Skip to content

מי יגן על החוסים?

איזון תקציבי, מכת מדינה, מכה גם בבתי החולים הפסיכיאטרים, בתי אבות גריאטריים ובכל מקום בו חוסים חסרי ישע. שכר נמוך והתעלמות מוחלטת מטובת החוסים חושף את חסרי הישע ליחס מחפיר והתעללות פיזית. והמערכת מתעלמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
תנו לבחור בית חולים - צילום: יולה זובריצקי

ההפגנה שנערכה אתמול (חמישי) מול המוסד לחולי נפש "אברבאנל" היא הפגנה ראשונה מתוך סדרת מתוכננת של הפגנות. שבין המשתתפים היו גם עמותת בזכות ועמותת לשמ"ה. ההפגנה נועדה למחות על התעלמות המערכת מחולי הנפש על התנאים הבלתי נסבלים בבתי החולים ועל חוסר יכולתם לבחור בית חולים בו יאושפזו וכמובן על ההתעללות.

לאחרונה נחשפים יותר ויותר סיפורים על התעללות ואונס במוסדות האשפוז הפסיכיאטרי נגד דיירים חסרי ישע וזה כולל קשישים, ולוקים בפיגור שכלי.

ההתעללות שנחשפה לאחרונה במוסד נווה יעקב בפתח תקווה היא רק קצה הקרחון לתופעה רחבה, שנעלמת לה בין דפי העיתונות ולא זוכה לתשומת לב של המשטרה ו/או הנהלת המוסדות ומשרד הבריאות.

וועדת חקירה - צילום: יולה זובריצקי

דוגמה למקרה מחריד שאירע לאחרונה: אונס מזעזע שביצע מטפל בהוסטל במטופלת בת 18, שנדבקה באיידס. "הסיבה": האנס התרגז כי הקורבן משכה בבגדיו.

בגלל מצבם, חלק מהנפגעים כלל אינם יכולים לספר על ההתעללות שעברו. ומי שאכן מסוגל ומעז נתקל בחומות של אי אמון, שכן הוא חולה נפש. כך זה נמשך עד לאותו יום בו המורסה מתפוצצת, כמו במוסד נווה יעקב. השנים עוברות, ועדיין החוסים הללו חסרי ישע וחסרי הגנה במוסד שבו היו אמורים להיות מוגנים.

אין מערכת לסינון כוח אדם לעבודת קודש זו של עזרה לחלשים. אמנם מדובר עבודה מאוד קשה וכוח אדם מקצועי לא קל לאתר. אבל אין זו סיבה מספקת להפקיר לגורלם את אלו שנתנו אמונם במדינה (בעל כורחם במקרים רבים), בידיהם של אנשים חסרי התאמה מינימאלית ובעלי עבר מפוקפק, רק כדי שלא יהיה צורך, חס וחלילה, לשלם להם יותר מדי.

המצב הקיים לא יכול להימשך, התעלמות ממנו היא פשע נגד הציבור, פשע נגד החוסים כיום ופשע נגד אלו שיאושפזו בעתיד. המדינה יודעת, משרד הבריאות יודע, כולם יודעים, ולא עושים דבר וחצי דבר.

[related-posts]

4 Comments

  1. ירון
    11 בנובמבר 2012 @ 9:42

    זוועה לאור יום

  2. לורי שם טוב
    9 בנובמבר 2012 @ 15:27

    סרטון על המחאה שהתקיימה מול בית חולים אברבנאל

    http://www.youtube.com/watch?v=NLjLLDnVsIQ

  3. יולה זובריצקי
    9 בנובמבר 2012 @ 11:27

    יש אנשי מקצוע שהם נהדרים ופשוט מלאכים. ובמקרים האלה אסור לנו להיסתפק בלדעת שיש גם טובים.
    אסור שיקרו מצבי התעללות . ומה גם שיש מה לעשות בבחירת כוח אדם ובהשגחה-כמו התקנת מצלמות שאת המידע יוכלו לראות במשטרה אם יש תלונה או פגיעה בין השוהים במקום, ועוד שיטות שבכלל לא התחילו ליישם להשגת הגנה

  4. מלבינה שגיא
    9 בנובמבר 2012 @ 10:50

    יש בתי חולים פסיכיאטריים טובים . אנשים באים להחלים ולהבריא. למשל ״ שלוותה״ הוא בית חולים טוב. אני מאחלת לכל מי שצריך עזרה. להתאשפז שם. אין מושלם, כ ו בכל מקום ובכל בי ת חולים, אך מה שנכון, נכון וזו צריכה להיות המדיניות. המאושפזים המ הצרכנים, כמו שרופא אינו יכול להתקיים ללא פציינטים, כך גם בתי החולים. לכן צריך לאפשר לרוצים לזקוקים להם לבחור בית חולים כפי שהחוק מחייב. הומצא ״נוהג״ נוגד את החוק של משרד הבריאות, אשר לפיו מתאשפזים לפי מקום מגורים בלבד. נוהג פסול זה נועד למנוע תחרות הוגנת ולכן יש בתי חולים גרועים, כפי ששמעתי מיודעי דבר, כמו אברבנאל ועוד ששומר נפשו ירחק מהם,.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן