Skip to content

מטח רקטות לעבר ישראל. שני גראדים נורו לאשדוד

בעקבות התקרית ברצועה נורות רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. עד כה לא דווח על נפגעים. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל נועדים במטרה לבחון את דרכי הפעולה בהמשך. בגן יבנה לא יתקיימו לימודים מחר. דיכטר: "הרצועה מתנהלת ללא בעל בית אמיתי. כל ארגון טרור שחשקה נפשו מבצע פיגועים נגד ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטח של גראדים נורה לעבר ישראל מרצועת עזה אמש (שבת). הבוקר נמשך הירי לעבר עוטף עזה ושדרות. רקטת גראד התפוצצה אתמול בסביבות תשע בערב בשטח פתוח בעיר אשדוד ורקטה נוספת לאשדוד יורטה על ידי כיפת ברזל. בשמונה בערב נורו שני קסאמים לעבר המועצה האיזורית אשכול, שהתפוצצו בשטחים פתוחים. לקראת תשע בערב נורו עוד ארבע רקטות לעבר ישובים בצפון חבל לכיש. שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. עוד ארבע רקטות נורו בסמוך לכך לעבר ישובי מועצה איזורית אשכול. אחת מהן התפוצה וגרמה נזק לרכב. רקטה נוספת נורתה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה איזורית שער הנגב והירי נמשך.

 

מטח רקטות מעזה (צילום: Gaza updait)
מטח רקטות מעזה (צילום: Gaza updait)

צה"ל תקף לאחר השעה עשר בערב בצפון רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בניסיון שיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

עד כה לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש, למעט הרכב שנפגע. תושבי עוטף עזה הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים. ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, מסר שהחליט כי מחר לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך במועצה. ראש העיר אשקלון, בני וקנין יחד עם ועד ההורים בעיר עורכים התייעצויות עם גורמי צבא בנוגע לקיום הלימודים מחר. באשדוד תתקבל החלטה אם לקיים את הלימודים כרגיל בשעה 6:00 בבוקר. מצה"ל נמסר, כי מעבר כרם שלום ייסגר מחר למעבר סחורות לעזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועד לפני שעה קלה בלשכתו בירושלים עם שר הביטחון אהוד ברק והשניים מקיימים התייעצויות גם עם הרמטכ"ל, בני גנץ, ועם ראשי מערכת הביטחון. השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אמר הערב  כי "ישראל חייבת לעצב מחדש את ההרתעה הצבאית בהזדמנות הראשונה שהתנאים יאפשרו זאת". דיכטר הוסיף כי  "הרצועה מתנהלת ללא בעל בית אמיתי. כל ארגון טרור שחשקה נפשו מבצע פיגועים נגד ישראל, נגד אזרחים וחיילים כאחד. זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר וישראל אינה יכולה להשלים עם טפטוף טרוריסטי יומיומי מעזה", הדגיש השר.

 

[related-posts] 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן