Skip to content

ההבדל בין אסטרולוגיה סינית למערבית

על פי הסינים, כל אדם מקבל ברגע לידתו גורל מסוים, שיש בו פוטנציאל גם לשיא וגם לשפל. הבחירה היא של האדם. גם אצל הסינים,שמתייחסים לגורל כאל מסע לימודים לשדרוג הנשמה, הכול צפוי והרשות נתונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על פי הסינים, כל אדם ברגע לידתו מקבל קו גורל מסוים שיש בו את השביל שבין שמים לארץ, המאפשר את מימוש הפוטנציאל הגלום בו. לכל אחד יש את סיפור החיים שלו ואת ה"שמיים" שלו, שהם הגבול העליון בקו הגורל ומסמלים את יכולתו של האדם להגיע לשיא של עצמו. בכל גורל ישנו גם הקו התחתון, שמסמל את השפל שאליו יכול אותו אדם להגיע. בפער הזה שבין הקטבים, בין 'שמים לארץ', שהוא טווח הפוטנציאל של האדם, יש לו את זכות הבחירה. בבחינת הכול למעשה בחזקת צפוי, אבל הרשות נתונה.

לוח השנה הסיני (מקור: ויקימדיה)
לוח השנה הסיני (מקור: ויקימדיה)

דברים לא קורים סתם

הסינים מתייחסים אל הגורל כאל מסע לימודים לשדרוג הנשמה. הדברים לא קורים סתם ולכל דבר יש סיבה. על האדם להתמודד בחיים עם מצבים שונים, ללמוד מהם ולהפיק לקחים. תקופת חיים אחת אינה מספיקה לשם כך, לכן אנחנו מתגלגלים מחיים לחיים ולומדים אותם מזוויות רבות ומגוונות. כל זאת בדרך הארוכה לידע ולרמה הרוחנית הגבוהה.

מכיוון שהחיים הם "בית ספר" ומי שלא מבין ולומד את מה שהוא צריך ללמוד, חוזר ועובר שוב ושוב את אותן חוויות, עד שהוא מבין, עדיף להבין כמה שיותר מוקדם. וכאן מנסה האסטרולוגיה הסינית לעזור ולתת לכל אדם את הכיוון הנכון לו, להתמקד בפוטנציאל שלו, להורות לו את הדרך ולסייע לו בפיתוח נשמתו לדרגה גבוהה יותר.

אסטרולוגיה סינית נבדלת מאסטרולוגיה מערבית בטכניקה המקורית שלה המבוססת על המטפיזיקה הסינית של חמשת היסודות: אש,אדמה, עץ, מים ומתכת; על תיאוריית היין ויאנג והיחסים ביניהם.

מלבד היסודות הבסיסיים, ישנה גם חלוקה ל- 12 המזלות המאופיינים על ידי חיות: חולדה, שור, נמר, ארנבת, דרקון, נחש, סוס, כבשה, קוף, תרנגול, כלב וחזיר. בנוסף, לכל אדם יש מחזורים של עשר שנים הנקראים  "עמודי המזל", ואכן הרבה פעמים ניתן לראות תפניות משמעותיות החלות בפרקי זמן אלה.

.
אסטרולוגיה סינית כמדע

בשנים האחרונות ידע שמגיע מהמזרח נהפך למאוד פופולארי במערב, אבל בניגוד לתורות מזרחיות רבות האסטרולוגיה הסינית הינה בגדר מדע מדויק, עם חוקים, אקסיומות והגדרות ברורות, אשר חייבים ללמוד לעומק, בדרך המסורתית ממורה לתלמיד. בעוד לימודי האסטרולוגיה הם מדע, הרי שהיישום שלהם הוא אמנות.

אסטרולוג אמיתי חייב לשלוט בתחומים רבים ולהיות בעל כישורים רבים. הוא צריך להיות    סוג של פסיכולוג ואדם בעל זיכרון טוב ומוח אנליטי וחד. הוא גם חייב להיות רוחני, בעל דמיון רב, יכולת לחשיבה מופשטת, ובעל אינטואיציה מולדת מפותחת. בנוסף, תכונות אופי כמו חמלה, אכפתיות וטאקט, הן מאוד מהותיות.

האמת היא שלימוד אסטרולוגיה סינית הרבה יותר פשוט מאסטרולוגיה מערבית. אבל רק אלה ששולטים בידע העתיק הזה במלואו יכולים להתגאות ביכולת ניתוח מפה אסטרולוגית באופן קולע ועמוק בכול תחומי החיים שלנו.

.
מתי
כדאי לפנות לאסטרולוג?

  • כאשר מתקשים בבחירת מקצוע. ניתוח אסטרולוגי יכול במדויק לקבוע את הכישורים והכישרונות של האדם, התאמתו למקצוע או לתחום לימודים, והצלחתו העתידית.
  • כאשר מעוניינים לבדוק עד כמה בן או בת הזוג מתאימים, מה מצפה להם בחיים   המשותפים, והאם בכלל כדאי להתחתן ומתי.
  • כאשר מעוניינים להשקיע כסף בעסק או בכלל, ניתן לבדוק באיזו תקופה אנרגטית האדם נמצא והאם האנרגיות נותנות רוח גבית להשקעה, או שההיפך.
  • בענייני בריאות. במפה אסטרולוגית אישית המבוססת על תאריך הלידה ניתן לראות נטייה למחלות פוטנציאליות, ולהמליץ לאדם על תזונה ואורח חיים מתאימים אשר יכולים למנוע את הבעיה הבריאותית, או להקל עליה.

הדבר העיקרי במפה הבנויה לפי האסטרולוגיה הסינית מסורתית הינו האיזון. איזון במפה זה גם איזון בחיים. אם המפה לא מאוזנת אפשר לתת לאדם עצות שיביאו לאיזון בחייו.

לדוגמה: אם למשל חסרה לאדם אנרגיית האש (אשר הביטוי לכך הוא אפטיה, דיכאון, חוסר רצון לפעול וכו')  נמליץ לו לשנות קצת את סגנון חייו, שיצא לבלות, ילמד לרקוד, יאכל מאכלים חמים, כדי ליצור את אנרגיית האש החסרה. אם לאדם "אין מספיק מים" נייעץ לו לטייל יותר, לתקשר יותר עם אנשים, לעסוק בפילוסופיה, לכתוב, לאכול יותר ירקות ולשתות יותר נוזלים. ואם לאדם חסרה אנרגיית המתכת, אז יוגה, מדיטציה, תכנון קפדני של יום עבודה ושל כל הפעילויות, סידור ניירת ושולחן עבודה ובכלל סדר בבית ובחיים, יעזרו לו להשלים את המחסור הזה.

.
העיקר הבריאות

החיים על פי המטפיזיקה הסינית תלויים בגורל, בחינוך ובסביבה, בבחירה החופשית ובמאמץ אשר מופעל להשגת היעדים בחיים. אבל הכי חשובה הבריאות. אדם בריא, פיזית ונפשית, ברוב המקרים יהיה מאושר ומסופק בחייו.

הסינים אומרים שבריאות זו הספרה 1.

אם יש כסף מצרפים 0 ומקבלים 10.

אם יש משפחה נוסיף עוד 0 ונגיע ל-100.

אם יש לנו הרבה חברים טובים נוסיף עוד 0 ו"נהפוך" ל-1000.

אם נזכה בעבודה טובה נצרף 0 נוסף ויש לנו 10000 .

אבל אם נעלמת הבריאות ולוקחים את הספר 1, עם מה נשאר האדם???

מאסטר בפנג שואי, מרינה שולמן, היא נציגתו בארץ של המאסטר הבינלאומי לפנג שואי ג'וזף יו, ומנהלת  מרכז ג'וזף יו לפנג שואי בישראל, www.fsrc.co.il
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן