Skip to content

30 הרוגים בפיגוע התאבדות בבצרה

 מאת סלאמה אבו רביעה 30 עולי-רגל שיעים מצאו אתמול בבוקר (ש') את מותם ו-90 אחרים נפצעו בפיגוע התאבדות במתחם המסגד של האימאם עלי באזור א-זובּייר בכניסה לעיר בצרה בדרום עיראק. על פי הדיווחים בעיראק, המחבל מתאבד שפוצץ עצמו בהתגודדות של מבקרים שיעים במקום הקדוש היה לבוש במדי שוטר. לדבריו של גורם משטרתי באזור בצרה, המחבל הצליח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מאת סלאמה אבו רביעה

זירת הפיגוע בעיר בצרה, אתמול
זירת הפיגוע בעיר בצרה, אתמול

30 עולי-רגל שיעים מצאו אתמול בבוקר (ש') את מותם ו-90 אחרים נפצעו בפיגוע התאבדות במתחם המסגד של האימאם עלי באזור א-זובּייר בכניסה לעיר בצרה בדרום עיראק. על פי הדיווחים בעיראק, המחבל מתאבד שפוצץ עצמו בהתגודדות של מבקרים שיעים במקום הקדוש היה לבוש במדי שוטר.

לדבריו של גורם משטרתי באזור בצרה, המחבל הצליח להגיע לנקודת הביקורת של המשטרה עם תעודת זהות מזויפת  ובזמן שאחד השוטרים ערך עליו חיפוש, הצליח המחבלף חבר באחד מארגוני הטרור הסוניים בעיראק, להתאבד בנקודת הביקורת, בעת שהיו בסביבתה אנשי משטרה ועולי-רגל רבים.

הפיגוע הבוקר מתרחש בימיה האחרונים של העלייה לרגל השיעית לקברו של האימאם חוסיין בן עלי, האימאם השיעי השני, המסמל יותר מכל את המאבק השיעי נגד הסונים ושלטונם. השיעים, הפוקדים את קברו, מעלים על נס את נפילתו בקרב כרבלא במאה השביעית לספה"נ, במאבקו נגד השלטון הסוני.

אמאל א-דין אל-הר, מושל מחוז כרבלא, צופה שמספר המבקרים השיעים מכל העולם נע בין 15 אלף ל-200 אלף מבקרים בזמן קיום הטקס לציון ארבעים יום למותו של האימאם חוסיין שנמשך כשבועיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן