Skip to content

פרס: "באופן פרדוקסלי דווקא החמאס לא מקשיב למורסי"

בפגישת עבודה מדינית אמר עוד הנשיא פרס: "האיראנים מחמשים, מלמדים אסטרטגיות ומכשירים את הטרוריסטים". בלייר: "אני מקווה שבימים הקרובים נוכל להשיג הפסקת אש שתעצור את האיום של הטילים המגיעים מעזה ומכוונים לאזרחי ישראל ותשחרר את תושבי עזה שגם הם סובלים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הניסיון של נשיא מצרים להפחית את המתח מבורך. אנו מברכים את מצרים כמדינה משמעותית במזרח התיכון. באופן פרדוקסלי דווקא החמאס אינו מקשיב למורסי". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס. הנשיא פרס אמר זאת הבוקר לשליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, בפתח פגישת עבודה מדינית שקיים אתו.

"אני מבקש להודות לך על התמיכה הבינלאומית שמוענקת לישראל  בפעולה הנוכחית, שהיא מבחינתנו פעולה להגנה עצמית", אמר הנשיא. "התמיכה הברורה שלכם, חשובה למדינת ישראל ויש לה השפעה חיובית ומרסנת גם  על הצד השני. אני מודה לקוורטט ולך על חלקך באופן אישי".

הנשיא הדגיש כי מטרת המבצע היא הפסקת ירי הטילים על הדרום, "אין לנו רצון לכבוש שטחים, אלא לעצור את הטילים על הדרום ולהרתיע את חמאס מלהמשיך לירות. כמי שהיה ראש ממשלה שלוש קדנציות אתה בטח מבין מה המשמעות של אמהות שאינן יכולות לישון בשקט בלילה".

פרס ובלייר: . "התמיכה הברורה שלכם, חשובה למדינת ישראל". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
פרס ובלייר: . "התמיכה הברורה שלכם, חשובה למדינת ישראל". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס הדגיש בדבריו כי איראן בוחשת ברגל גסה באזורנו: "האיראנים מחמשים, מלמדים אסטרטגיות, מכשירים את הטרוריסטים ובמציאות זה עימות בין האיראנים שרוצים להמשיך במעשי האלימות מול מדינות ערביות שרוצות לשים לזה סוף".

הנשיא התייחס למעורבות של מצרים במאמץ להשגת הפסקת אש ואמר: "הניסיון של נשיא מצרים להפחית את המתח מבורך. אנו מברכים את מצרים כמדינה משמעותית במזרח התיכון. באופן פרדוקסלי דווקא החמאס אינו מקשיב למורסי".

טוני בלייר אמר לנשיא פרס:" האזור הזה אכן עמוס במשברים. אני מקווה שבימים הקרובים נוכל להשיג הפסקת אש שתעצור את האיום של הטילים המגיעים מעזה ומכוונים לאזרחי ישראל ותשחרר את תושבי עזה שגם הם סובלים. אני יודע שמצרים, ארה"ב הקוורטט והאו"ם פועלים להשגת הפסקת אש. אני גם מקווה שנוכל לקדם את התמונה הכוללת בצורה קונסטרוקטיבית ולהגיע לשלום. איננו זקוקים למשבר נוסף שעלול להתדרדר בנוסף לאתגר האיראני, למה שקורה בסוריה ובכלל האיזור, אך משיש אחד אני מקוה שנוכל ליישב אותו ובשלב מאוחר יותר שנוכל להשיב את הצדדים לשולחן המשא ומתן. אני מצפה לדון איתך בדברים".

בסיכום ההצהרות אמר הנשיא לאורחו:" לא תהיה מובטל במזרח התיכון. יש הרבה על מה לעבוד".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון יגיע מחר, לביקור מיוחד בישראל וברשוץ הפלסטינית, במטרה לקדם רגיעה באזור. מזכ"ל האו"ם יפתח את ביקורו באזור בפגישה מדינית עם נשיא המדינה שמעון פרס במשכן הנשיא בירושלים. השניים יישאו הצהרות משותפות לתקשורת הישראלית והבינלאומית, יקיימו פגישה בארבע עיניים וימשיכו לפגישת עבודה מורחבת במסגרת ארוחת ערב בהשתתפות  היועצים הבכירים משני הצדדים.

נשיא המדינה ידגיש בפני אורחו כי ישראל לא תוכל להמשיך ולהשלים עם ירי טילים ופעולות טרור כנגדה, וכי המצב בדרום הוא פועל יוצא של פעילות טרור מכוונת מטרה- לפגוע באזרחים חפים מפשע במדינת ישראל.

גם הנושא האיראני יעלה בפגישה בין השניים ומעבר לפעולות למניעת איראן גרעינית ידגיש הנשיא כי איראן תומכת, מממנת ומפעילה את ארגון הטרור-חמאס בעזה נגד ישראל. בנוסף, ידונו השניים גם בנעשה בסוריה, וביחסי ישראל ושכנותיה-מצרים, ירדן והרשות הפלסטנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן