Skip to content

ברק: "נכה בארגוני הטרור בקצב הולך וגובר"

"חמאס וארגוני הטרור מכירים את היכולות של צה"ל", אמר ברק. "אם נאלץ להיכנס שוב לעזה כדי להכות בחמאס ולהחזיר את ביטחון תושבי ישראל - לא נהסס"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה. צה"ל בהנחייתי בוחן במהלך היממה האחרונה את אפשרויות החרפת התגובות נגד חמאס ושאר אירגוני הטרור בעזה. אנו נכה באירגוני הטרור בקצב הולך וגובר".

"לא נהסס". אהוד ברק. (צילום: ציפי מנשה)
"לא נהסס". אהוד ברק. (צילום: ציפי מנשה)

כך אמר הערב שר הביטחון, אהוד ברק, בדברים שנשא בערב הגאלה של הכנס הבינלאומי לביטחון המולדת בישראל.

"צה"ל חזק מאוד", אמר שר הביטחון. "אנו פוגעים יום יום במחבלים בפגיעות חזקות ומדויקות, וסוללות 'כיפת ברזל' שינו באופן יסודי את ביטחון האזרחים. אך יש עדיין להשלים במהירות המיגון ברצועה בטווחים שבין ארבעה וחצי לשבעה ק"מ.

"חמאס וארגוני הטרור מכירים את היכולות של צה"ל. אם נאלץ להיכנס שוב לעזה כדי להכות בחמאס ולהחזיר את ביטחון תושבי ישראל – לא נהסס", אמר שר הביטחון.

על גזרת רמת הגולן אמר השר ברק: "לאחר מספר מקרי ירי לעבר שטח ישראל בשבועות האחרונים, הנחיתי את צה"ל להגיב בהקשר ובמקום במידה והדברים יישנו. היום נורתה שוב פצצת מרגמה משטח סוריה ונפלה במוצב צה"ל בתל חזקה. הרמטכ"ל הורה לירות לעבר עמדת מרגמות בשטח סוריה. זהו איתות לסורים כי לא נסבול עוד ירי לשטחנו. סוריה נמצאת כבר למעלה משנה במלחמת אזרחים אכזרית וצה"ל הונחה למנוע את גלישת הקרבות לשטחנו. ירי נוסף לשטח ישראל יגרור תגובה קשה יותר ויגבה מחיר מסוריה".

באותם נושאים התבטא גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון. על המצב בדרום: "אם ארגוני הטרור לא יפסיקו את האש נהיה מוכנים להחריף את התגובה שלנו כמה שצריך, עד שהם יגידו 'די'. יש מלחמה לא פשוטה, ובסופו של דבר נביא לסיומה. זה לא מהלך של זבנג וגמרנו, אבל נעשה לזה סוף. איננו מתכוונים להבליג כי המצב הוא בלתי נסבל מבחינתנו. מי שחושב שמדובר במהלך של זבנג וגמרנו משלה את עצמו, אבל נביא את השקט לדרום גם אם זה ייקח פרק של זמן. גם ההנהגה של החמאס לא תינקה ומבחינתנו באות בחשבון גם האפשרויות הכי קיצוניות. נהיה ערוכים להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו. יש לנו בארגז הכלים לא מעט כלים שעדיין לא השתמשנו בהם. מיגון לא יכריע את החמאס אלא יוזמות התקפיות, מאחר ומבחינתנו החמאס הוא אחראי למתרחש ברצועה ולירי הטלים לעבר ישראל".

על הגבול עם סוריה: "אני לא יודע אם הירי מקורו בטעות או לא, אבל איננו יכולים להשלים עם זה ומחובתנו להגן על אזרחינו ברמת הגולן. הפרת ריבונות תזכה לתגובה שלנו, כפי שקרה היום. אחרי שהמסרים המילוליים שהעברנו לא הפסיקו את התופעה, החלטנו להסביר במעשים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן