Skip to content

ליברמן: אם להיכנס קרקעית לעזה, אז ללכת עד הסוף

"אין פה אמצע", אמר שר החוץ. "צריך לדעת שאם אכן נפתח בה אסור יהיה לעצור באמצע. זה צריך להיות הלקח המרכזי מהמבצעים האחרים. אני מקווה שלמדנו את הלקח". בינתיים מתגברת הפעילות המדינית: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, ראש ממשלת יוון אנטוניס סאמראס וראש ממשלת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מזהיר כי אם תחליט ישראל על כניסה קרקעית לרצועת עזה – היא תצטרך ללכת עם זה עד הסוף.

ליברמן (צילום: דן בר דוב)
אין פה אמצע. ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"הדרך היחידה שתבטיח לאזרחי ישראל חיים שקטים ובטוחים היא יצירת הרתעה אמיתית, באמצעות תגובה מוחצת", אמר השר ליברמן באירוע "שבתרבות" בקריית מוצקין. "אנו ערוכים גם לפעולה קרקעית נרחבת ברצועת עזה, אך צריך לדעת שאם אכן נפתח בה אסור יהיה לעצור באמצע ויהיה עלינו ללכת עד הסוף. אם אתה לא מסוגל ללכת עד הסוף – אל תתחיל". הוא הדגיש כי למבצע "עמוד ענן", ישנן שלוש מטרות: השבת השקט לאזור הדרום, שיקום ההרתעה והשמדת מצבור הטילים לטווח-ארוך שבידי ארגוני הטרור בעזה.

ליברמן מתח ביקורת קשה על תוצאות הפעולה הקרקעית במבצע עופרת יצוקה שלדבריו לא השיגה את המטרה. "לא הלכנו עד הסוף, שילמנו את כל המחירים בביקורת הבינלאומית ובדעת הקהל ולא השגנו את ההרתעה ואת השקט הממושך", אמר. "אין פה אמצע. אם אתה מחליט תלך עד הסוף. זה צריך להיות הלקח המרכזי מהמבצעים האחרים. אני מקווה שלמדנו את הלקח".

ובינתיים מתגברת הפעילות המדינית. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, ראש ממשלת יוון אנטוניס סאמראס וראש ממשלת צ'כיה פיטר נקאש. במהלך השיחה עם הקנצלרית מרקל אמר רה"מ כי אף מדינה בעולם לא הייתה מסכימה למצב בו האוכלוסייה שלה חיה תחת איום מתמיד של טילים. אמש שוחח רה"מ עם נשיא ארה"ב ברק אובמה בפעם השנייה מאז תחילת מבצע עמוד ענן. ראש הממשלה הביע את הערכתו העמוקה לעמדתה של ארצות הברית על הזכות של ישראל להגן על עצמה והודה לו על הסיוע האמריקאי ברכישת סוללות כיפת ברזל. רש הממשלה צפוי להמשיך ולשוחח עם מנהיגים נוספים במהלך הערב והימים הקרובים.

שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח הלילה עם שר ההגנה האמריקני, ליאון פאנטה ודן עמו בהשלכות של מבצע "עמוד ענן" ובהישגי מערכת "כיפת ברזל". ברק אמר כי ישראל נחושה להשיג את מטרות המבצע.

ובינתיים, כבר מחר יגיע לארץ שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, שינסה להפעיל את השפעתו. השר פאביוס ייפגש מחר עם שר החוץ, אביגדור ליברמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן