Skip to content

שלוש פצצות מרגמה מסוריה נפלו בשטח ישראל

שוב ירי טועה לעבר ישראל ברמת הגולן. אחת הפצצות נפלה בקיבוץ להבות הבשן אך לא התפוצצה. בעזה הותקף כוח צה"ל באש. צה"ל הגיב בירי טנקים ומסוקי קרב. בחילופי האש נפגע טנק מפצצת מרגמה. למעט נזק לטנק אין נפגעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש פצצות מרגמה נפלו היום (חמישי) בשטח ישראל סמוך לגבול ישראל סוריה במרכז רמת הגולן. שתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום נזק. פצצה שלישית נפלה בשטחו של מושב אלוני הבשן ולא התפוצצה. חבלני צה"ל סלקו אותה לפיצוץ מבוקר. בצה"ל מדגישים כי  מדובר בירי טועה עקב הלחימה בין צבא סוריה למורדים. 

סיור הרמטכ"ל ברמת הגולן השבוע (צילום: דו"צ)
צה"ל שומר על איפוק. סיור הרמטכ"ל ברמת הגולן השבוע (צילום: דו"צ)

לפני מספר ימים נפגע ג'יפ מג"ד בחטיבת גולני מקליע בודד בעת שפטרל לאורך הגבול. גורמים בצה"ל אמרו למגפון כי צה"ל שומר על איפוק ואיננו מתערב בסכסוך הפנימי שבסוריה. הרמטכ"ל בני גנץ הורה על המשך הכוננות בצפון.

ביום שבת בבוקר פרצה דלקה באזור הר חוזק ברמת הגולן, סמוך לגבול עם סוריה. לפני כן פרצה אש בשטח סוריה כתוצאה מרסיסי מרגמה שגרמו לשריפה  וזו התפשטה לישראל. היא כובתה על ידי צוותי מכבי האש שהוזעקו למקום.

יום קודם לכן זוהו שלושה טנקים סורים בשטח מפורז באזור ביר ע'גם. ישראל הגישה תלונה רשמית למפקדת הכוחות של האו"ם ברמה.  

גם בעוטף עזה הלחימה נמשכת. היום נפתחה אש מנשק קל לעבר כוח צה"ל שביצע סיור שגרתי לאורך גדר המערכת בגבול ישראל עם רצועת עזה, סמוך  לישוב נירים. לא נפגעו חיילים ולא נגרם נזק לרכבים או לרכוש. צה"ל הגיב בירי טנקים ובירי ממסוקי קרב לעבר האיזורים החשודים כי מהם בוצע הירי. לא נמסר עד כה על נפגעים בצד הפלסטיני.במהלך חילופי האש בין צה"ל לפסטינים, נפגע אחד הטנקים מפצצת מרגמה ששוגרה לעברו. גורם צבאי אישר את הפרטים ומסר שלטנק נגרם נזק ומידת הנזק נמצאת בבדיקה. איש מהחיילים שבטנק ובכוח שסביבתו לא נפגע. 

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן