Skip to content

משתילים DNA למעריב

שלוש מאות וחמישים עובדים. מיקור חוץ של מוספים. סגירת מוסף עסקים. תכנית לסגור את 'המגזין' היומי. היכונו היכונו: כאן ועכשיו מתבהרות כוונותיו האמתיות של שלמה בן צבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס אילת דיברתי עם יהודה שרוני, מי שערך בעבר את מוסף עסקים ומי שהיה פרשן כלכלי בכיר של מעריב. מה יהיה? שאלתי אותו, והוא השיב: "אני לא מודאג". הוא אמר בבירור, שיש סיכוי שהיום כבר לא יהיה יותר עיתונאי במעריב, ואכן התחזית התממשה. עורך "עסקים", הדר חורש, כינס את עשרים הכתבים הכלכליים של העיתון ובישר להם על החלטת המו"ל החדש, שלמה בן צבי, לחסל את המוסף ולפטר את כולם. שרוני לא רצה להתפשר על תנאי העסקה גרועים יותר ומצטרף למתפטרים/מפוטרים החדשים הרבים, שגם בן כספית וליאורה הרכילאית נמנים ביניהם כמו אלה שכבר עזבו – העורך ניר חפץ וסגניו שי גולדן ונטע ליבנה.

הפגנת עובדי מעריב 14.10.12. מעליב? אז מה היום? (צילום: דן בר דב)

אם מישהו חשב שהידיעות על מותו של מעריב היו מוקדמות, באים המהלכים האלה ומצביעים בבירור על כוונת הבעלים החדש: לייעל, לחסוך, להמשיך לשמור על הקלפים החזקים של העיתון, כמו ימיני בן דרור, קלמן ליבסקינד וארא"ל סגל, שתפיסות העולם שלהם אינן מפרות את השלווה של מו"ל דתי, בעל תפיסות עולם ימניות ולעשות עיתון מכווץ ומוגבל בתכנים, שמגוון הדעות בו מצטמצם משמעותית. ובעיקר – לשים קץ למה שהכרנו כולנו כמותג "מעריב" הוותיק, לטוב ולרע.

ועד עובדי מעריב דיווח השבוע לעובדים על פגישה עם נציגו של בן-צבי, אודי רגוניס: "הגענו לפגישה מוטרדים משמועות על איחוד מוספי סוף השבוע עם אלה של 'מקור ראשון' ועל החלפת מחלקות הספורט והעסקים בקניית תכנים מערוץ הספורט ומגלובס" מסר הוועד.

ארגון העיתונאים טען השבוע, כי מהלכיו של בן צבי מיועדים למחוק את הזהות של מעריב. ארגון העיתונאים הגיב בחומרה לשמועות על כוונת בן צבי לסגור את מוסף הספורט של העיתון ולפטר את עובדיו וכן לצעד שכבר נקט המו"ל החדש ביחס למוסף עסקים של מעריב, שיומר בתכנים קנויים מעיתון גלובס.

חלק מהעיתונאים סיפרו לנציגי הארגון כי נדרשו על ידי בן צבי לעבור למערכת ירושלים כתנאי להמשך העסקתם: "פיטורים של עיתונאים ממעריב והחלפתם בעיתונאים מכלי תקשורת אחרים זו דלת מסתובבת. זה לא מהלך כלכלי. הכוונה פה ברורה ומצערת", אומרים בארגון העיתונאים.

השבתה חלקית של יום אחד שנקטו העיתונאים נחסמה גם היא באבה על ידי השופטת ורדה אלשייך, שביקשה מהעובדים להמשיך ולהוציא את העיתון לאור על אף האיום על עתידו של חלק הארי שלהם.

בן צבי טרח להוציא היום הודעת הבהרה ולפיה "במהלך היום תשלים ההנהלה החדשה של העיתון 'מעריב' את קליטת 350 עובדי המערכת בחברה החדשה שתוציא לאור את העיתון. 350 עובדי המערכת כוללים עיתונאים, עורכים, גרפיקאים ואנשי צוות. שדרת העורכים והכתבים המרכזיים נקלטה מחדש בחברה החדשה ותמשיך להוביל את העיתון מעריב, אתר האינטרנט NRG ואת רשת המקומונים והמגזינים שמוציא העיתון. קליטת העובדים נעשתה בהתאם להתחייבות של שלמה בן צבי לבית המשפט ולהסכמים שנחתמו. קליטת העובדים משלימה את המשך הוצאת העיתון בהתאם לסטנדרטים ולכללים הגבוהים שהמערכת הציבה לעצמה ובזכותה רכש העיתון מאות אלפי קוראים נאמנים בכל רחבי הארץ"

[related-posts title="ממש היום, משבר ענף התקשורת: קרא עוד"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן