Skip to content

הפגנת התקשורת: הטאלנטים מתעלמים

כמאתיים עיתונאים נענו לקריאת ארגון העיתונאים והתייצבו להפגין במגמה לתבוע מן הממשלה מעורבות במשבר ענף התקשורת. "תתחילו לסייע" קראו המפגינים במסלול שעשו מהסינמטק לקרית הממשלה בתל אביב. מספר פוליטיקאים שביקשו לתמוך במאבקם הצטרפו לצעדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברקע הפגנת העיתונאים היום עומדים הפיטורים המסיביים במעריב, המצב הרעוע של ערוץ 10, הקיצוצים בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות והחשש המוחשי לעתיד מאה ושמונים עובדי החדשות בכבלים. הממשלה, טען ארגון העיתונאים, אינה מסייעת "לענף בעל חשיבות חברתית וציבורית עצומה, שגם מספק פרנסה לאלפי עובדים – היא מקשה עליו, ועושה הכל כדי להביא לסגירת אמצעי תקשורת". בהפגנה התברר כי גם הסולידריות העיתונאית מוטלת בספק גדול.

הפגנת העיתונאים היום: תתחילו לסייע (צילום: רפי מיכאלי)

בהפגנה, שבה בלטה נוכחותם של עובדי החדשות המקומיות, נישאו שלטים ונשמעו קריאות בנוסח: "העם רוצה תקשורת חופשית", "לא תסגרו אותנו", "העיתונות היא של העם", "שטייניץ שטייניץ תתעורר, העיתונות שווה יותר", "מדינה בלי עיתונים, מדינה של עבדים" ו"אין לכם רשות להרוג את העיתונות".

הפגנת העיתונאים: השלט אומר הכל (צילום: ציפי מנשה)

בין משתתפי ההפגנה נמנו רביב דרוקר, אור הלר, ברוך קרא מערוץ 10, הדר חורש ועומר ברק, שעבדו במעריב עד לפני ימים ספורים. הפוליטיקאים שהצטרפו היו  דב חנין, שלי יחימוביץ', ניצן הורוביץ  ומיקי רוזנטל.

דרוקר אמר בהפגנה: "אני בטוח שאף אחד לא חווה כאלה ימים קשים. צריך להגיד תודה לארגון לפחות על ההתארגנות הזו. הייתי חשדן אבל הארגון מצדיק כל דקה שהוא קיים.. אנחנו צריכים לעזור אחד לשני – לעשות פולו-אפים למתחרים, אם חוסמים לנו מידע, אז להעביר אותו לפרסום במקום אחר, ולעזור לאלה שצריכים מקום עבודה".

נורית קנטי, עורכת "מה בוער בגלי צה"ל ופעילה בארגון העיתונאים אמרה: "כשהקמנו את הארגון לא האמנו שהמבחן של הוועדים יגיע כל כך מהר. המאבק של עובדי מעריב הוא דוגמה לכל כלי התקשורת שאינם מאוגדים עד כמה חשוב לקדם את זה בארגון שלהם. אדוני ראש הממשלה – מה אתה מציע כדי לחזק את העיתונות בישראל?".

מפוטרים טריים: האדישות אשמה (צילום: ציפי מנשה)

דרור פויר מגלובס הפנה את האצבע המאשימה גם אל אלה שלא טרחו להגיע להפגנה, המנהלים והכתבים הבכירים והטאלנטים: "הם לא נותנים תמיכה והם לא מאחורינו, הם נסעו לאילת על חשבון הברון ללקק אחד לשני את התחת. אני קורא להם – עוד לא מאוחר להצטרף לאנשים שעובדים לצדם ומתחתיהם".

[related-posts title="עוד על משבר התקשורת"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן