Skip to content

נתניהו לבלייר: מו"מ עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים

בלייר לנתניהו: "בחירתו המחודשת של הנשיא אובמה, מעניקה לנו הזדמנות גדולה להניע מחדש את התהליך ולנסות לוודא שנשוב לשולחן המשא ומתן. זאת היא הדרך הטובה ביותר והיחידה לנסות להביא שלום. לכן אני מצפה להזדמנות החדשה שלפנינו ולעבוד איתך, אדוני ראש הממשלה, על מנת להשיג זאת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר עם נציג הרביעייה הבינלאומית למזרח התיכון, טוני בלייר, וחזר על הצעתו לקיים מייד מו"מ, ללא תנאים מוקדמים, עם הפלסטינים. בלייר הדגיש בתשובתו כי בחירתו המחודשת של הנשיא אובמה, מעניקה הזדמנות גדולה, להניע מחדש את התהליך.

בפתח הפגישה אמר נתניהו: "האזנתי בקפידה להצהרות האחרונות של הנשיא עבאס. יש לי הצעה קבועה שברצוני לחדש היום, אמרתי זאת לפני יומיים ואני אומר זאת שוב היום. אני חושב שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא לשבת יחדיו לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים, להימנע מצעדים חד צדדיים באו"מ ולנסות להתקדם לשלום. זו הצעתי לנשיא עבאס ואני מקווה שתוכל לסייע לי בכך".

"הזדמנות להניע מחדש את התהליך". נתניהו ובלייר. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"הזדמנות להניע מחדש את התהליך". נתניהו ובלייר. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בלייר אמר: "בחירתו המחודשת של הנשיא אובמה מעניקה לנו הזדמנות גדולה להניע מחדש את התהליך ולנסות לוודא שנשוב לשולחן המשא ומתן, וזאת היא הדרך הטובה ביותר והיחידה לנסות להביא שלום. לכן אני מצפה להזדמנות החדשה שלפנינו ולעבוד איתך, אדוני ראש הממשלה, על מנת להשיג זאת".

יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד נאם הערב בפני המועצה לשלום וביטחון. לפיד הציג בפני מליאת המועצה את המצע המדיני של מפלגתו ואמר: "גם השמאל הקיצוני וגם הימין הקיצוני מקדמים ללא הרף – כל אחד מסיבותיו – את רעיון המסולף והמסוכן של מדינה דו-לאומית, וללא הסכם, זהותה היהודית והציונית של מדינת ישראל נמצאת בסכנה".

בהתייחסו לראיון של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן ביום שישי האחרון, אמר לפיד: "הראיון הזה היה הוכחה נוספת, אחת מרבות, לכך שטענתו של נתניהו לפיה 'אין פרטנר', היא ניסיון התחמקות מן המציאות. לאיזה פרטנר הוא מחכה? הדבר היחיד שעשתה מדיניות ה'אין פרטנר' הוא החלשת מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית וחיזוק החמאס".

לפיד קרא לחזרה מיידית לשולחן המשא ומתן ואמר: "לשיבה אל שולחן המשא-ומתן תהיה השפעה ישירה על ביטחון המדינה בשורה של נושאים קריטיים, ובראשם הבאת השקט אל ישובי הדרום ובידוד החמאס, ויצירת קואליציה בינלאומית רחבה שתהדק את הסנקציות על איראן ותבהיר לאייתולות שעליהם לבחור בין סגירתה של תכנית הגרעין האיראנית לבין קריסת משטר האימים שלהם".

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) אומר: "חשוב להמשיך ולהתעקש: אין צדק חברתי בלי שלום, ולא יהיה שלום ללא צדק חברתי. יש להחזיר את נושא המשא ומתן עם הפלסטינים לסדר היום במערכת הבחירות הקרובה. מוטלת עלינו, נציגי הציבור בכנסת, האחריות להמשיך ולהאיר על הקיפאון המדיני. הפינה האפלה שהייתה בעבר בפריפריה, נמצאת היום במידה רבה ביהודה ושומרון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן