Skip to content

התייעצויות במטכ"ל ובפיקוד דרום על תגובת צה"ל לירי

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום נועדו הבוקר ובצה"ל גובר הלחץ להרחיב את תגובת צה"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד הדרום טל רוסו, ראש אגף המבצעים אלוף יואב הר אבן וראש אמ"ן אביב כוכב קיימו הבוקר (שני) התייעצויות על המשך פעולות צה"ל בנוגע להמשך שיגורי הרקטות לעבר הדרום.

קצינים בכירים בצה"ל ובפיקוד הדרום קוראים להחריף באופן משמעותי את תגובת צה"ל לירי לעבר יישובי הדרום ועוטף עזה. הפלגים הפלסטיניים מפרשים את הימנעות צה"ל להגיב בחוזקה כחולשה, טוענים הקצינים ומוסיפים כי החמאס חש בטוח יותר בעצמו נוכח תחושתו שטורקיה ומצרים מגבות את מהלכיו. במקביל מפעילים המצרים לחץ על ישראל בדרישה לא  להרחיב את תגובותיה לתקיפה נרחבת ברצועה.

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום (צילום: דו"צ)
קריאה להחריף את התגובות לירי המתמשך. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום (צילום: דו"צ)

דובר צה"ל לשעבר, תא"ל במיל' אבי בניהו, התראיין הבוקר ואמר כי מבצע צבאי בתקופת בחירות הוא מהלך שיפגע בצה"ל עצמו. "אני לא אומר שצריך להימנע מתגובה קשה", אמר בניהו, "אבל להיכנס למבצע רחב היקף בעת בחירות זהו מהלך שרצוי כי צה"ל יימנע ממנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ייפגש היום עם שורה של שגרירים זרים בישראל, וידון אתם בהערכות המצב כפי שהן נתפסות בישראל.  "העולם צריך להבין שישראל לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים", אמר אתמול (ראשון), בישיבת הממשלה. הדבר עשוי להתפרש כאילו נתניהו מכין למעשה את העולם לכניסת ישראל למהלך רחב היקף בעזה. בסביבת ראש הממשלה גם קושרים את עזה לניסיונו של אבו מאזן לקבל באו"ם מעמד של מדינה. הם מטילים את מלוא האחריות על הנשיא הפלסטיני, הטוען כי הוא נציגו הבלעדי של העם הפלסטיני, אבל מסרב לקבל אחריות על המתרחש בעזה.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן