Skip to content

איך לא לפול לתהום הסכרת

בעזרת ציורי תלת מימד יצירתיים ומלאי הומור, מכוון מיזם הבריאות החדש של מגדלי עזריאלי - לעלות במדרגות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר נתונים מפחידים: 1 מכל 3 ילדים, שנולדו לאחר שנת 2000, יהיה חולה בסכרת. 1 מכל 7 אנשים מתים בארץ עקב סיבוכי מחלת הסכרת. סכרת היא גורם הרביעי ברשימת גורמי המוות בארץ.

מגדלי עזריאלי
מגדלי עזריאלי

אבל אל דאגה, לא הכול פסימי. יש גם חדשות ממש טובות בנושא. מחקרים רבים מראים, כי סכרת היא המחלה שהכי קל למנוע בעזרת תזונה, אורח חיים והרגלים בריאים. שימו לב לנתון הבא, ניתן למנוע כ-90% ממקרי הסכרת מסוג 2 (הסוג שמתפתח בעקבות השמנה וחוסר פעילות גופנית), 90% – זה הימור שהייתי מוכן ללכת עליו.

מיזם המרים את כפפת המודעות למלחמה בסכרת הוא פרוייקט ציורי התלת מימד בעזריאלי. המיזם שהוקם בשיתוף פעולה עם כלל בריאות, הפורום הישראלי לאורח חיים בריא ומרכז עזריאלי, מראה כי באמת ניתן להתחיל לחיות יותר בריא בכל מקום, במהלך היום הצפוף והעמוס של כולנו.

מהיום עולים במדרגות

בעזרת ציורי תלת מימד יצירתיים ומלאי הומור, מכוון המיזם את עוברי האורח בכניסה למרכז עזריאלי מכיוון הרכבת, לעלות במדרגות. כן, ממש בעזרת שרירי הרגליים, במקום להשתמש במדרגות הנעות.

נכון שהטיפוס האתגרי של 2 דקות בדרך לעבודה או לסידורים לא ממש יהפוך את כולנו למרי עולם או לדוגמניות של בגדי ים, אך הרעיון הוא בהחלט לעלות למודעות את האפשרות הבריאה יותר בכל רגע נתון במהלך היום שלנו. חשבו על זה, בכל מקום יש לנו את האפשרות להתעצל או לאכול משהו פחות בריא, ובדרך כלל זו האפשרות היותר קלה ונוחה. אך יש לה מחיר גדול מאוד, המצטבר ומצטבר.

הבריאות משתלמת

כלל בריאות מביאה במיזם זה את הרעיון החדש שלה לקידום הבריאות בישראל. התאמת פוליסות ביטוח מוזלות לאנשים השומרים על אורח חיים ומדדים בריאותיים תקינים. בשפה פשוטה: מי שישמור על עצמו בריא, ישלם פחות לביטוח.

טוב שאנו חוזרים לרעיון המקורי של הרפואה המסורתית: "טיפול מונע עדיף בכל מצב על טיפול במחלה". לקח לנו כמה אלפי שנים להבין זאת, אבל טוב מאוחר מאשר…

תזונה, אורח חיים וריצה במדרגות

הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, המוכר לרובנו מהמירוץ השנתי שנערך במדרגות מגדל עזריאלי, שם לעצמו מטרה להעלות למודעות את החשיבות של תזונה נכונה והרגלי חיים בריאים. ב-30 בנובמבר יערך המירוץ, ועד אז מקווים מקימי מיזם ציורי התלת מימד, להגדיל  את כמות האנשים העולים במדרגות. בבדיקה שערכו, מצאו כי לפני המיזם, מספר האנשים שעלו במדרגות עמד על רק 1 מכל 12 אנשים!

להלן מבחר מן התמונות שצילם דן בר דוב, אבל בשביל לראות את התמונות בתלת מימד, מומלץ להגיע לעזריאלי ולהתחיל לטפס…

תלת מימד במדרגות עזריאלי (צילום: דן בר דוב)
תלת מימד במדרגות עזריאלי (צילום: דן בר דוב)
הגשר התלוי בעזריאלי (צילום: דן בר דוב)
הגשר התלוי בעזריאלי (צילום: דן בר דוב)
מכאן אפשר רק לעלות (צילום: דן בר דוב)
מכאן אפשר רק לעלות (צילום: דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן