Skip to content

הקלות לציבור בדרום בהתנהלות מול הבנקים

המפקח מסר, כי המערכת הבנקאית פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ופירסם שורת הקלות לציבור בקו העימות. ניתנה הוראה לבנקים להימנע מהגבלת חשבונות המנוהלים בסניפים הנמצאים בטווח האיום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפקח על הבנקים, דוד זקן, עדכן בתחילת מבצע עמוד ענן, כי המערכת הבנקאית פועלת על פי הנחיות פיקוד העורף והציע להתעניין לגבי הסניפים הפתוחים ושעות הפתיחה של סניפים אלה באתרי האינטרנט של הבנקים.

בנוסף, פירסם הפיקוח על הבנקים שורה של הקלות לציבור בהתנהלותו מול המערכת הבנקאית:

1. ניתנה הוראה לבנקים להימנע מהגבלת חשבונות המנוהלים בסניפים הנמצאים בטווח האיום, או בעלי חשבונות בסניפים כאמור, שהבנק החזיר להם שיקים ללא כיסוי. בכך הפעיל המפקח על הבנקים את סמכותו על פי חוק שיקים ללא כיסוי, התשמ"א – 1981.

פגיעה בבית בשדרות (צילום: טל ים)
לא הזמן להגביל חשבון. פגיעה בבית בשדרות (צילום: טל ים)

2. המפקח קבע כי מתן אשראי ללקוחות הבנקים תוך חריגה ממסגרת האשראי המאושרת ייעשה על פי שיקול דעתם העסקי של הבנקים, והמגבלות הנובעות מהוראותיו בתחום זה הוסרו, זמנית.

3. המפקח הקל על תהליך ההצטרפות של לקוחות לשירות קבלת הוראות טלפוניות. בהתאם להקלה זו, הלקוח יוכל לאשר את הסכמתו לבצע הוראות טלפוניות באמצעות המוקדים הטלפוניים של הבנקים, ואישור בדבר ההצטרפות לשירות יימסר ללקוח בערוצים כגון SMS , דואר אלקטרוני או הודעה טלפונית.

הקלות אלה של המפקח על הבנקים חלות על לקוחות המנהלים את חשבונותיהם בסניפי הבנקים המצויים בטווח של עד 40 ק"מ מרצועת עזה. הן נועדו להקל על האזרחים בקו העימות בהתמודדותם היומיומית עם מצב החירום, ולמנוע מצב בו יתקשו לפעול בחשבונותיהם באופן שוטף לנוכח הקשיים בפניהם הם ניצבים בימים אלה. ההקלות יבחנו מעת לעת ויעודכנו בהתאם להתפתחויות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן