Skip to content

יממה של רקטות בדרום: שלושה נפצעו קל

יותר מ-100 רקטות רקטות נורו לדרום ביממה האחרונה. ההסלמה נמשכת. דווח על שלושה פצועים קל בישובים במועצה האיזורית שער הנגב ובשדרות. לא התקיימו לימודים בעוטף עזה ובגן יבנה. לנוכח המציאות הביטחונית והאירועים בדרום החליט מפכ"ל המשטרה, לאחר התייעצות עם השר אהרונוביץ, להקדים את מועד כניסתו לתפקיד של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הירי לעבר הדרום נמשך כל היממה האחרונה. מאות אלפי ישראלים נמצאים בטווחי הטילים ושגרת חייהם הופרה. בשעות הערב הייתה פגיעה ישירה בבית בשדרות. בני המשפחה הסתתרו בחדר בבית ולא נפגעו. רקטה נוספת פגעה מאוחר יותר במבנה בקיבוץ. אחרי השעה שש בערב נורו שלוש רקטות לשדרות ופצצות מרגמה נפלו במועצה האזורית אשכול. רקטות שוגרו גם לנתיבות ובני שמעון וגם לכיוון המועצה האזורית שער הנגב. מאמש כבר נפלו יותר מ-100 רקטות ופצמרים. רקטה שוגרה בצהריים גם לכיוון באר שבע ויורטה על ידי כיפת ברזל. 

הבוקר החל באזעקות צבע אדום בכל עוטף עזה. דקות לפני השעה שמונה הבוקר (ראשון) נשמעו אזעקות בשדרות ובעוטף עזה ואל עבר העיר שוגרו ארבעה קסאמים. שתי רקטות נוספות התפוצצו במועצה איזורית שער הנגב. דווח על פצוע קל כתוצאה מפגיעת רקטה סמוך לרכב בו נהג ביישוב במועצה האיזורית שער הנגב. הפצוע, משה לוי מקיבוץ רוחמה, מורה לחינוך גופני, הועבר לבית חולים ברזילי. בני הזוג אברהם וברטה אוחנה נפגעו קל מרסיסים מחלון מכוניתם, בדרכם לעבודה בשדרות. הם הועברו לטיפול בסורוקה. 

אחת הרקטות שנפלה הבוקר בעוטף עזה (צילום: משטרת ישראל)

לנוכח המציאות הביטחונית והאירועים בדרום החליט מפכ"ל המשטרה, לאחר התייעצות עם השר אהרונוביץ', להקדים את מועד כניסתו לתפקיד של מפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי, לאלתר. המפכ"ל והשר מודים לתנ"צ דוד ביטן, שמילא את מקומו של מפקד המחוז בשבועות האחרונים בהצלחה רבה.

על פי מקורות פלסטיניים, הפסקת אש בתיווך מצרי הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-18:00 אך אין לכך אישור וגם מחמאס נמסר שלא ידוע להם על כך. רקטה פגעה בצהריים פגיעה ישירה במפעל באיזור שדרות. אין נפגעים. כמה מהרקטות המשוגרות לכיוון עוטף עזה הן קטיושות. תושבי עוטף עזה מתבקשים להישאר בסביבת מרחבים מוגנים. הוחלט לא לקיים לימודים היום בכל היישובים בעוטף עזה ובגן יבנה. החלטות לגבי מחר יתקבלו מאוחר יותר. גוברת התרעומת ביישובי עוטף עזה על התגובה הנרפה של צה"ל, לדעתם.

משטרת ישראל ועיריית אשדוד הודיעו לבעלי עסקים קטנים באיזור התעשייה בעיר לסגור היום את העסקים. בעזה הורה ממשל החמאס לפנות מייד חמישה בתי ספר הסמוכים לגבול ישראל-עזה מחשש לפגיעה בתלמידים. בצה"ל ובמערכת הביטחון מתכוננים למספר אפשרויות תגובה אם האירועים יימשכו. אהוד ברק הגיב לאירועים: "כאן זה לא אירופה. אנחנו חיים באיזור שאין בו רחמים כלפי חלשים".

ההסלמה החלה אתמול בירי טיל נגד טנקים לעבר ג'יפ צה"ל שנע על ציר המערכת בתוך שטח ישראל סמוך לגדר הגבול עם עזה. 

את מרבית הנפילות ספגה מועצה אזורית אשכול. עשרות רקטות ופצמרים התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה בלי לגרום נזק. שלוש רקטות גראד שוגרו אמש לעבר צפון חבל לכיש. שתיים מהן יורטו. רקטה נוספת התפוצצה בשטח מועצת שער הנגב וגרמה לנזק לרכבים חונים. עוד רקטה התפוצצה בשטחי חוף אשקלון בלי לגרום נזק. קדמו לכך נפילות בקרבת אשדוד בשטחים פתוחים. בצה"ל הוחלט לא לפתוח היום (ראשון) את מעבר כרם שלום להעברת סחורות לעזה. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא יאפשר סיכון חיי אנשים המפעילים את המעבר על אף הדאגה להעברת סחורות כלליות והומניטאריות לתושבי רצועת עזה".

צה"ל תקף בעזה חוליות שיגור ומחסני נשק (צילום: דו"צ)
צה"ל תקף בעזה חוליות שיגור ומחסני נשק (צילום: דו"צ)

בתגובה לירי צה"ל תקף הלילה בעזה מספר פעמים. הותקפו אתר לייצור כלי לחימה, שני מחסני נשק ושתי נקודות שגור בצפון הרצועה. בתקיפה אחרת בדרום הרצועה הותקף אתר טרור ששימש גם מחסן נשק. דובר צה"ל מסר, כי "זוהו פגיעות מדויקות  במטרות וכי כל מטוסינו שבו בשלום".  מוקדם לכך תקף חיל האוויר חוליית מחבלים שעסקה, לדברי דובר צה"ל, בניסיון שיגור רקטות לעבר ישראל. דובר צה"ל מסר על פגיעה מדויקת בחוליה. הפלסטינים דיווחו כי חמוש אחד נהרג בתקיפה זו.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך  לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד המדינה". מסר דובר צה"ל והוסיף כי "ארגון החמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

ארבעה ארגוני טרור נטלו הלילה אחריות לירי הטילים נגד ישראל. קדמה לכך הודעת גדודי אבו על מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, שנטלה אחריות על הירי לעבר הג'יפ. הדובר הודיע כי אנשיו הם אלו שפגעו בסיור הישראלי והם "דבקים בדרך ההתנגדות והמאבק בכיבוש".

דובר החמאס, פאוזי ברהום, הגיב הלילה לירי ואמר כי "ההסלמה הציונית מסוכנת ואין לשתוק יותר לנוכח הפגיעה באזרחים פלסטינים חפים מפשע. צריך לשים לזה סוף". הוא רמז כי ההסלמה באה בעקבות ניסיון נתניהו וברק למנף את עצמם לקראת הבחירות ואמר כי "החמאס לא יאפשר לישראל להפוך את דם הפלסטינים לדרך להשיג קולות במערכת הבחירות".  

אחמד מדלל, בכיר בארגון הג'יהאד האסלאמי, אמר הלילה כי הפלגים הפלסטינים "לא ישבו בחיבוק ידיים לנוכח מעשי הטבח של ישראל". הוא הוסיף כי "האויב הציוני רק ממשיך להסלים את פעילותו ככל שמתקרבות הבחירות בישראל. כל אחד מנסה להרוג כמה שיותר פלסטינים כדי להרוויח כמה שיותר בוחרים".  

הנחיות משטרת ישראל: בשל ירי הרקטות מרצועת עזה לא מתקיימים היום לימודים במועצות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וביישובים הבאים: כרמיה, זיקים, גברעם, יד מרדכי, נתיב העשרה במועצת חוף אשקלון ובעיר שדרות. כמו כן לא יתקיימו לימודים במכללת ספיר וחמדת הדרום. בשל הירי הורתה משטרת שדרות על סגירת העסקים בשוק העירוני. בהתאם להנחיות פיקוד העורף, חל איסור על התכנסויות והתקהלויות מעל 500 איש בשטח פתוח או סגור.

ח"כ דני דנון קרא הלילה לנתניהו להורות על ניתוק אספקת החשמל לעזה וטען כי "צריך לנתק את החשמל ברצועת עזה עד להפסקת הירי על תושבי הדרום. יש להכניס את החמאס בעזה לבונקרים ולהרעיד את אדמת הרצועה עד לעצירת האיום על תושבי הדרום". ח"כ יעקב כ"ץ, יו"ר האיחוד הלאומי, כבר מינף ישירות את האירועים לענייני בחירות  ואמר כי "רק הרשימה המאוחדת של האיחוד הלאומי והבית היהודי עם מספר מנדטים רב, תוכל להביא להקמת ממשלה לאומית ערכית שתפסיק את הפגיעה בתושבים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן