Skip to content

נתניהו: נבחר את המועד לגבות את המחיר

המסר של ראש הממשלה מבטא את החלטת פורום שרי התשיעייה, לפיה אם השקט ישמר, גם צה"ל ינצור אש - אך אם תחודש האש, התגובה הישראלית תהיה עוצמתית. שגריר ישראל באו"ם שיגר איגרת חריפה למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון: "אלו המפעילים טרור כנגד ישראל היום, ישלמו על כך מחיר כבד מחר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שחושב שהוא יוכל לפגוע בשגרת החיים של תושבי הדרום, ושהוא לא ישלם על כך מחיר כבד – טועה. אני אחראי על כך שנבחר את המועד הנכון לגבות את המחיר הכבד ביותר וכך יהיה". כך הזהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במפגש שקיים הערב עם ראשי רשויות מקומיות מדרום הארץ בעיריית באר שבע.

נתניהו בפגישה עם ראשי הערים: "נבחר את המועד הנכון". (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו בפגישה עם ראשי הערים: "נבחר את המועד הנכון". (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

נתניהו הגיע למפגש עם ראשי הרשויות בקו הרכבת המהיר מתל אביב לבאר שבע, שמשך הנסיעה בו 55 דקות. "בחרתי להגיע לבאר שבע בקו הרכבת המשודרג, כדי לחוות באופן אישי את החיבור המהיר בין המרכז לדרום ובין הדרום למרכז", אמר נתניהו. "הקו הזה מאפשר עכשיו ירידה לבאר שבע תוך פחות משעה. זה אחד הביטויים של קירוב הדרום למרכז".

מוקדם יותר היום החליט פורום שרי התשיעייה, כי אם השקט יישמר, גם צה"ל ינצור אש. עם זאת הוחלט, שאם ארגוני הטרור יחדשו את ירי הרקטות, התגובה הישראלית תהיה חריפה ועוצמתית הרבה יותר, במטרה ליצור הרתעה לאורך זמן.

ברכבת המהירה לבאר שבע. "קירוב הדרום למרכז" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ברכבת לבאר שבע. "קירוב הדרום למרכז" (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

בעקבות ירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר ישראל, שיגר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תלונה חריפה למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון. "חמאס וארגוני הטרור בעזה ירו יותר מ-150 רקטות בימים האחרונים. אזרחים וחיילים ישראלים רבים נפצעו ונזק כבד נגרם לרכוש. יותר ממיליון אזרחים חיים תחת איום מתמיד של טרור. המצב חייב להיפסק", כתב רון פרושאור. הוא הדגיש באיגרת כי ישראל רואה בארגון חמאס "האחראי היחידי לכל התקפות הטרור מרצועת עזה". עוד הודגש בפנייה למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם, כי "ישראל תמשיך לממש את זכותה להגנה עצמית ותנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על אזרחיה. אלו המפעילים טרור כנגד ישראל היום, ישלמו על כך מחיר כבד מחר".

 השגריר פרושאור קרא לקהילה הבינלאומית: "ברגע קריטי זה, חובתכם ברורה. עליכם להעביר מסר חד-משמעי לחמאס ולגנות את התקפות הטרור לפני שיהיה מאוחר מדי". הוא הוסיף כי "גם על ההנהגה הפלסטינית מוטלת האחריות לגנות את חמאס ואת הירי המתמשך מעזה לעבר יישובי הדרום. שתיקת אבו-מאזן רועמת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן