Skip to content

44 מיליון התקפות סייבר נהדפו מתחילת "עמוד ענן"

שר האוצר גילה בישיבת הממשלה כי רק במקרה אחד הצליחו התוקפים להפיל אתר אחד וכי הנחה להכין אתרים חלופיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד כוחות צה"ל נלחמים ברצועת עזה ומיירטים את התקפות החמאס, ישראל עומדת בימים אלה גם תחת התקפת סייבר ללא תקדים. כך גילה הבוקר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בישיבת הממשלה.

"בשעה שכוחות צה"ל נלחמים ואזרחי ישראל עומדים בגבורה במתקפה, מתנהלת חזית משנית של לוחמת סייבר נגד ישראל", אמר שטייניץ. "אגף התקשוב הממשלתי במשרד האוצר הדף מאז תחילת המבצע 44 מיליון התקפות על אתרים ממשלתיים בלבד – מספר חסר תקדים".

שר האוצר שטייניץ: "44 מיליון התקפות סייבר" (צילום: אתר הכנסת)
שר האוצר שטייניץ: "44 מיליון התקפות סייבר" (צילום: אתר הכנסת)

השר שטייניץ גילה עוד, כי היה מקרה בודד "שבו אתר מסוים – לא אנקוב בשמו" – נפל. לדבריו, האתר הורד לשבע דקות בלבד ואז הושב. השר שטייניץ גילה עוד כי הנחה להכין אתרים חלופיים.

רק לפני שבוע, בישיבת הממשלה, שב ראש הממשלה והבטיח להקים "כיפת ברזל דיגיטלית", שתגן על המדינה מול התקפות סייבר על מערכות המחשב שלה. נתניהו אמר זאת בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, בסקירה שנתן ראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, על פעילויות מטה הסייבר שהוקם בהחלטת ראש הממשלה בתחילת השנה.

 בישראל פועל כבר יותר משנה מטה הסייבר לאומי, שעל הקמתו הוכרז ב-18 במאי 2011. מטה הסייבר הלאומי ומשרד המדע והטכנולוגיה ישקיעו 50 מיליון שקל במחקרים ובמלגות בתחום הסייבר והמחשוב המתקדם בשלוש השנים הקרובות. מטרת המטה: להפוך את ישראל למדינה מובילה בתחום הקיברנטי, ומתרכז בהשקעות ובקידום תשתיות טכנולוגיות ותשתיות הון אנושי. המטה כולל נציגים מהגופים העוסקים בהגנה קיברנטית ובהנחת יסודות להסדרה רגולטורים של עולם האבטחה הקיברנטית בישראל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "כפי שפיתחנו באופן חסר תקדים כיפות ברזל שמיירטות בהצלחה טילים, כך אנחנו מפתחים מעין כיפת ברזל דיגיטלית כדי שתגן על המדינה מול ההתקפות שמכוונות למערכות המחשב שלנו".

על פי נתוני יחידת התקשוב, יש עשרות מיליוני התקפות על אתרי מערכת הביטחון, 10 מיליון התקפות על אתר בית הנשיא, 7 מיליון התקפות על אתר משרד החוץ, 3 מיליון התקפות על אתר רוה"מ ו-3 מיליון התקפות על אתר ממשל זמין GOV.IL.

שר האוצר קיים היום סיור ביחידת התקשוב הממשלתית ביחד הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר ומנהל ממשל זמין, אופיר בן אבי. בסיור נחשף חדר המצב של ממשל זמין המאתר את ההתקפות על אתרי ממשלה בכל רגע נתון, ומצביע על מקורן.

שר האוצר שטייניץ הבטיח: "אגף התקשוב במשרד האוצר ימשיך לבלום את מיליוני מתקפות הסייבר. אנו נהנים מפירות של השקעה לאורך השנים האחרונות בפיתוח מערכות ההגנה הממוחשבות, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד להמשיך ולפעול במתכונת חירום, על מנת להדוף את הניסיון לפגוע באתרי ממשל וסמלי שלטון".

הממונה על התקשוב הממשלתי, כרמלה אבנר, אמרה כי "המלחמה מתקיימת בשלוש חזיתות. הראשונה היא פיזית, השנייה, עולם הרשתות החברתיות והשלישית היא מתקפת סייבר. התוקפים מנסים לפגוע בזמינות אתרי הממשלה באופן שוטף. עם התרחשות אירוע מסוג זה, גזרה זו מתחממת ואנו רואים פעילות מוגברת. על כן, בתקופה זו, הגנה על מערכות המחשוב הממשלתיות חשובה לאין ערוך".

 

1 Comment

  1. פנינה כץ
    18 בנובמבר 2012 @ 15:13

    למי הוא משקר. אתמול העליתי בפייסבוק רשימה של עשרות אתרים שאנונימוס פרסמו
    http://www.bbc.co.uk/news/technology-20356757
    בצדק הם טענו
    We are ANONYMOUS and NO ONE shuts down the Internet on our watch," it said.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן