Skip to content

המערכת על נישואין חד-מיניים מתחממת בצרפת

ממשלת צרפת עומדת לנסות להעביר את החוק לנישואין חד מיניים ומתן זכויות אימוץ לזוגות חד מיניים. האפשרות הזו הוציאה את צרפת הקתולית הלבנה לרחובות להפגנת כוח, כשמולם מעטים אבל לא פחות רועשים - ארגוני ההומוסקסואלים והלסביות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צרפת הקתולית הלבנה - צילום: עמית מנדלזון

אלפים יצאו בשבת אחר הצהריים לרחובות מארסיי, כדי למחות כנגד האפשרות שיועבר חוק למתן זכות נישואין ואימוץ לזוגות חד מיניים. צרפת הלבנה, הקתולית, יצאה לרחובות, על כמריה, זקניה וכל המשפחה. עם החיוכים המזויפים, וכל המניירות הכביכול סובלניות. ואת ההפגנה המסיבית הזו מקיפים חבורה של צעירים בלונדיניים צרפתים למהדרין עם סרט זרוע "אבטחה". אפילו לא שחור אחד יוצג בהפגנה הזו.

אם ואב זה יותר טוב לילד- צילום: עמית מנדלזון

מולם יצאו הצעירים בצעקה מתריסה: "העולם שהכרתם מת, ברוכים הבאים לסדום ועמורה", קבוצה של לסביות, שצעדו בצדי המצעד, נעצרו פעם אחר פעם על ידי שוטרים משוריינים להפליא, שניסו למנוע מהן לצעוק את צעקתן. לא מעט אזרחים בשולי המצעד הביעו את דעתם בצעקות בוז, הנפות אצבע ושאר אלמנטים של בוז ושאט נפש.

בצדה השני של העיר, בדיוק באותו זמן, התארגנו נציגי ההומוסקסואלים היותר ממוסדים ותומכיהם בדרישה פשוטה לשיוויון על פי החוק. שוויון אותו הבטיח פרנסואה הולנד נשיא צרפת במהלך מסע הבחירות שלו.

כוחות משטרה מסיביים - צילום: עמית מנדלזון

המצעד הקתולי לא נגרר לאלימות, בין היתר בגלל נוכחות מסיבית של המשטרה במקום, אבל לא היה חסר הרבה כדי שהסיפור יגרר לעימותים פיזיים.

העולם שהכרתם מת - צילום: עמית מנדלזון

שתי הקבוצות סיימו את מצעדיהן מול בניין הממשל במארסיי,  זו מול זו כששתי קבוצות שוטרים חוצצות ביניהן.

הדת שהופרדה מהמדינה מרימה את הראש, הימין הקיצוני הלבן והקתולי, מחוזק אחרי הישגיה של החזית הלאומית בראשות מרין לה פן, מעז לשאת את קול ההומופוביה ברחובות. אבל איש מתושבי העיר לא התקשה להבחין בגרעין הקשה של הקתולי, השמרן, הלבן הגזען.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן