Skip to content

הבית היהודי: אורי אורבך במקום הרביעי אחרי איילת שקד

זו הפעם הראשונה בתולדות מפלגה זו שבה פעילה חילונית מוצבת במקום גבוה כל כך ברשימת המועמדים לכנסת. הבחירה תואמת את האסטרטגיה של נפתלי בנט, שפונה לציבור רחב יותר מציבור חובשי הכיפות הסרוגות ומקווה לקבל קולות רבים גם מאנשי ימין חילוניים ומסורתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפתעה בבחירות ב"בית היהודי": בניגוד לכל התחזיות נבחר ח"כ אורי אורבך, שהיה תומכו העיקרי של נפתלי בנט בהתמודדות על ראשות "הבית היהודי", רק למקום הרביעי ברשימת המועמדים לכנסת.

במקום השני, לאחר נפתלי בנט, שכבר נבחר בשבוע שעבר, דורג חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומיאנסקי ובמקום השלישי דורגה איילת שקד, הפעילה החילונית שהובאה למפלגה על ידי נפתלי בנט.

נפתלי בנט: מועמדת חילונית במקום השלישי (צילום: דן בר דוב)
נפתלי בנט: מועמדת חילונית במקום השלישי (צילום: דן בר דוב)

במקום חמישי, אחרי אורי אורבך, דורג אבי וורצמן, סגן ראש העיר באר-שבע. שישי יהיה מוטי יוגב, אלוף-משנה במילואים ומזכ"ל בני עקיבא בעבר. למקום השביעי הגיע יוני שטבון, איש "מטה הצעירים" של מפקד הציונות הדתית, ולמקום השמיני הגיעה שולי מועלם, אלמנתו של סגן-אלוף משה מועלם ז"ל, שנהרג באסון המסוקים.

זו הפעם הראשונה בתולדות מפלגה זו שבה פעילה חילונית מוצבת במקום גבוה כל כך ברשימת המועמדים לכנסת. הדבר תואם את האסטרטגיה של נפתלי בנט, שפונה לציבור רחב יותר מציבור חובשי הכיפות הסרוגות ומקווה לקבל קולות רבים גם מאנשי ימין חילוניים ומסורתיים.מיקום המועמדים אינו סופי משום ש"הבית היהודי" אמורה להתמודד בבחירות ברשימה אחת עם האיחוד הלאומי.

לפני אורבך. איילת שקד (צילום: ערוץ הכנסת)
לפני אורבך. איילת שקד (צילום: ערוץ הכנסת)

באיחוד הלאומי בירכו על תוצאות הבחירות. יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה): "נבחרה בבית היהודי נבחרת מצוינת, שתושלם עם הנבחרת המצוינת של האיחוד הלאומי. אשרי הציבור הדתי הלאומי שזכה ליום הזה בו המפץ הסרוג יוצא לדרך. ביחד נוכל להגיע ללמעלה מ-12 מנדטים בהתלהבות אש קודש לרוממות התורה, העם והארץ. רשימתנו המשותפת תהיה השותפה הגדולה בממשלה".

ח"כ אורי אריאל: "אני מברך את המתמודדים והנבחרים בבית היהודי, כעת פנינו לאיחוד השורות והחזרת הציונות הדתית למרכז המפה הפוליטית. המפץ הסרוג מתחיל היום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן