Skip to content

רמת השירות: שיקול מרכזי בבחירת חברת ביטוח

סקר של "מכון סמית" בהזמנת "הכשרה ביטוח": השירות לפני המחיר • חשיבות רבה גם להמלצותיו של סוכן הביטוח ברכישת ביטוח והם ירכשו ביטוח על פי המלצותיו בלבד • שיקולים נוספים: ותק ומוניטין חברת הביטוח ורמת היכרות עם החברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רמת השירות ומהירות הטיפול של חברת הביטוח בתלונות של הלקוח – הם השיקול העיקרי בבחירת חברת הביטוח וסוכן הביטוח של המבוטחים, זאת בניגוד לעמדה המקובלת ולפיה השיקול העיקרי הוא המחיר. כך עולה מסקר שנערך על ידי "מכון סמית" בהזמנת "הכשרה ביטוח".

רמת השירות לפני המחיר
רמת השירות לפני המחיר

ממצאי הסקר שכלל כ-500 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל מעל גיל 18 העלה, כי 22% מהנשאלים אמרו שהשירות שהם מקבלים מחברת הביטוח וסוכני הביטוח מהווים את השיקול המרכזי בהחלטתם היכן לבטח, ואילו המחיר מהווה שיקול מכריע רק אצל 16% מהנשאלים.

חשיבות רבה מצד הצרכנים הישראליים ניתנה גם להמלצותיו של סוכן הביטוח. 15% מהנשאלים ציינו, כי המלצות סוכן הביטוח האישי הן המכריעות מבחינתם ברכישת ביטוח והם ירכשו ביטוח על פי המלצותיו בלבד.

שיקולים אחרים בבחירת חברת הביטוח כמו ותק/מוניטין חברת הביטוח והיכרות עם החברה, זכו להערכות נמוכות של 9% ו-7% בהתאמה. בתחתית דירוג השיקולים נמצאים קריטריונים כגון: תנאים טובים, אמינות והמלצה מאנשים אחרים – המהווים שיקול עיקרי בבחירת חברת הביטוח אצל 5% ממשתתפי הסקר בלבד.

הקריטריונים בבחירת המבטח

הקריטריון

שיעור הנשאלים

שירות הלקוחות

22%

תשלום פרמיה (מחיר)

16%

המלצות/הצעות של סוכן ביטוח

15%

ותק/מוניטין חברת הביטוח

9%

רמת היכרות עם החברה

7%

אחר *

5%

ציין/ה שלא נוהג/ת
לרכוש ביטוח בכלל

4%

לא הביעו דעה

22%

* אחר – פירוט: תנאים טובים, הישגים הכי טובים, אמינות (מספר פעמים), המלצה מאנשים אחרים, הכל חשוב (מספר פעמים).

הידיעה פורסמה ב"פוליסה", עיתון הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ב-12 בנובמבר 2012 [email protected]
התמונה באדיבות: stockimages, http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן