Skip to content

פגיעת רקטה בבית בבאר טוביה. פיצוצים באילת

כיפת ברזל יירטה הלילה שתי רקטות בשמי אשדוד ושלישית שנורתה לכיוון קריית מלאכי. באילת הודיעו אזרחים על שני פיצוצים עזים. צה"ל ומשטרת ישראל לא מצאו עד כה ראיות כי מדובר בנפילת טילים. פגיעה במרפסת בית במועצת באר טוביה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סמוך ל-23:00 (ראשון) נשמעו אזעקות באשדוד, גן יבנה, גדרה, קרית מלאכי וביישובים נוספים בדרום, אחרי הפוגה של כמה שעות. גראד פגע במרפסת של בית עץ במועצת באר טוביה. חמישה בני משפחה היו בממ"ד ואיש לא נפגע. הבית נהרס חלקית. שלוש רקטות יורטו הלילה: שתי רקטות בשמי אשדוד ורקטה אחת ששוגרה לעבר קריית מלאכי. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים. קודם לכן, נשמעו שני פיצוצים עזים באילת. דובר צה"ל מסר, כי לאחר בדיקה לא נמצאו ראיות לפיצוץ או נפילת טיל כשלהו. יחד עם זאת דיווח גורם ביטחוני, כי אכן התפוצצה רקטה בהרי אילת.  

הבית שנפגע בבאר טוביה (צילום באדיבות המועצה האזורית באר טוביה)
הבית שנפגע בבאר טוביה (צילום באדיבות המועצה האזורית באר טוביה)

מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" נפלו בשטחי המועצה האזורית באר טוביה 15 רקטות גראד. ביום חמישי פגעה אחת הרקטות ישירות בבית, ורקטה אחרת בחצר בית אחר. ביום שישי פגעו רקטות במפעל באחד מאזורי התעשיה במועצה, בחצר בית ורקטה נוספת בסמוך לכלי רכב במושב במועצה.
ביום שבת נפלה רקטה בחצר בית במושב וגרמה לנזק לבתים מסביב. נפגעת חרדה אחת פונתה מהמקום. אמש פגעה רקטה ישירות בבית באחד המושבים, נזק כבד נגרם במקום, הודות לעירנות התושבים וכניסתם למרחבים המוגנים לא היו נפגעים בכל המקרים.

אמש, סמוך לשעה 21:00, התקשרו תושבים מודאגים למשטרת אילת ודיווחו על קולות נפץ עזים. משטרת אילת וצה"ל, שבדקו אם מדובר בירי רקטות לעבר העיר הדרומית, לא מצאו דבר. מוקדם יותר ירטה כיפת ברזל פעמיים טילי פג'אר שנורו לעבר תל אביב. צה"ל תקף במהלך אתמול יותר מחמישים תשתיות טרור, ביניהן משגרים מוטמנים ומנהרות הברחה. 

עזה בלילה (צילום: טל ים)
עזה בלילה (צילום: טל ים)
חיילי צה"ל על גבול הרצועה (צילום: טל ים)
חיילי צה"ל על גבול הרצועה (צילום: טל ים)

דובר צה"ל מוסר, כי בין היתר הותקפה תשתית תקשורת מבצעית בצפון הרצועה, המשמשת את ארגון החמאס בפיקוד על פעיליו. בכך התכוון הדובר לפגיעה בתחנת הרדיו ותחנת הטלוויזיה של החמאס.  עוד הוסיף הדובר, כי במהלך היום הותקפו מספר חוליות המזוהות עם ארגון החמאס.

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אמר אמש בראיון ל"אל-ערביה" כי הארגון דחה את התנאים שישראל מציבה לרגיעה. לדבריו, ישראל הציעה למצרים שני תנאים מוקדמים שהנהגת חמאס לא מקבלת. תנאי אחד עוסק בדרישה ישראלית שאין להתקרב לגדר המערכת והתנאי השני שלא יוברח נשק לרצועה. הוא ציין שבחמאס מעוניינים להגיע להפסקת אש אבל בתנאים שונים ושהחמאס לא עוסק בהברחות.

רקטה על כביש בדרום (צילום: צילום משטרת ישראל)
רקטה על כביש בדרום (צילום: משטרת ישראל)

ביום ראשון בבוקר גם נפתחו מעברי כרם שלום וארז למעבר סחורות, דיפלומטים וסיוע הומניטארי לעזה. צה"ל תקף אתמול גם את מגוריהם של שני בכירים בחמאס והגיהאד האסלאמי. באחד מהם חוסל ראש מערך הרקטות של החמאס יחיא עביא.

עד כה תקף צה"ל 1,200 מטרות ויעדים ברצועה מאז תחילת המבצע. כ-900 רקטות נורו מהרצועה לעבר ישראל.

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן