Skip to content

גראדים לעבר אשקלון, ב"ש ונתיבות, חיל האוויר תקף הלילה מטרות

הפלסטינים מדווחים כי הושגה הפסקת אש, אולם בישראל אומרים כי כל עוד מתקיים ירי אין שום רגיעה. הלימודים חזרו למסלולם בכל יישובי הדרום מלבד באר שבע. בצפון שינו את הוראות הפתיחה באש וישראל מזהירה כי מעתה כל ירי לתחומה ייענה בתגובה מיידית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמש רקטות נורו לפני זמן קצר לכיוון המועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה אחת מהן. 26 איש לקו בחרדה וטופלו. לאחר יותר ממאה רקטות ופצצות מרגמה שנורו משעות הבוקר המוקדמות אתמול (ראשון)  מעזה לעבר ישראל, הסתמנה הבוקר (שני) רגיעה מלווה בשקט מתוח ביישובי עוטף עזה ובדרום. כמו כן, לאחר לילה שבמהלכו תקף צה"ל פעם אחת בלבד ברצועת עזה ולא שוגרו רקטות, נורו הבוקר בסביבות השעה 07:00 שתי רקטות גראד גם לכיוון באר שבע ונתיבות. בנתיבות נפלה רקטה בחצר בית וזרעה הרס רב בסביבה. כמה בתים נפגעו ונגרם נזק לתשתיות, בהם כבל חשמל. תשעה בני אדם לקו בחרדה, צוותי מד"א מטפלים בהם במקום.  

בבאר שבע הוחלט מייד לבטל היום את הלימודים בכל מוסדות החינוך, אולם הלימודים בעוטף עזה, בגן יבנה ובמכללת ספיר ובדרום חזרו הבוקר למסלולם למרות הפרת השקט. בד בבד הנחתה מערכת הביטחון את התושבים להישאר בסמיכות למרחב מוגן. 

הבית שנפגע בנתיבות (צילום: משטרת ישראל)
הבית שנפגע בנתיבות (צילום: משטרת ישראל)

המגעים להפסקת אש החלו אתמול והתחזקו במהלך הלילה, אך בישראל מבהירים כי כל עוד יימשך הירי מהרצועה לא תהיה הפסקת אש, ובתוך כך נמסר מצה"ל כי כוחותיו תקפו הלילה מנהרת טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, וכן אתר שיגור בדרום הרצועה. עוד נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרותהפלסטינים דיווחו כי בתקיפות אלו לא נפגע איש.

מוקדם יותר פרסם אתר סוכנות הידיעות "פלסטין היום" המזוהה עם הג'יהאד האסלאמי כי הפסקת אש בתיווך מצרי נכנסה לתוקפה אמש ב – 21:30, וכי כל עוד ישראל תמלא אחר ההסכמים האזור יירגע. הם מדווחים כי הגורמים הפלסטיניים שמסרו מידע זה הוסיפו כי אם "ישראל  תפר את הרגיעה, הפלגים הפלסטיניים בעזה יגיבו ביד קשה". 

פגיעהישירה בבית בשדרות אתמול (צילום: דו"צ)
פגיעהישירה בבית בשדרות אתמול (צילום: דו"צ)

גורמים בצה"ל אמרו אתמול כי "הגיעה העת להחריף את התגובה הישראלית ואין לעבור לסדר היום על מצב של המשך טפטופי ירי".  שר הביטחון אהוד ברק הדגיש אתמול בכנס לביטחון המולדת בתל אביב כי "ישראל לא תקבל בשום אופן את הכללים שחמאס מנסה לשנות בגבול הרצועה". בצה"ל לא מקבלים את לקיחת האחריות וחלוקתה בין ארגוני הטרור השונים ברצועה ומדגישים ללא הרף כי "ארגון הטרור החמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". 

גבול סוריה: צה"ל שינה את הנחיות הפתיחה באש

בצפון שונו אמש הנחיות הפתיחה באש לכוחות צה"ל. ישראל הודיעה לסוריה באמצעות האו"ם כי מעתה כל ירי לעבר ישראל ייענה בתגובה מיידית. אתמול נורה טיל לעבר עמדת מרגמות  סמוך לביר עג'ם, לאחר שפצצת מרגמה בקוטר 120 מ"מ, נורתה מסוריה והתפוצצה סמוך למוצב צה"ל בתל חזקה במרכז רמת הגולן. הטיל מסוג "תמוז", כוון כך שיפגע סמוך לעמדת המרגמות לאות אזהרה בלבד.

ברמת הגולן נפתח מקלטים בהנחיית המועצה האזורית גולן, למרות שלא ניתנה הוראה והנחיה שכזו מצה"ל.   ההנחיה היא רק להסיר מנעולים ולבדוק את תקינותם, נמסר מאנשי המועצה.

ה"תמוז" הנו טיל מדויק בעל יכולת צילום שמאפשר לראות את תוואי מעופו ואת המטרה עד הפגיעה. בצבא סוריה החופשית טענו אתמול כי "ישראל התערבה על מנת להציל את כוחותיו של אסד באמצעות פגיעה ישירה במורדים והסירו את המצור של המורדים על פושעי משטר אסד". לטענתם ישראל חייבת להימנע מהתערבות בסוריה והירי של אתמול עזר לצבא סוריה שעמד על סף התמוטטות וכניעה באזור הקרבות הסמוך לגבול ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן