כשקיבלתי את ההזמנה להשקה של בושם חדש שיישא את שם מועדון מכבי אלקטרה תל אביב, היה לי ברור שאני הולכת. כשגיליתי שמדובר בפרי פיתוחה של יצרנית התמרוקים הישראלית CHIC התמלאתי גאווה פטריוטית.
לא אשקר ואומר שאני זוכרת את רגע הניצחון על צסק"א מוסקבה ואת המשפט האלמותי של טל ברודי "אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה – לא רק בספורט, בהכל". מה אתם רוצים, הייתי רק בת ארבע. שידורים חוזרים רבים צרבו את האירוע המכונן הזה בזיכרון: אירוע שמסמל ניצחון, הצלחה והגשמת יעד נכסף.
אני זוכרת היטב את שנות השמונים העליזות בהן עקבתי אחרי משחקי הקבוצה, בעיקר במסגרות אירופאיות. כל ניצחון אז היה ניצחון "שלנו". כמעט תמיד היה משחק נגד היוונים בסמוך לחנוכה עם כל הקלישאות המתלוות לאירוע מסוג זה. וככלל – הרגשנו שמכבי תל אביב מייצגת את המדינה הרבה יותר מאשר נבחרת ישראל. בנקודה מסוימת בשנות התשעים החיבור התפוגג. אולי רק אצלי ואצל מכריי. הקבוצה עברה שינויים. אני התבגרתי והעדפותיי השתנו. ועדיין אני זוכרת לה חסד נעורים (נעורים שלי, כמובן).
על החיבור בין CHIC לבין מועדון מכבי אלקטרה תל אביב
בעיניו של נחום סגל, מנכ"ל ובעלי המותג CHIC, מכבי אלקטרה תל אביב ממשיכה להיות "הקבוצה של המדינה". שמו של המועדון היה הראשון שעלה בראשו של צוות CHIC שהתכנס לחשיבה על יבוא לישראל של מודל קיים – חיבור בין יצרניות בשמים לקבוצות כדורגל וכדורסל. בראיון לעיתון "מגפון" משחזר סגל: "חשבתי למה שלא נעשה משהו בשבילנו, בשביל הבית. הצענו את הרעיון לאלי דריקס [מנכ"ל המועדון – מ.ג.]. אלי חיבק את הרעיון וסייע בפיתוח של הבושם."
"בצוות שיצר את הבושם, בשיתוף פעולה עם מכבי, חשבנו על פרמטרים שאנו רוצים לייחס לבושם: גבריות, וינריות, ספורטיביות ואנרגטיות", סיפר סגל. התו העליון של הבושם נעטף בתמציות קינמון, תפוח, הל, טימין. תו הלב של הבושם מכיל שרף, יסמין, ואקורד עצי. תו הבסיס בעל טון עצי של ענבר, מושק וטבק כהה. והתוצאה – ניחוח גברי ורענן. בקבוק הבושם עוצב בצורה נקייה גאומטרית קלאסית, בצבעי המועדון – צהוב וכחול עם לוגו הקבוצה. "אנחנו מאוד גאים בתוצאה" סיכם סגל והסכים לגלות לי בסוף הראיון שבחברה מתכננים עוד שיתופי פעולה מסוג זה בעתיד.
אירוע השקת הבושם
אירוע ההשקה התקיים במתחם האח"מים של המועדון במרתף היכל נוקיה. כשנכנסתי למתחם זיהיתי בהתרגשות את שחקני העבר טל ברודי, מיקי ברקוביץ', דורון ג'מצ'י ואולסי פרי, זיהיתי גם את דיוויד בלאט, גיא גודס, אלי דריקס וחלק משחקני הקבוצה בהווה.
השארתי את השאלות הקשות למומחים ושוחחתי עם שני שחקנים חדשים יחסית בקבוצה, נמוך וגבוה: ריקי היקמן וגיאורגי שרמאדיני. כשמדובר באחד שמתנשא לגובה 1.89 מטרים והשני ל- 2.16, הכל יחסי.
היקמן על קולנוע
ריקי היקמן אהב את הבושם ("טוב, זה מה שאמרו לנו להגיד. אבל אני באמת אוהב אותו"). הוא הסכים להודות בפניי, שלפעמים הטרמינולוגיה שבה משתמש המאמן בהנחיות לשחקנים על המגרש מצחיקות אותו ("אתה צוחק בפנים אבל מנסה להבין למה התכוון המאמן ולבצע בצורה הטובה ביותר"). המקרה הכי מוזר שאירע להיקמן במהלך משחק היה כניסתו של מפגין עם דגל פלסטין למגרש ברבע השלישי של המשחק נגד קבוצת שאלון הצרפתית. כשהוא לא משחק או מתאמן, אוהב היקמן לשחק כדורסל במשחקי וידאו. הסרט האחרון שראה היקמן והוא ממליץ עליו במיוחד, הוא "שומרים על השכונה" ("The Watch") – קומדיה בכיכובם של בן סטילר ווינס ווהן.
שרמדיני על חיי לילה בתל אביב
גיאורגי שרמדיני היה יותר מסוייג לגבי הבושם: "ניסיתי את הבושם החדש. נחמד. נותר לי עוד מבקבוק הבושם שאני משתמש בו – גוצ'י ספורט. אני מריח טוב, לא?" לאחר שהתבקשתי לחוות דעה מקצועית מקרוב, אני יכולה להעיד שאכן הבחירה טובה והריח נעים, קליל והולם. שרמדיני, שנמצא זמן קצר בישראל, טרם הספיק לראות הרבה ממנה. מייד לאחר האירוע תכנן שרמדיני לפגוש חברים מקבוצת ארמיה טיבלסי אלופת גיאורגיה, שהגיעו לישראל לקראת משחקם נגד הפועל חולון במסגרת מפעל היורוצ'אלנג', ולנסוע איתם לטיול בירושלים. כשיש לו ערב חופשי אוהב שרמדיני לצאת לשתות ולאכול. הוא עוד לא מכיר הרבה מקומות בילוי בתל אביב, אבל ביקר מספר פעמים בננוצ'קה ("מרגיש כמו בבית") והוא ממליץ על החוויה לכולם. שרמדיני מופתע כל פעם מחדש מכמות הישראלים שיודעים גרוזינית, מזהים אותו ומדברים איתו בשפת אמו.