Skip to content

מסלול נמל התעופה אילת הוצף ונסגר לתנועת מטוסים

"שבר ענן" מלווה ברקים ורעמים גרם להצפות רבות באילת כולל בנמל התעופה. בעקבות כך בוטלו בו ההמראות והנחיתות. רשות שדות התעופה פתחה במאמצים לנקז את המים מהנמל ולחדש את התנועה האווירית. אם יצליחו במשימתם עד מחר לפני הצהריים, תתחדש התנועה בנמל אחר הצהריים. אם לא - התנועה לא תחודש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נמל התעופה באילת נסגר ביום שישי אחר הצהריים לתנועת מטוסים, לאחר שמסלול ההמראות והנחיתות הוצף במים. רשות שדות התעופה ומנהלי הנמל מרכזים עתה מאמצים לניקוי המסלול ולהכשרתו מחדש לפעילות תעופתית, על מנת לפתוח את נמל התעופה הדרומי בהקדם האפשרי.

נמל התעופה באילת. המסלולים הוצפו. (צילום: עירית רוזנבלום)
נמל התעופה באילת. המסלולים הוצפו. (צילום: עירית רוזנבלום)

בעקבות סגירת נמל התעופה שני מטוסים של ארקיע וישראייר, שהיו אמורים להמריא מאילת לשדה דב, מתעכבים. היום היו צפויות שלוש המראות משדה התעופה באילת לכיוון המרכז, ושלוש נחיתות בכיוון ההפוך. טיסה אחת של ישראייר וטיסה אחת של ארקיע שיצאו משדה דב לאילת, חזרו לשדה דב. טיסת ארקיע שהמריאה אחר הצהריים לאילת נחתה בנמל עובדה והנוסעים יועברו לאילת באוטובוסים. גם הטיסה חזרה תמריא מאילת.

היום אחר הצהריים ירד באילת גשם רב, שיש המגדירים אותו "שבר ענן", מלווה רעמים וברקים. הגשם גרם להצפות כבישים ושטחים נרחבים בעיר כולל נמל התעופה, שנסגר לתנועה. בעקבות ההצפות חסמה המשטרה, לזמן קצר, את הכניסה הצפונית לעיר ושיבושי תנועה כבדים נוצרו באילת.

אילת המוצפת (צילום: משטרת ישראל)
אילת המוצפת (צילום: משטרת ישראל)

הטיסות הפנים ארציות לאילת מסתיימות בימי שישי בסביבות השעה חמש ומתחדשות מחדש בשבת בשעה שלוש אחר הצהריים. ברשות שדות התעופה סירבו למסור הערכה מתי ייפתח נמל התעופה מחדש לפעילות תעופתית. לאור זאת, אם תצליח הרשות לנקז את המים שהציפו את המסלול עד מחר לפני חידוש הטיסות אחר הצהריים, תתחדש התנועה האווירית במועדים שתוכננו.אם לא יצליחו לנקז את המים, לא תתחדש התנועה.

גם חיפה נהנתה מכמות גשמים גדולה

בבאר שבע ירד גשם קל, אבל חיפה ספגה את מרבית הגשם. על פי בדיקת מגפון, בחיפה ירדו היום בלבד: 25 מ"מ, בחדרה – 20 מ"מ, באזור השרון 18 מ"מ ובתל אביב רק 7 מ"מ. בירושלים סיפרו תושבים כי חשו בטיפות בודדות בלבד. הלילה ומחר (שבת), צפויים הגשמים להתחזק בצפון ומשם יגיעו למרכז. הגשמים ילוו בסופות רעמים ורוחות עזות.

באזור הנגב ובמישור החוף קיים חשש מהצפות. הרוחות צפויות להגיע למהירות של עד 70 קמ"ש. הים התיכון יהיה סוער וגובה הגלים עלול להגיע עד לשישה מטרים. גם ביום ראשון  צפויים לרדת גשמים מלווים ברעמים וברוחות חזקות. המערכת הקרה צפויה לחלוף לקראת יום שני.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן