Skip to content

עמוד ענן: ירי רקטות לעבר ירושלים

שלוש רקטות שוגרו לראשונה לעבר הבירה. החאמס נטל אחריות. הירי הבוקר התחדש במטחים ורקטות לאשדוד, יירוטים בבאר שבע, רקטת וי-8 אינץ' התפוצצה באזור תל אביב. החמאס לקח אחריות על הירי. אלפי חיילי מילואים, שגויסו בצווי 8, זורמים בשעות האחרונות לנקודות הכינוס והגיוס בדרום. שר הביטחון מבקש להרחיב את מכסות הגיוס מעבר לאלה שאושרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלוש רקטות נורו הערב (שישי) לעבר ירושלים. שתי נפילות זוהו בשטחים פתוחים סמוך לעיר, אחת מהם ליד גוש עציון. צוותי כוחות הביטחון המשטרה סורקים את האזור לזיהוי נפילות נוספות. בצה"ל מציינים כי הנפילות שזוהו, היו מרחוקות מירושלים ולא גרמו לנזקים לרכוש או לאדם. החמאס הזדרז ונטל אחריות לשיגור. קדמה לכך אזעקה שנשמעה בירושלים וביישובים הסובבים אותה. זו האזעקה הראשונה באזור מאז החל מבצע "עמוד ענן". בשעות האחרונות נמשך הירי לעבר אשדוד ונתיבות. הרקטות ששוגרו יורטו על ידי כיפת ברזל.

שר הביטחון אהוד ברק הורה ליועץ המשפטי של משרד הביטחון להגיש בקשה להרחיב את מכסות הגיוס המילואים. הכוונה למכסות נוספות לאלו שאושרו בהחלטות קודמות. 

אזעקה בירושלים (צילום: משטרת ישראל)
מתכופפים. אזעקה בירושלים (צילום: משטרת ישראל)

לאורך כל היום נשמעו אזעקות ונורו מטחי טילים ליישובי הדרום. שלושה חיילי צה"ל נפצעו מנפילת רקטה בצהריים באורח קל עד בינוני, והועברו להמשך טיפול רפואי. בצהריים נשמעה אזעקה בתל-אביב וטיל נפל בשטח פתוח. בינתיים גוברת הפעילות של חטיבות הצנחנים, גבעתי ושריון בגבול עזה. אלפי חיילי מילואים, שגויסו בצווי 8, זורמים בשעות האחרונות לנקודות הכינוס והגיוס בדרום. מאות משאיות צבאיות של אספקה, תחמושת, מים ודלק, וכן מובילי טנקים, נגמ"שים וג'יפים, ממלאים את כבישי עוטף עזה במראות שלא נראו באזור מאז מבצע עופרת יצוקה.

בדרך לרצועה (צילום: טל ים)
בדרך לרצועה (צילום: טל ים)

מוקדם יותר, בצהריים, הופעלה אזעקה בתל-אביב בעקבות שיגור רקטה לעבר גוש דן. זמן קצר לפני השיגור, הודיע דובר החמאס כי החמאס "מכין הפתעה" לישראל. את ההודעה שיגר דובר התנועה לאחר תפילות יום השישי. בהמשך קיבל הארגון אחריות לשיגור לעבר תל אביב. עיריית תל אביב הודיעה על פתיחת כל המקלטים הציבוריים לציבור. 

טילי הפאג'ר שברשות ארגוני הטרור בעזה יכולים להגיע לירושלים  ולתל אביב. הטווח המקסימלי של טילי הפאג'ר 5 הוא בין 75 ל- 85 קילומטרים והמרחק בין עזה לבירה עומד על 78 ק"מ. בין עזה לתל אביב המרחק הוא 71 ק"מ.

לאחר לילה שקט יחסית התחדש הירי לעבר עוטף עזה, אשדוד, אשקלון ובאר שבע. סמוך לשעה 12:50 נשמעו בזו אחר זו אזעקות רבות ביישובים רבים בדרום, בעקבות זיהוי שיגורי רקטות מרצועת עזה. הרקטה שנורתה לכיוון קריית מלאכי, נחתה שם בשעה שהתקיימה בעיר הלווייתו של יצחק אמסלם (27), שנהרג מפגיעת טיל אתמול. בעיר נשמעה אזעקה והרקטה יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל".

צה"ל תקף כ-500 מטרות. כיפת ברזל יירטה שני מטחי רקטות לעבר באר שבע ושבעה יירוטים לכיוון אשקלון. צה"ל עומד לגייס היום 16 אלף חיילי מילואים בצו 8.  לאחר לילה שקט יחסית נפתח בוקר היום השלישי למבצע עמוד ענן במאמץ מרוכז של חיל האוויר, ספינות טילים של חיל הים וירי שריון במטרה לפגוע בבורות שיגור, עמדות תקיפה, מחסני רקטות ואמל"ח וחוליות שיגור.

אזעקות צבע אדום בישרו בבאר שבע, שדרות, אשקלון, אופקים את המשך הירי מהרצועה. שתי רקטות התפוצצו באשדוד. אחת במגרש חנייה והשנייה בשטח בנייה של בניין שנבנה. נזק רב נגרם למכוניות ולמגרש, אבל לא נרשמה פגיעה באדם. רקטות התפוצצו גם בשטחים פתוחים במועצות אזוריות אשכול ובני שמעון בלי לגרום נזק לרכוש או לאדם.

הפגזות בעזה. תצפית מכפר עזה (צילום: טל ים)
הפגזות בעזה. תצפית מכפר עזה (צילום: טל ים)

בצה"ל ציפו לחידוש הירי מעזה לעבר ישראל במהלך שעות הבוקר המוקדמות. זאת עקב רצונם של ארגוני הטרור לפגוע בשעות הציאה ללימודים או לעבודה בשעות שבין 06:30 ל-08:30 בבוקר. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט רקטות ששוגרו לעבר באר שבע. שבעה יירוטים נוספים נרשמו מעל אשקלון. במועצה האזורית שער הנגב פרצה שרפה שניצתה מרקטה שהתפוצצה סמוך לבית. השריפה כובתה ואיש לא נפגע.

הלימודים  במוסדות החינוך בדרום באזור של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה לא התקיימו גם הבוקר. עם זאת, ביישובים שמעבר לטווח התקיימו הלימודים כסדרם במוסדות הלימוד – למעט המכללה למנהל בראשון לציון והמרכז האקדמי פרס ברחובות, שהודיעו באופן חריג, כי לנוכח ירי הרקטות, ייסגרו שעריהן.

שולפים את הרקטה (צילום: משטרת ישראל)
שולפים את הרקטה (צילום: משטרת ישראל)

דובר צה"ל מסר כי מתחילת המבצע ביום רביעי ועד עכשיו שוגרו לעבר ישראל 550 רקטות ובוצעו קרוב ל-200 יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל. כמו כן, תקפו כוחות צה"ל 500 מטרות, בהן 250 מטרות מאמש. הפלסטינים בעזה דיווחו על הרג 25 בני אדם במהלך כל ימי המצבע, עובדה המלמדת כי צה"ל פועל בזהירות מרובה ובדייקנות. על פי צה"ל, מרבית אתרי מחסני הטילים ואתרי השיגור ממוקמים במבנים של מגורים אזרחיים. דובר צה"ל מציין כי המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק שנאסף ונלמד במהלך החודשים האחרונים.

הבוקר הגיעה לעזה משלחת בראשות ראש ממשלת מצרים. על פי התכנון המקורי היתה המשלחת אמורה לשהות בעזה שלוש שעות. בתגובה לפנייה מצרית רשמית לישראל, הודיעה ישראל למצרים כי בעת הביקור צה"ל יחדל מתקיפה לשלוש שעות בהן יתקיים המפגש. במקביל הזהירה ישראל, כי הפסקת התקיפות מצדה תתקיים כל עוד לא יבוצע ירי כלשהו מצד הפלסטינים לישראל בעת ביקור הנשיא המצרי. הירי לא נפסק והמשלחת המצרית עזבה שעה וחצי לאחר שהגיעה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן