Skip to content

הפרקליטות הולכת על כל הקופה בערעור נגד אולמרט

הפרקליטות לא הסתפקה בהגשת ערעור על קולת העונש וערערה גם על זיכויו בפרשות טלנסקי וראשונטורס. בתגובה מסר יועץ התקשורת של אולמרט: "הגשת הערעור היא עוד שלב במסע הרדיפה חסר המעצורים נגד אולמרט. יש רק להצר על כך, שבמדינת ישראל עסוקה הפרקליטות בוונדטה אישית, שרק מחריפה את העוול שכבר גרמה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה לא מוכנה לוותר לאולמרט. בעיתוי הפוליטי הרגיש ביותר עבור אהוד אולמרט, הגישה הערב הפרקליטות, לבית המשפט העליון, את ערעורה על הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים על זיכויו של אהוד אולמרט מהעבירות שיוחסו לו בפרשת ראשונטורס ובפרשת טלנסקי ועל גזר דינו בעבירה שבה הורשע בהפרת אמונים, בפרשת מרכז ההשקעות – מאסר על-תנאי בן שנה למשך שלוש שנים, וקנס בסך 75,300 שקל.

עוד ערערה הפרקליטות על זיכויה של שולה זקן  מקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במסגרת "פרשת ראשונטורס". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר בעונש שנגזר על זקן – מאסר על תנאי בן תשעה חודשים וקנס בסך 40,000 שקל.

"מסע רדיפה חסר מעצורים"? אהוד אולמרט במהלך המשפט
"מסע רדיפה חסר מעצורים"? אהוד אולמרט במהלך המשפט

בתגובה מסר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן: "הגשת הערעור היא עוד שלב במסע הרדיפה חסר המעצורים כנגד אולמרט, אותו מנהלת הפרקליטות". (התגובה המלאה בהמשך הידיעה).

בפתח דבריה אומרת הפרקליטות, כי האישומים ב"פרשת טלנסקי" וב"פרשת ראשונטורס", שמהם זוכה אולמרט, כמו גם פרשת מרכז ההשקעות, שבה הוא הורשע, "עסקו בביטויים שונים של התנהלות פסולה ואסורה מצידו של המשיב, בעת כהונותיו כנבחר ציבור ברמה הבכירה ביותר".

הפרקליטות מדגישה עוד כי בכל אחת מן הפרשות יוחסה לאולמרט עבירת מרמה והפרת אמונים (לצד עבירות נוספות), "כאשר השלד המרכזי בשתי פרשות אלו, הוא ניצול מעמדו, סמכויותיו ואפשרויותיו של המשיב כשר בכיר – ממלא מקום ראש הממשלה בעת האירועים (וקודם לכן ראש עירית ירושלים) – לקבלת טובות הנאה שאסור היה לו לקבלן".

הפרקליטות מדגישה עוד, כי אולמרט "ביצע את המעשים תוך ניצול סביבת העבודה, שבה שירתו עוֹבדוֹת מדינה קרובות אליו אשר פעלו בנאמנות לקידום אינטרסים פרטיים שלו. כך השחית המשיב גם אותן, כשהביא אותן להשתתף עמו במעשי העבירה שעבר".

שולה זקן הורשעה בפרשת ראשון טורס וזוכתה בפרשת האזנות הסתר. אולמרט וזקן (צילום: אבי אוחיון לע"מ)
הפרקליטות מערערת גם על הזיכוי של שולה זקן שזוכתה מקבלת דבר במרמה בפרשת ראשונטורס. אולמרט וזקן (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

על פרשת ראשונטורס אומרת הפרקליטות, כי בית המשפט המחוזי טעה כאשר מצא ספק בדבר מודעותו של אולמרט למעשי מרמה שנעשו במשך שנים בסביבתו ועבורו, על ידי עובדות לשכתו הצמודות לו – האחת מנהלת לשכתו, אשת סודו ואמונו במשך שנים רבות, והשנייה עובדת קרובה ביותר, שנמצאה בקשר אינטנסיבי עם המשיב, בין היתר, בענייני נסיעותיו. "ההערכה לפיה אפשר שהמשיב לא היה מודע במשך כארבע שנים, למעשי מרמה חוזרים ונשנים, שנעשו עבורו, בסכום המגיע קרוב ל- 100,000 דולר לצורך מימון נסיעותיו, לרבות נסיעות פרטיות רבות שלו ושל משפחתו – אינה מעוררת ספק סביר… בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע, כי על יסוד הממצאים וכלל הנסיבות,  לא נותר ספק בדבר מודעותו, מעורבותו, ולמצער חשדו של המשיב בכך, שבלשכתו נעשים עבורו מעשי מרמה".

על פרשת טלנסקי אומרת הפרקליטות כי ביסוד הערעור בפרש זו עומדת "טעותו המהותית" של בית המשפט המחוזי, לפיה "נבחר ציבור – שקיבל לידיו עשרות אלפי דולרים, עיקרם במזומן; מפקיד את כולם או חלקם בקופה סודית הנסתרת מעין כל, יחד עם מאות אלפי דולרים נוספים שהוא מחזיק בה; אינו מדווח על כך לאיש; ויתר על כן, מצהיר הצהרות כוזבות וחסרות למבקר המדינה, שבהן מושמטת במתכוון החזקת הכספים; ובמקביל מסייע בתוקף מעמדו לעסקיו של מעניק הכספים – אינו עובר עבירה של מרמה והפרת אמונים".

הפרקליטות אומרת עוד, כי בית המשפט המחוזי טעה במסקנתו לפיה התנהלותו של אולמרט "אינה מגבשת את יסודות העבירה של מרמה והפרת אמונים במובנה המובהק… מדובר בהתנהגות אסורה הפוגעת באופן חמור בטוהר המידות של נבחר ציבור, באמון הציבור במנהל הציבורי ובנבחריו, והיא אף פוגעת בתקינות המעשה המנהלי גופו, עת נרתם המשיב לתמיכה בעסקיו הפרטיים של מיטיבו, טלנסקי".

עוד מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון לקבוע כי אולמרט השחית את סביבתו הקרובה – ובפרט, "באמצעות שיתופה של מנהלת לשכתו, עובדת המדינה, בקבלת הכספים, בניהול הקופה הסודית ובהסתרת המתווה כולו".

"בית המשפט מתבקש לקבוע, כי מכלול נסיבות אלה משקף התנהלות מושחתת באורח ברור של נבחר ציבור – התנהלות המהווה, על כל אחד מחלקיה ובוודאי בצירופם יחדיו, עבירה של מרמה והפרת אמונים, שנעברה ע"י המשיב לאורך שנים רבות", אומרת הפרקליטות.

לעניין העונש שקיבל אולמרט על העבירה שבה הורשע, אומרת פרקליטות המדינה בערעורה כי "קיים דיסוננס עמוק בין קביעותיו הנורמטיביות של בית המשפט המחוזי, באשר לחומרת מעשיו של המשיב – לבין מיזעור הענישה עד כדי איונה, הלכה למעשה. דיסוננס זה חוטא לתכליתה העיקרית של הענישה, ומעביר מסר מטעה לציבור".

בתגובה מסר אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט: "הגשת הערעור היא עוד שלב במסע הרדיפה חסר המעצורים כנגד אולמרט, אותו מנהלת הפרקליטות. הערעור על החלטת בית המשפט המחוזי, מהווה הבעת אי אמון מוחלטת של הפרקליטות באחד ההרכבים הבכירים ביותר של בתי המשפט המחוזיים בישראל.

"שלושה שופטים מחוזיים בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים בחנו משך ארבע שנים, אחת לאחת, את כל הראיות בתיק וזיכו את מר אולמרט בפרשת טלנסקי ובפרשת ראשונטורס, תוך שהם מבקרים בחריפות את התנהלות הפרקליטות בעניין. אך, קביעה נחרצת זו של שלושה שופטים מנוסים אינה מונעת מהפרקליטות להמשיך ולגרור את אולמרט בהליך שאין לו כל הצדקה, מלבד שיקום האגו הפגוע של ראשי המערכת בפרקליטות. כיבוד שלטון החוק זה גם הצורך לכבד הכרעות של בתי המשפט ולא להמשיך ולגרור אנשים להליכים מיותרים שתוצאותיהם ברורות רק בגלל שיש לך הסמכות לעשות זאת.  מדובר במסע חסר רסן ובזבזני, הממומן כל כולו על חשבון הקופה הציבורית.

"אולמרט אינו חושש מהערעור עצמו", נאמר בתגובה. "אמירות השופטים שבחנו כל ראיה היו ברורות ונחרצות. אנו סמוכים ובטוחים שאין כל סיבה ששופטי בית המשפט העליון יהפכו את ההכרעות הברורות של בית המשפט המחוזי ומשוכנעים שצדקתו של מר אולמרט תצא לאור גם בערכאה הגבוהה יותר.יש רק להצר על כך, שבמדינת ישראל עסוקה הפרקליטות בוונדטה אישית, שרק מחריפה את העוול שכבר גרמה לו, וזאת במקום לעסוק בתיקון התנהלותה השערורייתית."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן