Skip to content

מערכת חדשה תאפשר התרעות מדויקות על טילים

במהלך התרגיל הישראלי-אמריקני נערכה טבילת אש למערכת חדשה, שתאפשר לצוותים המשותפים של פיקוד העורף וחיל-האוויר לאתר שיגורי טילים ורקטות באופן יעיל יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה, במסגרת תרגיל ההגנה הישראלי-אמריקני AC, נכנסה לשימוש מערכת שליטה ובקרה חדשה של פיקוד העורף. המערכת החדשה, שנועדה לשפר את יכולת צה"ל להתריע מפני טילים, תסייע למרכז לניהול תמונה בליסטית, המרכז החיל-אווירי אשר אחראי על גילוי של שיגורי רקטות וטילים לעבר ישראל.

חיילי המרכז לניהול תמונה בליסטית (המנת"ב) עובדים כתף על כתף עם אנשי פיקוד העורף, ויחד הם חולקים משימה משמעותית: להזהיר את אזרחי ישראל מפני נפילות. במסגרת תרגיל ה-AC, שבו כוחות אמריקניים וישראליים תרגלו הגנה אווירית על ישראל, ערכו חיל-האוויר ופיקוד העורף אימון נרחב שבו השתמשו לראשונה במערכת החדשה.

צוותים משותפים של פיקוד העורף וחיל-האוויר מפעילים את מערכת ההתרעה (צילום: דו"צ)
צוותים משותפים של פיקוד העורף וחיל-האוויר מפעילים את מערכת ההתרעה (צילום: דו"צ)

עד כה, לנגד עיני אנשי פיקוד העורף במנת"ב נשקפה תמונת מצב בליסטית של ישראל כולה והיה עליהם להבחין בכל שיגור לעברה. לעומת זאת, המערכת החדשה תאפשר להם להתמקד באזורים שונים בארץ, כך שכל צוות יוכל לסרוק את הגזרה שלו ביתר זהירות. "המערכת החדשה מאפשרת לחלק את הארץ לגזרות שונות, וכך אפשר לדייק יותר במתן ההתרעה לאזורים שונים", הסביר רס"ן אופיר וולפיש, מפקד המנת"ב. "זוהי הפעם הראשונה שפיקוד העורף ואנחנו מתרגלים באופן גזרתי".

בתוך חמ"ל המנת"ב יושבים קציני תמונה בליסטית לצד נציגים של פיקוד העורף. עליהם להגיב לכל "מטרה" שהם מקבלים – כל מטרה היא סימולציה של שיגור טיל לעבר ישראל. הם מקבלים התרעה על שיגור. לאחר בחינה של נתוני השיגור והשוואה לנתונים של הסנסורים השונים, מחליטים קציני התמונה הבליסטית האם מדובר בשיגור המסכן את ישראל – ומכאן מעבירים את המידע לפיקוד העורף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן