Skip to content

מי שנכשל שוב ושוב אינו "מנוסה" אלא בלתי ראוי

הגיע הזמן שתיכנס לפוליטיקה קבוצה נחושה של מקצוענים שיבואו להילחם בשבילכם. כן, אני יודע שהפוליטיקאים הישנים חושבים שבלעדיהם הכל יתמוטט, אבל אני דווקא חושב שהם אלה שממוטטים את העסק, אז עדיף להביא אנשים שיודעים לבנות אותו מחדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתיקונים קלים לכאן או לכאן, רוב הרשימה שלנו לכנסת כבר פורסמה. הפרשנים, וכמובן גם המתחרים, מיד הודיעו ש"הרשימה מאכזבת".

קודם כל אסור להתרגש מזה, הם פשוט עוד לא מכירים את חברי הרשימה, וייקח להם זמן להתרגל לעובדה שלא מדובר באותה פרצופים עייפים ומוכרים של עסקנים ופוליטיקאים משומשים שבאים לעשות על חשבוננו סיבוב נוסף.

כשתכירו אותם, תגלו שהרכבנו נבחרת אחרת: ערכית, מקצועית, בעלת עומק. שנים רבות עברו מאז הופיעה בפוליטיקה הישראלית קבוצה אנושית מרשימה כל כך, ואני גאה על כך שהם בחרו ב"יש עתיד".

יאיר לפיד (צילמה: ציפי מנשה)
יאיר לפיד, יש עתיד (צילמה: ציפי מנשה)

קודם כל, בפעם הראשונה בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית מפלגה גדולה מציגה רשימה שבה יש לא פחות מארבע נשים בכל עשיריה. הפכנו למפלגה הראשונה ששוברת  את תקרת הזכוכית של הפוליטיקה הישראלית. במקום עוד מועדון חברים גברי סגור, יש אצלנו ייצוג אמיתי לקבוצה מופלאה של נשים חזקות ומוכשרות שישנו את המדינה.

מעבר לזה, נכון שזו הפגישה הראשונה שלכם עם חלק מהמועמדים, אבל האם זה דבר רע? האם לא הגיע הזמן שמשהו חדש יקרה בפוליטיקה הישראלית? האם האנשים שדירדרו את ישראל כלכלית וחברתית ושיעבדו אותנו לפוליטיקה ישנה של סקטורים ומגזרים באמת ראויים לתואר "בעלי ניסיון"? מי שנכשל שוב ושוב בניהול חיינו אינו מנוסה, הוא פשוט לא ראוי. הגיע הזמן שתיכנס לפוליטיקה קבוצה נחושה של מקצוענים שיבואו להילחם בשבילכם.

כן, ידענו שלא כולם מכירים את הרב שי פירון, אבל בשביל שנוכל להילחם בשבילכם על החינוך, אנחנו צריכים שאיש החינוך הכי מקורי בישראל ינהיג את הנושא. זה האיש שהוביל את תנועת "הכל חינוך" ששינתה את תפישות החינוך בישראל, שייאבק על השיוויון בנטל ועל לימודי ליב"ה לכולם. זה האיש שהכניס 100 ילדים עם צרכים מיוחדים לישיבה שלו כתלמידים מן המניין ואימץ ילד עם נכות קשה. הוא גם אדם דתי המתנגד בכל ליבו לכפיה דתית והיה הרב היחיד בישראל שהיה לו את האומץ המוסרי לבוא ל"בר נוער" אחרי הרצח הנורא כדי להביע תמיכה ולהציע נחמה לקהילה הלהט"בית.

כן, אני יודע שהפוליטיקאים הישנים חושבים שבלעדיהם הכל יתמוטט, אבל אני דווקא חושב שהם אלה שממוטטים את העסק, אז עדיף להביא אנשים שיודעים לבנות אותו מחדש. כדי שנוכל להילחם על נושאים כמו דיור ועסקים קטנים ויוקר המחייה אנחנו צריכים מקצוענים עם קבלות כמו יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה, ומאיר כהן, ראש עיריית דימונה. מפני שהם חכמים, יעילים, יודעים להפעיל מערכות, ניהלו תקציבים של מיליארדים, מבינים את מה שמציק לאזרח שנשכח בידי המערכת ולוחמים למענו יום אחרי יום.

כן, אני מבין שהעתונאים לא מכירים את עו"ד קארין אלהרר וד"ר עדי קול, אבל מדובר בשתי נשים צעירות שהן לוחמות עיקשות בתחום הרווחה, שמטפלות כבר שנים באוכלוסיות הכי חלשות במדינת ישראל. קארין דרך הקליניקות המשפטיות של בר אילן, עדי דרך ה"אוניברסיטה בעם" שאותה הקימה בעשר אצבעות.

כן, ניצב מיקי לוי ברשימה, בכל ליבו הגדול. הלב הזה שקיבל פעם התקף באמצע פיגוע בירושלים אבל סירב להתפנות עד שאחרון הפצועים לא הגיע לבית החולים. האיש שניהל את המרחב המשטרתי הכי מסובך בישראל (אם לא בעולם) בימי האינתיפאדה השניה החליט לחזור לשירות הציבור. בעידן שבו ילדים הלומי אלכוהול דוקרים אחד את השני ברחובות והאתגרים הבטחוניים הולכים ותופחים, אנחנו צריכים אותו כדי לשמור על הרחובות שלנו ועל בתינו.

כן, עוד לא פגשתם את ד"ר עליזה לביא ואת ד"ר רות קלדרון, זו הסיבה שאתם לא יודעים איך הן שינו – כל אחת בדרכה – את כל השיח על מקום האשה בישראל. הן לא רק מרצות נערצות ודמויות מרכזיות בעיצובה של התרבות הישראלית והיהודית החדשה, אלא גם לוחמות חסרות מורא על מעמד האשה בימים של הדרת נשים מתמשכת.

כן, שמעתי את כל הקולות המתנשאים על "הג'ודוקא הזה", אבל יואל (קוסטה) רזבוזוב לא נבהל מהם כי הוא לא נבהל מכלום. הילד של פועל הבניין והמורה שעלו מבירוביז'אן עבר בגיל 13 לגור לבד בקרוואן במכון וינגייט, ומשם הפך לקפטן נבחרת ישראל, לחבר מוערך במועצת עיריית נתניה, לפעיל חברתי, למודל של הדור החדש של קהילת יוצאי בריה"מ.

כן, עופר שלח הוא "רק עתונאי". תשאלו כל בכיר במערכת הבטחון מה הם חושבים על רמת העומק וההבנה של ה"רק עתונאי" הזה בתפישות הביטחון של צה"ל, בשדה הקרב העתידי, באתגרים האסטרטגיים העומדים בפני מדינת ישראל. אה, ואומרים שהוא מבין גם משהו בספורט.

כן, אני מבין ששמעון סולומון עוד לא חצה את הקווים בין שלוש מפלגות, אבל בקרב יוצאי אתיופיה כולם מכירים את האיש השקט הזה, שהיה רס"ן בצנחנים, הפך לפעיל חברתי מוכר וליועץ לשלושה שרי חינוך, נסע לרואנדה כדי להקים כפרי יתומים ולהציל את חייהם של מאות ילדים ואז חזר בארץ כדי לשנות את חיי הקהילה שבה גדל.

אה, כן, והבנתי שבא לכולם להתנפל על יעקב פרי. קודם כל אולי כדאי להזכיר להם שבמדינת ישראל מסתובבים עשרות אלפי אנשים שבשלושים שנותיו בשב"כ הוא הציל את חייהם והם פשוט לא יודעים את זה. דבר שני, כן, כשבאים לנהל מדינה כדאי שיהיו בסביבה מקצוענים שמבינים גם בביטחון וגם בכלכלה וגם איך פועל המגזר העסקי.

כי זה הרעיון, וזה תמיד היה הרעיון: "יש עתיד" לא משחקת לפי הכללים של הפוליטיקה הישנה, אלא יוצרת את הכללים של עצמה.

זה לא נורא מסובך לייצר רשימה שמקבלת מחיאות כפיים. כל מה שצריכים היינו לעשות הוא להביא את אלה שהיו שם כבר קודם. אלא שאנחנו החלטנו ללכת בדרך הארוכה והקשה: להביא את האנשים שבאמת יעשו שינוי, באמת ילחמו בשבילכם, באמת יבואו לעבוד.

אל תוותרו לעצמכם, אל תקנו בזול את הקולות המפקפקים, תזכרו שציניקנים הם אנשים שלא בנו דבר מעודם. לכו, תכירו את הרשימה באמת.

אתם הולכים להתאהב.

ואנחנו הולכים להילחם בשבילכם.

[related-posts title="עוד תעמולת בחירות 2013"]

1 Comment

  1. נמרוד נוי
    14 בנובמבר 2012 @ 6:47

    חשוב שנבין שבארץ הזאת יש הרבה הרבה אנשים טובים. וחשוב גם שאנשים טובים וחדשים מצטרפים לפוליטיקה. אך אין בהצטרפותם של אנשים טובים בהכרח הבטחה לפוליטיקה טובה יותר. ראשית, גם כיום ישנם אנשים טובים בפוליטיקה ואינני מקבל את הטענה שבגלל שהאנשים אינם טובים הפוליטיקה שלנו רעה. כבר ראינו אנשים טובים שמבלי משים פועלים בצורה מאוד לא טובה. הבעיה היא מערכתית וכדי לקדם את הפוליטיקה שלנו צריך להתמודד עם שאלות היסוד והאמת שלה ובעניין הזה לא התרשמתי שיאיר לפיד ירד לעומקם של הדברים ותפס את השור בקרניו. לא התרשמתי מדבריו ומפועלו שהוא מבין את הפרובלמטיקה היסודית שבבסיס התופעה הקשה הזאת המכונה בשם 'חולשת המערכת הפוליטית'. על דברים אלה כתבתי בהרחבה בספרי 'לקראת פרדיגמה חדשה' שנשלח ליאיר לפיד וגם נמסר לו באופן אישי והוא אפילו לא טרח להתייחס לדברים. וכאמור, אין כל הבטחה ברשימה מוצלחת של אנשים. חמור מכך, רב החשש שאנשים טובים, מוצלחים ובעלי ניסיון רק יחמירו עוד יותר את התופעה של חולשת המערכת הפוליטית בישראל. ואסכם ואומר, כי הקמת יש עתיד עצמה רק תחמיר עוד יותר את הבעיות הקיימות בפוליטיקה שלנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן