Skip to content

דיכטר: "לעצב מחדש את ההרתעה הצבאית בעזה"

תגובות ראשונות על התקרית החמורה בגבול רצועת עזה. מופז: הגיעה השעה לטיפול שורש עמוק ויסודי ברצועת עזה. אלדד: צריך להפוך את כל ראשי החמאס למטרות מיידיות לסיכול ממוקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חייבים לעצב מחדש את ההרתעה הצבאית בעזה. יש לקרוע את המסכה מעל פניו של אבו מאזן שממשיך להתנער מאחריות על הטרור מעזה". כך אומר השר להגנת העורף, אבי דיכטר, בתגובה לפיגוע בגבול עזה.

"הרצועה מתנהלת ללא בעל בית אמיתי", אומר דיכטר. "כל ארגון טרור שחשקה נפשו מבצע פיגועים נגד ישראל- אזרחים וחיילים כאחד. זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר- ישראל אינה יכולה להשלים עם טפטוף טרוריסטי יומיומי מעזה. ישראל חייבת לעצב מחדש את ההרתעה הצבאית בהזדמנות הראשונה שהתנאים יאפשרו זאת".

"לקרוע את מסכת מצג השווא, ששם אבו מאזן". אבי דיכטר (צילום: ציפי מנשה)
"לקרוע את מסכת מצג השווא, ששם אבו מאזן". אבי דיכטר (צילום: ציפי מנשה)

דיכטר התייחס לחוסר היכולת של יו"ר הרש"פ לשלוט על המתרחש בעזה והטרור היוצא משם, כאשר בה בעת הוא ממשיך במאמציו להכרה במדינה פלסטינית ואמר: "העובדה שהרש"פ, ובראשה אבו מאזן, מנסה להציג כלפי העולם פסבדו מציאות של אחריות מדינתית והוא פועל להכרה באו"ם במדינה פלסטינית – זו אולי העובדה המקוממת ביותר מבחינתה של מדינת ישראל.

"אבו מאזן מבקש ללכת לאו"ם עם מצג שווא של אחיזה בכל שטחי יהודה ושומרון ועזה בעוד שבפועל הוא מתנער מכל אחריות באשר לטרור מעזה ומרצועת עזה כלפי ישראל – חובה עלינו לקרוע את מסכת מצג השווא הזה ששם אבו מאזן על פניו ועימה מתהדר בעולם".

יו"ר "קדימה", שאול מופז אמר בתגובה לתקריות בדרום: "הגיעה השעה לטיפול שורש עמוק ויסודי ברצועת עזה. ארגוני הטרור צריכים להיות עסוקים בלהציל את חייהם במקום בלתכנן פיגועים. הדרג המדיני צריך לאשר לצה"ל לפעול בעוצמה בכל מקום שיידרש. גמגום ישראלי יענה בעוד פעולות טרור. ראשי ארגוני הטרור צריכים להיות המטרה הראשונה והמיידית. ידענו להגיע אליהם בעבר. צה"ל יודע לבצע. צריך לאפשר לו לבצע. ביטחון ישראל קודם לכל מערכת בחירות. אני מגבה את ראש הממשלה בעניין הזה".

מופז (צילום: ציפי מנשה)
ארגוני הטרור צריכים להיות עסוקים בלהציל את חייהם. מופז (צילום: ציפי מנשה)

ח"כ אריה אלדד ("התקווה"): "בשעה זו, כשתושבי עוטף עזה מקבלים הנחיה לשהות במרחק 15 שניות ממרחב מוגן – ממשיכה ישראל לספק חשמל ומים לעזה. כדי שלמחבלים תהיה תאורה נוחה בשעה שהם מוציאים את הרקטות מהמחסנים ושיוכלו לשתות אם יתעייפו או יהיו צמאים. אין ספק: ממשלה מטורפת.

"הערבים מפרשים את ההססנות של ממשלת ישראל כחולשה של מדינת ישראל. להערכת החמאס הם הצליחו להשיג מאזן אימה מול ישראל, הנרתעת מתגובה מסיבית כדי לא להכניס מיליון איש למקלטים. שוב משלמים חיילי צה"ל את מחיר 'ההתנתקות'. מי שהבטיח וחזר והבטיח כי 'ההתנתקות' תשפר את מצבה הבטחוני של ישראל ( דן חלוץ, האלוף זאבי-פרקש, אריאל שרון אולמרט וציפי לבני וחבר מלחכי הפנכה שלהם) צריך להתבונן היום בעיני המציאות ולהבין שכל אחד ואחד מהם אחראי למה שקורה בדרום. ושלא יגידו שוב 'גם לפני ההתנתקות ירו מעזה רקטות'. נכון, ירו קסמים על שדרות. אבל הן לא הגיעו לבאר שבע, לאשדוד ולמבואות תל אביב ולא היה אפילו רגע אחד שמדינת ישראל נמנעה ממלחמת חורמה בטרור מתוך חשש מתגובה ערבית מעזה.

 אריה אלדד. (צילום: אתר הכנסת)
רק מחבל מת לא יורה. אריה אלדד (צילום: אתר הכנסת)

"שוב ושוב צריך ללמוד את הלקח – רק מחבל מת לא יורה. צריך להפוך את כל ראשי החמאס, 'מחבלים פעילים' ממש כמו את 'הדרג המדיני' – למטרות מיידיות לסיכול ממוקד. אין דרג מדיני לטרור. כשם שחיסלנו את שייח יאסין ( ואיש לא חשב שהוא יורה במו ידיו) כך צריך לעשות לכל צמרת החמאס בעזה".

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין: "שעת השין הגיעה. מדינת ישראל חוטאת לעצמה כשהיא ממשיכה להפקיר את חייהם של מיליון תושבים. הגיע הזמן לתת מכה ניצחת לקיני הטרור ולהחזיר לאלתר את ההרתעה לישראל ואת השקט לדרום".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי): "הרפיסות הישראלית אל מול הטרור המתגבר בחודש האחרון בדרום הארץ חייבת להיפסק. הגיע הזמן לחזור לתת לצה"ל לנצח, להפסיק לפחד מתגובת אומות העולם, לפעול חזרה בעומק הרצועה ולשים הפעם סוף פסוק למדינת הטרור שמדינת ישראל יצרה במו ידיה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן