Skip to content

ב"יש עתיד" יקבלו חופש הצבעה בענייני דת ומדינה

מחוייבות מפלגתו של יאיר לפיד לזכויות הציבור החילוני, בנושאי דת ומדינה, היא בערבון מוגבל מאוד. מתברר כי חברי הכנסת בסיעתו יזכו לחופש הצבעה בנושאים אלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במקרה של יאיר לפיד, מתברר שהתפוח נופל די רחוק מהעץ: בניגוד לסיסמתו של יוסף (טומי) לפיד ז"ל, שהתמודד לכנסת בסיסמה "ממשלה בלי ש"ס" – יאיר לפיד, הולך ומתרחק מעמדות אביו.

חופש הצבעה בענייני דת ומדינה. יאיר לפיד. (צילום: דן בר דוב)
חופש הצבעה בענייני דת ומדינה. יאיר לפיד. (צילום: דן בר דוב)

לא רק שהוא הבהיר כבר כי יישב בקואליציה עם מפלגות חרדיות ולא זו בלבד שצירף אליו כמספר 2 אדם עם התבטאויות בעייתיות מאוד עבור האזרחים החילוניים – עתה מתברר גם כי מחויבות מפלגתו לזכויות הציבור החילוני, בנושאי דת ומדינה, היא בעירבון מוגבל למדי וכי בנושאים אלה לא יהיו חברי הכנסת של "יש עתיד" מחויבים להצביע במשמעת סיעתית.

עובדה זו התבררה לשחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, כאשר התכתב בפייסבוק עם הרב שי פירון, מועמד מס' 2 ברשימתו של יאיר לפיד. הרב פירון, שביקש וקיבל מלפיד חופש הצבעה בענייני דת ומדינה, הסביר לו באותה התכתבות כי חופש הצבעה כזה יהיה גם לשאר חברי הכנסת של "יש עתיד" בנושאי דת ומדינה.

[related-posts]

הרב פירון, שנשאל על כך ע"י "מגפון", סירב לשוחח על הנושא והפנה אותנו לדוברת "יש עתיד", נילי רייכמן. דוברת "יש עתיד" אישרה כי אכן חברי הכנסת של המפלגה יקבלו חופש הצבעה בענייני דת ומדינה בכנסת.

יצוין כי יאיר לפיד הבהיר כבר לפני יותר משנה, כי בניגוד לעמדת אביו, יישב עם המפלגות החרדיות בקואליציה. "אני אשב בקואליציה עם כל אדם שדואג למדינת ישראל", אמר לפני יותר משנה, בהופעה בקמפוס החרדי בקריית אונו. "אני לא מסכים עם אבא שלי שאמר שחרדים לא צריכים להיות שם". גם לאחר מכן הבהיר בכמה הזדמנויות כי אינו מתנגד לשבת בקואליציה עם מפלגה חרדית. עם זאת, הגילוי כי יעניק חופש הצבעה לחברי הכנסת של מפלגתו, בענייני דת ומדינה, הוא חדש.

1 Comment

  1. פנינה כץ
    12 בנובמבר 2012 @ 13:33

    צבי שלום
    למרות שתומי לפיד היה איש גס רוח[שיסלח לי במרומים] אפשר היה לפחות להעריך אותו כאיש של עקרונות בלי כל ספק. ובוודאי לא הוטרד אם לא מחבבים אותו באופן מיוחד. אך מה לעשות שבנו לא קורץ מהחומר שלו והוא כל היום עסוק כמו טווס במראה ובתדמית שלו ונורא חשוב לו להיות מקובל על ידי כולם. לצערי ישד לי הרגשת דה ז'אבו. נראה לי שזו תהיה בחירה עלובה מאוד להצביע לדופליקט של נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן