Skip to content

הרוגים ונעדרים בטביעת ספינת תענוגות סמוך לחופי איטליה

ספינת התענוגות האיטלקית קוסטה קונקורדיה עלתה על שרטון סמוך לחוף המערבי של איטליה. עד כה דווח על שלושה קורבנות ועל עשרות נעדרים. עדי ראייה: האירוע מזכיר את טביעת הטיטניק מאת גרשון גירון אסון בחופי איטליה. ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", שנחשבה ליציבה ובטוחה במיוחד, טבעה לאחר שעלתה על שרטון סמוך לחפי האי האיטלקי ג'יגליו. על פי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ספינת התענוגות האיטלקית קוסטה קונקורדיה עלתה על שרטון סמוך לחוף המערבי של איטליה. עד כה דווח על שלושה קורבנות ועל עשרות נעדרים. עדי ראייה: האירוע מזכיר את טביעת הטיטניק

מאת גרשון גירון

רב החובל פקד לנטוש. שקיעת ה"קוסטה קונקורדיה"

אסון בחופי איטליה. ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", שנחשבה ליציבה ובטוחה במיוחד, טבעה לאחר שעלתה על שרטון סמוך לחפי האי האיטלקי ג'יגליו. על פי רשת "בלומברג" האונייה שייכת לחברת בת של Carnival Corp שבבעלות משפחת אריסון. עד כה דווח על שלושה הרוגים ועל קרוב לשבעים נעדרים. הנהלת החברה, שטרם התייחסה לנסיבות האסון, פרסמה הודעת השתתפות בצער.

אתר האינטרנט Cruise Magazine  מדווח כי 3,200 נוסעים ו -1023 אנשי צוות שהיו על סיפון האנייה פונו ממנה באמצעות סירות הצלה, מסוקים וספינות אחרות שנמצאו באזור.

התאונה התרחשה בערב יום שישי, כאשר באמצע הפלגה נשמע קול חבטה עז, הספינה היטלטלה ואחר נתקעה במקומה, כאשר גופה עלה על שרטון. אספקת החשמל נותקה. "היינו באמצע ארוחת ערב, כאשר האורות כבו לפתע", סיפר אחד הנוסעים, "שמענו חבטה וצליל חריקה. כל כלי האוכל נפלו על הרצפה". נוסעים. אחרים תיארו בהלה כאשר הספינה נטה לפתע לשמאל והחלה לרעוד בפראות. "קפצנו מיד לים", סיפרו. אחר כך התנדנדה האונייה שוב ונטתה ימינה, ואז  הורה רב החובל לנוסעים ולאנשי הצוות לנטוש אותה.

הזוהר שלפני השקיעה. ה"קוסטה קונקורדיה"

רשת BBC דיווחה על הכאוס שהתחולל על האונייה למרות מאמצי הצוות להרגיע את הרוחות. אחד הניצולים סיפר: "השתררה בהלה, כמו בסרט, צלחות וכלי הגשה התרסקו על הרצפה, אנשים התרוצצו, נפלו במדרגות". אחד מאנשי הצוות סיפר: "כולם ניסו לטפס יחד לסירות ההצלה. אנשים דחפו זה את זה. המצב היה כאוטי במקצת. ניסינו להרגיע את הנוסעים אבל זה היה פשוט בלתי אפשרי. אף אחד לא ידע מה קורה".

למרבה המזל,האונייה היתה סמוכה לאי ג'יגליו, ורבים ויתרו על סירות ההצלה ושחו אל החוף. ספינות משמר החופים האיטלקי סורקות את המים סביב ה"וסטה קונקורדיה" הנוטה על צידה וצוללנים מחפשים נוסעים לכודים בסיפוניה השקועים במים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן