איים בפייסבוק: "נתלה את יאיר לפיד וחבריו כמו שתלינו את המן"

משטרת פתח תקווה, עצרה אתמול (שלישי) צעיר (29) תושב פתח תקווה, בחשד שאיים בדף הפייסבוק על ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד. החשוד עצמו מוכר למשטרה עקב מעורבותו לכאורה באירועי הטרור היהודי – תג מחיר. בעקבות תלונה במשטרה על הדברים שכתב, הוטלה החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה ואלו הגיעו לכתובתו של החשוד.   

במשטרה החליטו להתייחס לתלונה ברצינות (צילום אילוסטרציה: עמית קרטס בנין)

במשטרה החליטו להתייחס לתלונה ברצינות (צילום אילוסטרציה: עמית קרטס בנין)

בדף הפייסבוק נכתב  בין השאר: "יאללה בעזרת ה' בזכות חודש אדר נזכה להשמיד את כל אויבינו הערבים השמאלנים ובכללם יאיר לפיד וחבריו ונתלה אותם כמו שתלינו את המן ובניו! כהנא צדק – תג מחיר בדם", ועוד: "אם אנשים כאלה יושבים בכנסת צריך להוציא את מגן הדוד מהדגל ובמקומו להכניס צלב קרס שיותר מאפיין את המדינה הזאת".

בהמשך הוא התייחס ללפיד שוב וכתב: "אם יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד חשב לעצמו שבחירתו לכנסת ישראל תעורר רוגז רב אצל אחר עד שיעלה בדעתו כי יש לתלות אותו ואת כל חבריו?".

במשטרת ישראל החליטו להתייחס לדברים בחומרה משום שהדברים שנכתבו עלולים להוות סכנה, מסיבה זו הוחלט בסופו של דבר לעצור את החשוד במהירות.עוד נודע כי החשוד טוען בחקירה כי זו דעתו ומותר לו להביעה. בדיקת עברו מעלה כי הייתה לו מעורבות באירועי "תג מחיר" ולכן הוחלט לפי שעה לא לשחררו. היום הוא יובא לבית משפט השלום בפתח תקווה ושם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. ח"כ לפיד סירב להתייחס לפרשה.

 

פורסם בקטגוריה א, אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, מדיני-פוליטי, פליליים | עם התגים , , , , | סגור לתגובות

רכבו של ראש עיריית חדרה הוצת ומחסני העירייה הועלו באש

רכבו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן, נשרף אמש (שלישי) כליל סמוך לביתו ברחוב השושנים שבשכונת בית אליעזר בעיר. צוות כיבוי אש שהוזעק למקום כיבה את מה שנותר מהרכב השרוף וקבעו כי יש חשד להצתה. מהמשטרה נמסר כי אופנוען תועד במצלמות האבטחה כשהוא נמלט רכוב על קטנוע. לפי החשד השליך החשוד בקבוק תבערה לעבר הרכב ונמלט. 

ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)

ראש העירייה, חיים אביטן (צילום: אלירן תבורי, ויקימדיה)

במקביל לכך עלו באש מחסני העירייה בהם אוחסנו תפאורות העדלאידע שאמורה להתקיים ביום שישי הקרוב בעיר. המשטרה בודקת אם יש קשר בין שתי השרפות. 

אמש, סמוך ל-23:15, הוצת רכב הסקודה שחנה מחוץ לבית ראש העירייה. אביטן שהה בזמן זה עם משפחתו בבית. לאחר שהבחין באש שאחזה ברכבו הוא הזעיק את המשטרה וכוחות מכבי האש. אלו הגיעו למקום, כיבו את השריפה ופתחו בחקירה. איש לא נפגע. בהמשך לכך החליטה המשטרה להצמיד לראש העירייה אבטחה עד שיתבררו נסיבות האירוע.

בעיריית חדרה סוערות הרוחות. אביטן מכהן כבר כתשע שנים כראש העירייה ונבחר לכך מטעם הליכוד. בשל חוסר יכולתו לגייס רוב במועצת העיר ובשל אופוזיציה חזקה ולעומתית, פוזרה מועצת העיר לפני כשלוש שנים בצו משרד הפנים ואביטן מונה לראש ועדה קרואה. אביטן טוען כי כי מתנהל נגדו בשנים אלו "מסע הסתה מטורף", שמתבסס בעיקרו על חברי אופוזיציה שמתוסכלים מפיזור המועצה. יחד עם זאת, הוא משוכנע כי הוא "אהוד ואהוב על ידי תושבי העיר וזה גורם להם, למתנגדים לי, להיות ממורמרים".

"רק בני בליעל מסוגלים לעשות מעשה נבלה כזה", אומר אביטן על שרפת המחסן שהכיל את התפאורה. "תלמידים מבתי ספר בעיר עמלו במשך חודשים על ההכנות לעדלאידע ואנשים באו ושרפו הכול". למרות זאת, הוא מבטיח, העדליידע תצא לדרך ותשמח את לבבות תושבי העיר.  

אביטן טוען, כי האכיפה שהפעיל נגד עסקים ומבנים שנבנו ללא היתר, יחד עם ההסתה נגדו, הביאה לפגיעה בו. יו"ר ועדת הביטחון בשלטון המקומי וראש מועצת בית אריה-עופרים, אבי נעים, אמר הבוקר: "לצערי הרב, דמם של ראשי הרשויות במדינת ישראל הפך הפקר. על המדינה להפנים כי ראשי הרשויות, נבחרי הציבור, הם אלה שנמצאים בחזית העשייה וההתמודדות עם אתגרי החברה הישראלית. על גורמי הממשל המרכזי לתת לראשי הרשויות את הכלים, המשאבים וההגנה לפעול בביטחון וללא מורא נגד גורמים קיצוניים ועבריינים המאיימים על אזרחי המדינה בסופו של דבר"

 

פורסם בקטגוריה א, אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, פליליים | עם התגים , , , , , , | סגור לתגובות

אסיר X – קו הגבול בין מדינת משטרה לדמוקרטיה

פרשת האסיר X, בן זיגייר, עושה את דרכה אל מחוץ לסדר היום התקשורתי והפוליטי, אבל היא חייבת להסתיים בחקירה מעמיקה ויסודית, ולא להיגמר סתם כך, בפרסום חלקי של עובדות ובחקירת סיבות מוות על ידי שופטת.

בן זיגייר אסיר איקס

האם נדחף אל מותו? בן זיגייר (צילום מסך מהתחקיר האוסטרלי)

כמעט לכל פרשה בטחונית, משפטית, תקשורתית בסדר גודל דומה יש מסלול חיים משלה. היכולת של כולנו, כחברה, להפיק את המירב מהפרשה הנוכחית, תלויה בכוחנו לדרוש ולכפות על המערכות שכשלו חקירה ובדיקה יסודיים של הכישלון. המאמץ של המערכת עבר כרגע מניסיון ההסתרה, איסור הפרסום, וההכחשה, אל המאמץ למנוע חקירה עצמאית, בלתי תלויה ורחבה, שתחשוף את המחדלים והליקויים שהובילו לפרשה ותקטין את חופש הפעולה בעתיד של המוסד.

מאמץ דומה היה גם בפרשת קו 300 ובפרשות דומות בעבר. פרשות אלה, החשיפה שלהן, והחקירה העצמאית, משרטטות את קו הגבול החמקמק בישראל בין היותה של ישראל מדינת משטרה בטחונית, לבין היותה מדינה דמוקרטית וחופשית. מרבים אצלנו לדבר ולכתוב על היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית. זה כמובן נכון, וטומן בחובו מתח משמעותי. אך לא פחות מכך קיים מתח אדיר בין היותה של ישראל מדינה בטחונית לבין רצונה להיות חופשית ודמוקרטית. קווי פרשת המים עוברים דרך הפרשיות הבטחוניות הגדולות, בהן נחשפים אופיה הבטחוני של המדינה והנכונות של כל המערכות שבה, לרבות מוסדות המשפט והתקשורת, לכפוף את ראשן לצו הבטחוני.

לב הבעיה הוא בכך שאת מושג הביטחון, ואת האינטרס הבטחוני, מגדירים אצלנו באופן צר, טכני, תואם את האינטרסים של המערכות והאישים העוסקים בביטחון. תפישה רחבה יותר של הביטחון הלאומי שלנו נתפסת כשיקולים שאינם ממין העניין ואינם יכולים להכריע את הביטחון במובן הצר.

פרשת זיגייר היא בדיוק פרשה כזו. הציבור הישראלי, באמצעות כלי חקירה ומחשבה עצמאיים, חייב לקבל תשובה לשאלה אם ביטחון המדינה לא כולל גם את הצורך לשמור על יחסים הוגנים וטובים עם ידידה כמו אוסטרליה, עם הקהילה היהודית באוסטרליה, והאם האינטרס הצר של גיוס סוכן, או שימוש בדרכון זר, יכול וצריך להצדיק העמדה בסכנה של יחסים אלה.

רק תחת לחץ כבד שינה השב"כ את הרגלי השקר שלו מול ביהמ"ש

המוסד לא ישנה את דרכי הפעולה שלו, כל עוד הוא זוכה להגנה אוטומטית של הממסד הבטחוני והמדיני הרחב ושל מערכות המשפט והתקשורת. רק תחת לחץ כבד שינה השב"כ את הרגלי השקר שלו מול בתי משפט, שינה את מדיניות ההתעללות בעצירים ואת שכרון הכוח של ראשיו, שיודעים היום שהם לא יכולים לתת הוראה להרוג מחבל כפות.

המאבק הוא לא על זכות הציבור לדעת, או על זכותו של האסיר X, באופן מופשט, אלא על גבולות השימוש בכוח של המוסד, מנגנוני הפיקוח על החלטותיו, הצורך לתת את הדין על כישלון מבצעי, היכולת לקיים פיקוח פרלמנטרי ומשפטי על פעולות שיכולות לגרום נזק של ממש לבטחון המדינה, ליחסי החוץ שלה וליחסיה עם יהודים בתפוצות.

השאלה אם בן זיגייר נדחף למותו על ידי חקירה נמרצת וטכניקות של התשה ושטיפת מוח אינה יכולה להישאר תלויה באוויר ואין היא עניין לחקירת סיבות מוות של שופטת. כך גם שאלות שנוגעות לשימוש במערכת המשפט כדי להוציא צווי איסור פרסום גורפים. איפה נשמע צו איסור פרסום בלי הגבלת זמן? והאם נכון שהצנזורה הצבאית היא זו שתאכוף צווי איסור פרסום מפוקפקים, שאינם עומדים בכללי "הלכת שניצר" ולא עומדים במבחן בג"ץ?

המנגנון הבטחוני, באופן טבעי, שואף לפעול בסתר, לקבל גיבוי מלא, למנוע חקירה. זה האינטרס הצר והמיידי שלו. אך האינטרס הבטחוני ארוך הטווח של מדינת ישראל מחייב שמירה על חוסנה כדמוקרטיה, בה מערכות הביטחון כפופות באופן אמיתי, ולא רק פורמאלי, לשלטון החוק ולערכיה של מדינת ישראל.

מותו של צעיר יהודי מבולבל בתא כלא מבודד, תחת שם בדוי, תחת איסור פרסום גורף, הוא לא רק טרגדיה אישית ומשפחתית. מוות כזה אינו הולם את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והוא מחייב חקירה של ממש – האם ידינו היו במעל?

פורסם בקטגוריה ג, דמוקרטיה, חברה וסביבה, מאמר מערכת, מאמרי עמדה, משפט | עם התגים , , , , , | סגור לתגובות

שופרסל הרוויחה 200 מיליון שקל

התוצאות השנתיות של החברה מצביעות על הכנסות של כ-11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. החברה תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל. תחלק כ-6% מהרווח התפעולי שלה כמענק לעובדים

שופרסל פרסמה היום את תוצאות הרבעון הרביעי ואת התוצאות השנתיות לשנת 2012. על פי הדיווח היה ברבעון הרביעי של 2012 גידול במכירות של 1.3% וגידול ברווח התפעולי מפעילות שוטפת של 25%. התוצאות השנתיות של החברה מצביעות על הכנסות של כ- 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011 ועל רווח נקי של 200 מיליון ששקל. החברה תחלק דיבידנד של 180 מיליון שקל.

תוצאות עיקריות ברבעון הרביעי

ברבעון הרביעי של 2012 הסתכמו הכנסות שופרסל ב-2.82 מיליארד שקל. בהשוואה ל- 2.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2011. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-96 מיליון שקל, המהווה 3.4% ממחזור המכירות וגידול של כ-25% מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-56 מיליון שקל והוא מהווה כ-2% ממחזור המכירות. ה- EBITDA לרבעון מסתכמת ב-172 מיליון שקל, גידול של כ- 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

תוצאות עיקריות ב-2012

הכנסות החברה הסתכמו בכ- 11.6 מיליארד שקל, בדומה לשנת 2011. הרווח התפעולי השוטף הסתכם ב-361 מיליון שקל והוא מהווה 3.1% מהמחזור. הרווח הנקי הסתכם ב-2012 ב-200 מיליון שקל והוא מהווה כ- 1.7% ממחזור המכירות. ה- EBITDA לשנת 2012 מסתכמת ב-629 מיליון שקל והיא מהווה כ-5.4% ממחזור המכירות.

מובילה בדיסקאונט

רפי ביסקר. למכור במחירים נמוכים ובכמות גדולה יותר. צילום: יונתן בלום

רפי ביסקר. למכור במחירים נמוכים ובכמות גדולה יותר. צילום: יונתן בלום

"עבור שופרסל זאת הייתה שנה של חיזוק וביסוס מעמדה המוביל בתחום הדיסקאונט (מכירת סחורה רגילה במחירים נמוכים יותר ובכמות גדולה יותר), ובמקביל ביצוע רה ארגון ותהליכי התייעלות רוחביים. בזכות פעולות אלו מראה החברה מגמת שיפור עקבית ברווחיות התפעולית, אשר הגיעה ברבעון האחרון לשיעור של 3.4%. הקשבה לצרכי לקוחותינו, הוזלת הסל והעמקת פעילותינו בתחום הדיסקאונט, ימשיכו להיות בראש מעייניה של שופרסל", אמר היום רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל.

לדבריו, בשופרסל מתקדמים ביישום מהלכים אסטרטגיים של שדרוג שרשרת האספקה תוך הקמת מרכז לוגיסטי (מרלו"ג) חדש וריכוז הנדל"ן בחברה בת נפרדת בבעלות מלאה של שופרסל. "הגברת מכירות, המשך התייעלות וחיזוק והרחבת תשתיות אסטרטגיות ארוכות טווח מהוות בסיס להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות", הוא הדגיש.

ייצוב המכירות והתייעלות

איציק אברכהן. שינוי מגמה חיובי בסביבה עסקית משתנה  (צילום: סיוון פרג')

איציק אברכהן. שינוי מגמה חיובי בסביבה עסקית משתנה (צילום: סיוון פרג')

"בשנת 2012 הצלחנו לייצב את מכירות החברה ולשפר את הפעילות המסחרית וכן נקטנו צעדי התייעלות משמעותיים בסניפים ובמטה החברה. כל אלה יחד הביאו לשינוי מגמה חיובי ולעלייה ברמת הרווח התפעולי מכ- 75 מיליון שקל לרבעון, לכ-95 – 99 מיליון שקל לרבעון בשלושת הרבעונים האחרונים. שינוי המגמה בשלושת הרבעונים האחרונים, בהשוואה לשלושת הרבעונים שקדמו להם, מבטא את התמודדותה הנכונה של החברה בתחרות ובסביבה העסקית המשתנה ואת ביצוע ההתאמות הנדרשות תוך מתן מענה לצרכי הצרכן החדש", ציין איציק אברכהן, מנכ"ל החברה והוסיף, "אני שמח לבשר כי החברה, כמו בשנים קודמות, תחלק כ-6% מהרווח התפעולי שלה כמענק לעובדים, על פי ההסכם הקיבוצי, ורוצה להודות לכל העובדים והמנהלים על תרומתם הנכבדה להשגת התוצאות הטובות".

הקמת חברת בת לנכסי הנדל"ן

דירקטוריון שופרסל, לאחר שבחן כמה חלופות אפשריות לרה ארגון הנדל"ן, אישר להנהלת החברה לבצע במשך הרבעון הראשון של שנת 2013, רה ארגון, לפיו מרבית נכסי הנדל"ן של החברה, לרבות מניות חברות בנות המחזיקות במקרקעין, ירוכזו תחת חברה בת חדשה בבעלות מלאה של החברה ("חברת הנדל"ן החדשה"), ולרבות חוב שיש לייחס לאותם הנכסים ("הפיצול"). ייחוס החוב יהיה במישור היחסים הפנימי שבין החברה לחברת הנדל"ן החדשה בלבד, ולא יחול שינוי כלשהו בהתחייבויות החברה כלפי צדדים שלישיים.

נכון למועד פרסום הדוח, נכסי הנדל"ן ומניות חברות בנות הנבחנים להעברה לחברת הנדל"ן החדשה, כוללים עד כ-68 סניפים (45 סניפים בבעלות ישירה של החברה ו- 23 סניפים בבעלות חברות בנות אשר מניותיהן תועברנה לחברת הנדל"ן החדשה) בשווי הוגן של כ-1.7 מיליארד שקל הרשומים בספרים בעלות מופחתת של כ-1 מיליארד שקל, ונכסי נדל"ן להשקעה בשווי הוגן של עד כ-384 מיליון שקל (16 נכסים בבעלות ישירה של החברה ונכס אחד בבעלות חברה בת של החברה אשר מניותיה תועברנה לחברת הנדל"ן החדשה), וכן 5 סניפים בהקמה בעלות של כ-46 מיליון שקל, והכל לפני ייחוס מיסים.

הפיצול יבוצע כפיצול פטור ממס הכנסה וממס שבח, בהתאם להוראות חלק ה'2 לפקודת מס הכנסה וכפוף לתנאים הקבועים בו ובהסדר המס והוא מותנה, בקבלת הסדר מס מרשות המיסים בהקשר זה. כפוף להסדר המס כאמור, הפיצול יבוצע בתוקף מיום 1 באפריל 2013.

מטרת הרה-ארגון כאמור הינה מיקוד ניהולי, פיתוח והשבחת הנדל"ן כתחום עסקים נוסף בחברה, הצפת ערך לחברה ולבעלי מניותיה.

נכון למועד הדוח טרם גובשו כל פרטי הרה-ארגון, טרם נחתמו ההסכמים בין החברה ובין חברת הנדל"ן החדשה וכן טרם הוגשה הבקשה לרשות המיסים. אין ודאות כי הסכמים כאמור ייחתמו, או כי לא יחול שינוי בפרטים האמורים לעיל ביחס לרה-ארגון או כי המהלך יושלם.

פורסם בקטגוריה ג, כלכלה | עם התגים , , , , , | סגור לתגובות

יורם גלובוס חשוד בהעלמת מס של 27 מיליון שקל

יורם גלובוס מתל אביב, חשוד כי לא דיווח על משיכה של 27 מיליון שקל ולא על ריבית רעיונית, שהיה צריך לדווח, בסכום של כ-15 מיליון שקל. הוא הובא אמש למעצר ובית משפט השלום בתל אביב, בראשות השופטת תרצה שחם קינן, שחרר אותו מאוחר יותר תחת מגבלות ובערבות של מיליון שקל.

חברות העוסקות בקולנוע

החשוד, הוא בעלים ומפעיל מספר רב של חברות העוסקות בתחום הקולנוע, הפצת סרטים, ניהול אולמות קולנוע והפקה, בהן חברת סרטי גלובוס, הנשלטת על ידי חברה בשם ריאלטו אסטבלישמנט באחזקה משותפת עם החשוד.

יורם גלובוס (מקור: יו טיוב)

שוחרר בערבות ותחת מגבלות. יורם גלובוס (מקור: יו טיוב)

בדיקת תיקו במשרד השומה תל אביב 4 העלתה כי החשוד משך מהחברות כ-27 מיליון שקל ולא דיווח על המשיכות כהכנסה ולא זקף ריבית רעיונית, בסכום של כ-15 מיליון שקל, כהכנסה בתיקו האישי.

ביום 19.2.13 נפתחה במשרד חקירות מס הכנסה תל אביב, חקירה גלויה נגד החשוד ונגד מעורבים נוספים.

מהבקשה מתברר עוד כי בד בבד עם משיכת הסכומים הנ"ל מחברת גלובוס, הפסיקה החברה להגיש דוחות שנתיים למס הכנסה וחברת האם, ריאלטו, הודיעה למס הכנסה כי חברת גלובוס אינה פעילה, זאת החל בשנת 2003. בשנת 2007 חברת ריאלטו העבירה את כל הסכום לחובות מסופקים והסכום הזה נמחק מהמאזן.

מחברת גלובוס גרופ נמסר: "חברת גלובוס גרופ היא אחת מהחברות המובילות בתחום תעשיית הקולנוע בישראל ומעסיקה מאות עובדים. החברה ובעליה פועלים על פי חוק. מדובר במחלוקת אזרחית הנסובה סביב ריבית רעיונית… אנו משתפים פעולה עם גורמי החקירה".

".

פורסם בקטגוריה ג, כלכלה | עם התגים , , , | סגור לתגובות

פעולה מהסרטים: יהלומים בשווי 50 מיליון דולר נשדדו בבריסל

זה נראה כמו אחד מאותם מבצעים נועזים נוסח "אושן 11" ודומיהם. שמונה שודדים רעולי פנים הצליחו לחדור דרך גדר הביטחון בנמל התעופה הבינלאומי של בריסל, הגיעו אל מסלול ההמראה וסילקו ממטוס שעמד להמריא לשווייץ מטען ובו יהלומים בשווי 60 מיליון דולר. כל זאת, ללא ירייה אחת. על כך מסרו שלטונות נמל התעופה בבלגיה.

נמל התעופה בבריסל (מקור יו טיוב)

החוטפים נעלמו לתוך החשיכה. נמל התעופה בבריסל (מקור יו טיוב)

"החבורה השתמשה בשתי מכוניות שחורות לביצוע השוד הנועז. אנשיה חטפו את אוצר היהלומים ופשוט נעלמו אל תוך החשיכה", סיפרה אניה ביכננס, דוברת התביעה של בריסל, "הם ניסו להתחזות לשוטרים. הבגדים שלבשו הזכירו מדי משטרה ועל גג שתי המכוניות היו אורות כחולים". מאוחר יותר בלילה גילתה המשטרה את אחד מכלי הרכב, לא הרחק משדה התעופה, כשהוא שרוף לחלוטין. 

קרולין דה וולף, ממרכז היהלומים העולמי באנטוורפן, העריכה את שווי היהלומים השדודים בחמישים מיליון דולר. "אנחנו מדברים על סכום אדיר", אמרה.

דוברת מטעם נמל התעופה מסרה כי השודדים יצרו פירצה בגדר הביטחון ונהגו את כלי הרכב שלהם אל עבר מטוס הנוסעים השווייצרי בו היה אמור להיות מועבר המטען. הם זינקו ממכוניותיהם, כיוונו את המקלעים שבידיהם אל הטייסים והמאבטחים שבמטוס ואז הוציאו את היהלומים מערימת התיקים והמזוודות. "מבלי שירו אפילו ירייה אחת, עלה בידם לנהוג את מכוניותיהם חזרה דרך הפירצה שבגדר וכל זאת תוך חמש דקות בלבד", אמרה

דובר נמל התעופה, יאן ואן דר קרוזה, לא היה מסוגל להסביר כיצד היה השטח שסביב המטען היקר פרוץ כל כך לפעולת השודדים. "אנחנו ממלאים אחר הכללים המחמירים ביותר", התגונן.

הטיסה שממנה נשדד המטען, שהייתה אמורה לצאת לציריך, בוטלה. חברת התעופה השווייצרית, הלווטיק איירווייס, סירבה להתייחס לאירוע והודיעה כי הוא נמצא בחקירה. מכל מקום, ביטוח מטענים שכאלה נחשב זול למדי, משום שהטיסות נחשבות בטוחות מאוד והעברה אווירית נחשבת לאמצעי התחבורה המוגן ביותר. בניגוד למכונית או למשאית, שודדי יהלומים כמעט ואינם יכולים להטות מטוס ממסלולו, וכשהוא על הקרקע הוא תמיד בתוך נמל תעופה ממוגן.

פיליפ באום, יועץ לאבטחה אווירית בבריטניה, אמר אתמול כי השוד מדאיג ביותר, לא משום שהגדר נפרצה אלא משום שתגובת שלטונות האבטחה לא הייתה מיידית ומהירה כמצופה. "זה מעלה את השאלות האם האזעקה פעלה במקומות הנכונים", אמר, "זה מעורר דאגה כאשר למישהו יש זמן לנהוג שתי מכוניות אל תוך שדה התעופה, לבצע שוד ולברוח במכוניות החוצה בלי שבכלל יבחינו בו. בזמן הזה הוא הרי גם נכנס אל תוך המטוס".

פורסם בקטגוריה אירופה, אקטואליה, ב, בעולם | עם התגים , , , , | סגור לתגובות

"תגידי לו שאת רוצה בלעדיות ומוכנה להעניק בתמורה"

>>> כל פרקי הסיפור הפסקת שכל ושמה גיל 40
>>> הפרק הקודם: "בשביל שאקנא צריכים להיות לי רגשות כלפיך"

המשך התגובות לבלוג של פאם פאטל 

צילום אילוסטרציה: imagerymajestic / freedigitalphotos.net

בלונדי: הבעיה שלך שאת יותר מדי מתכננת קדימה. אי אפשר לדעת לאן דברים יובילו, כבר היו תקדימים.

פאם פאטל: אני מתכננת יותר מדי קדימה? תראו מי שמדברת. הגמל לא רואה את הדבשת של עצמו…

בלונדי: זה שאני כזו לא אומר שזה טוב ושזה נכון. לפעמים צריך לדעת לשחרר. אני מודה שאני לא טובה בזה, אבל מאוד הייתי רוצה לשנות את זה בעצמי.

פאדג' שוקולד: אני אומרת, תשחררי ותזרמי. ספרי לו שאת פנויה ושאת רוצה בלעדיות ומוכנה גם להעניק לו בלעדיות בתמורה.

אדום לוהט: כאילו שעכשיו הוא לא נהנה מבלעדיות.

פאדג' שוקולד: הוא לא נהנה מהבלעדיות, כי הוא לא מודע לה…

פאם פאטל: תאמיני לי, ברגע שהוא יידע את זה, הוא לא ייהנה, הוא יברח!

בלונדי: את כזו סתומה. למה את חושבת שהיה חשוב לו שתדעי שהוא עשה סקס עם מישהי אחרת?

פאם פאטל: כדי שאני אחשוב שהוא תותח, שנשים אחרות מחזרות אחריו ושהוא לא יושב בבית ומחכה למפגשים שלנו.

בלונדי: לא, מפגרת. כדי שתקנאי.

פאם פאטל: סבבה. אז עבד לו.

פאדג' שוקולד: אז את מודה שיש לך רגשות כלפיו?

פאם פאטל: אני לא אוהבת אותו! זה שמעצבן אותי שהוא שוכב עם אחרות לא אומר שאני אוהבת אותו.

אדום לוהט: טוב, תירגעי, את לא אוהבת אותו, אבל את מוכנה להודות שיש לך איזה שהם רגשות אליו?

פאם פאטל: לא יודעת.

פאדג' שוקולד: מה את לא יודעת? אם מחר הוא מוצא את אהבת חייו ואומר לך שלום ולא להתראות, זה יעציב אותך?

פאם פאטל: אני לא אחתוך לעצמי את הוורידים… אני מניחה שזה קצת יעציב אותי, כי הוא בסך הכל נחמד והסקס איתו נחמד לי (בעיקר כשהוא לא מתחיל עם המשחקים שלו), אבל זה לא סוף העולם. אני אתגבר.

בלונדי: איזה קשקשנית! לא שאלנו את תתאבדי בגין העזיבה. נפרדתי מבעל שחייתי איתו 15 שנה, כי הוא בגד בי, ולא התאבדתי. אדום לוהט נפרדה מיובל אחרי חמש שנות רומן ובעודה בהריון והיא לא מתאבדת. זה שממרום גילנו יש לנו יכולת להתמודד עם מגוון מצבים עדיין לא אומר שלא אהבנו את הגברים האלה…

פאם פאטל: מה אתן רוצות ממני? לא מספיק שבגלל זיוני השכל שלכן נכנסתי למערכת היחסים המפגרת איתו, עכשיו אתן גם רוצות להכניס לי לראש שאני מאוהבת בו, כדי לדפוק לי סופית את החיים?

אדום לוהט: למה אם תודי שיש לך רגשות אליו זה ידפוק לך סופית את החיים?

פאם פאטל: כי אז אני שוב מאבדת את השליטה על חיי, וזה לא מתאים לי.

בלונדי: להתאהב זה בהכרח לאבד שליטה?

פאם פאטל: את באמת צריכה לשאול אותי את זה? הרי את המצאת לזה את המונח – הפסקת שכל, לא אני.

בלונדי: לא כל הפסקת שכל היא דבר רע. לפעמים זה טוב. זה משחרר… תשחררי… :-)

המשך: מה קונים מתנה ליומולדת לגבר שיש לו הכל?

פורסם בקטגוריה ד, הכרויות ודייטינג, יחסים | עם התגים , , , , | סגור לתגובות

טוב יותר עם "בטר פלייס" או הבטחה שהכזיבה

מדי שבוע בשבוע עולה כותרת חדשה על הזעזועים והתהפוכות שעוברת חברת הרכב החשמלי "בטר פלייס".
חילופי שלושה מנכ"לים מאז נובמבר 2012 אינם סימן לעתיד ורוד. הפסקת הפעילות באוסטרליה, המדינה הגדולה ביותר שהיתה על מפת הפיתוח של "בטר פלייס" ואחרי כ-40 מיליון דולר השקעות באוסטרליה, היא בשורה רעה אחרת. מדוע החזון לא הופך למציאות אחרי יותר מחמש שנים וכמיליארד דולר הוצאות והשקעות ? אנתח את התהליך והחזון כדי לנסות להבין לאן פני חזון "בטר פלייס" מועדות.
ההקמה
שי אגסי, ילד פלא של תוכנות מחשב, פרץ לעולמנו כבוגר עם רעיון מהפכני – רכב חשמלי שנוסע עם סוללה שאפשר להחליפה. הסוללה מאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה בלי צורך להתעכב על טעינה שאורכת זמן רב.

ככה הוצג הרעיון וקרבי הפלואנס של בטר-פלייס (צילום:דני בר )

לכאורה, רעיון מדהים. לא עוד רכב מנוע בעירה פנימית מזהם, בעל ניצולת נמוכה ועם תלות בלתי נסבלת במקור אנרגיה שנמצא בעיקר בידיים עוינות למערב וטווח נסיעה בלתי מוגבל.

לכאורה הבטחה לעולם ירוק בזכות רכב לא- מזהם, מנוע חשמלי יעיל וידידותי, מערכת בקרה ממוחשבת שתגביר את יעילות הנסיעה ובטיחות הנהיגה ועוד.

בלעדיות 
בדרכו להגשמת החזון, שכח כנראה "ילד הפלא" כי העולם קצת השתנה, ואפילו עולם המיחשוב של שנות התשעים של המאה הקודמת, השתנה. הצרכן הגלובלי בכלל, והישראלי על אחת כמה וכמה, לא מוכן להיות לקוח שבוי. לא בידי מייקרוסופט, לא בידי אפל, לא בידי חברה סלולרית בוודאי לא בידי חברה חדשה, גם אם יש לה שם מבטיח כמו "בטר-פלייס".

עולם הרכב אינו עולם התוכנה – הקמת תחום בעולם הרכב הוא עתיר השקעות והתוצאות אינן ממהרות להגיע. יצרני הרכב המסורתיים, חברות ענק עתירות ממון לא ישבו בחיבוק ידיים למול הרעיון של "בטר פלייס". האם בחן אגסי את תולדות חזון הרכב החשמלי EV1 של ג'נרל מוטורס? האם צפה לפחות בסרט "Who Killed the Electric Car" ?
בחירת שותפים בעייתית
אחד המכשולים בדרכה של "בטר פלייס" הוא בחירת שותפים עסקיים בעייתיים. הראשון בהם הוא "החברה לישראל", מקבוצת האחים עופר, שבבעלותה בין היתר חברת "כימיקלים לישראל". האם זו שותפות שיכולה להביא פתיחת דלתות בעולם הרכב הבין-לאומי? האם זו שותפה שיש לה כיסים עמוקים דיים לממן פרויקט כה שאפתני? כיצד זה שותף משקיע עיקרי כמו עידן עופר, ששותף בחברת רכב סינית, אינו מייצר רכב חשמלי בסין עם שותפתו, ענקית הרכב צ'רי? האם המשקיע העיקרי בחזון של "בטר פלייס"  על איכות הסביבה, הוא שותף הולם לרעיון הירוק? האם מימון המיזם של "בטר פלייס" באמצעות רווחים מבתי זיקוק במפרץ חיפה ומפעלים כל כך לא-ירוקים בים המלח הוא ראוי?

גם השותפה "רנו פלואנס" היא בחירה בעייתית. אגסי החליט לפרוץ לשוק הישראלי עם רוח גבית של נשיא המדינה שמעון פרס, אבל שכח לעשות שיעורי בית וללמוד את צרכן הרכב הישראלי. זה לא אותו צרכן של גדג'טים וסמרטפונים. זה לא אותו צרכן שמאמץ טכנולוגיות וחידושים מיד ועכשיו. צרכן הרכב הישראלי קונה רכב גם במחשבה שיוכל למכור אותו. שוק הרכב הישראלי הוא במידה רבה שוק של רכב מוביל אחד ( פעם סוברו, אח"כ מיצובישי, לאחריו מזדה ועכשיו יונדאי) ואחד השיקולים הכל החלטה לרכישת רכב בישראל הוא האפשרות למכור הרכב כעבור שנתיים עד חמש שנים. האם רכב של חברת רנו הוא בחירה נכונה לצרכן כזה? האם שי אגסי ניסה פעם למכור רנו יד שניה בישראל? מי ירכוש "רנו פלואנס" יד שנייה עם הסכם כובל ל"בטר פלייס"?

בעיות אלה בבחירת שותפים מצטרפות לעקב האכילס של הרעיון החשמלי של אגסי: סוללה שמשקלה רב מאוד והיא מקור דל יחסית לאנרגיה. האם בטר פלייס מנסה להתמודד ולפתור את המכשלה הגדולה ביותר של הרכב החשמלי בעולם? אגסי, יחד עם היזמים והמשקיעים שגייס בכריזמה ובכושר מכירה מדהים, שעטו קדימה עם רעיון כבילת הצרכן לספק יחיד של רכב, דגם יחיד של רכב, ספק יחיד של סוללה וספק יחיד של טעינת המצבר בבית או במקום העבודה. האם זו ערובה להצלחה? נראה שלרוב השאלות, התשובה שלילית.
לעומת הרעיון המדשדש של "בטר פלייס", יש בעולם לפחות שני יצרני רכב חשמלי מצליחים בדרכם: טסלה ופיסקר הספורטיביות, בעלות טווח הנסיעה המדהים של מאות קילומטרים בין טעינה אחת לשנייה, מוכרות הרבה יותר כלי רכב בחודש מאשר הרכב המשפחתי "רנו פלואנס" החשמלי של "בטר פלייס".

לאן פני שוק הרכב הירוק ?
לשם השלמת התמונה, יש לציין שגם שאר פתרונות הרכב החשמלי אינם מתרוממים לגבהים ולמכירות שיכולות כבר להשפיעה על שוק הרכב או על צמצום זיהום האוויר.

"ניסן ליף" החשמלית מכרה לאחרונה את הרכב ה50 אלף שלה באחת מ-17 המדינות שבהן נמכר הדגם (30 אחוז מהמכוניות  נמכרו בארצות הברית). השיאן בניצול הרכב הוא לקוח מספרד שגמא בשנה יותר מ-43 אלף קילומטרים ללא כל זיהום אוויר.

לאחרונה צוטט נשיא ענקית הרכב היפנית "טויוטה" באומרו כי רכב חשמלי הוא פתרון מוגבל בגלל טווח נהיגה קצר, עלויות וזמן ההטענה. בשל סיבות אלה לדעתו הרכב החשמלי אינו מהווה תחליף ראוי למרבית המכוניות הקיימות כיום בשוק הרכב. "טויוטה" חותרת לפתרון אחר, מחוץ לקונספט הקיים. גם הממשל האמריקני אמר את דברו ושינה את היעד של מיליון מכוניות חשמליות עד 2015 ליעד צנוע בהרבה, מבלי לנקוב במספר.

טויוטה היברידית (צילום:דני בר)

"טויוטה" ממשיכה להשקיע ולהוביל בסגמנט הרכב הירוק בזכות 12 דגמים היברידים, שמכרו יותר ממיליון ורבע יחידות בשנת 2012 מבין חמש מכוניות היברידיות בעולם.

פתרון מסתמן אחר לרכב ירוק הוא הנעה מימנית. לאחרונה חתמו ביוקוהמה שביפן, שלוש ענקיות הרכב "פורד", "מרצדס בנץ" ו"ניסן-רנו" ( כן, רנו של "בטר פלייס") על הסכם פיתוח משותף של תאי דלק שיהיו בשימוש של כל אחת מהן במכוניות חשמליות (FCEV). הרעיון הוא הנעה של הרכב באמצעות מכל מימן דחוס בריאקציה עם חמצן. הפליטה של הבעירה היא מים (חמצן דו-פחמני) בלבד.

השקעות הקלינטק כוללות גם הן מחשבה ורעיונות בתחום הרכב, ולאחרונה פורסם ש-23 אחוז מההשקעות בתחום הקלינטק היו בתחום הרכב החשמלי.

בחברת "בטר פלייס" סירבו לענות לשאלות שהופנו אליהם.

פורסם בקטגוריה ב, ירוק בדרכים, כלכלה, מה חדש, רכב | עם התגים , , , , | 2 תגובות

כדורסלני ליגת העל מתכנסים מחר בבית ההסתדרות בתל אביב

ארגון שחקני הכדורסל בישראל יקיים מחר (רביעי, 14:30) כינוס הסברה לנציגי השחקנים מקבוצות ליגת העל בכדורסל. הכינוס יתקיים בקומה 4 בבית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב.

באסיפה יקבלו השחקנים סקירה לקראת פתיחת המו"מ מול מנהלת הליגה, תחת הכותרת "כדורסל ישראלי זה שחקן ישראלי". ארגון השחקנים דורש לקבוע כי יהיה רוב לשחקנים הישראלים בחמישייה, בניגוד למצב הקיים היום בו יש רוב לשחקנים הזרים.

פורסם בקטגוריה ב, כדורסל, ספורט | סגור לתגובות

"קחו אותי למהומות 2013": למען עמותת קרן דולב לצדק רפואי

מופע הרוק 'קחו אותי למהומות 2013' יוצא לדרך זו השנה החמישית. המופע, שמאגד על במה מרכזית אחת אמני רוק ישראלים, הפך למסורת שנתית ייחודית ולאבן שואבת עבור אלפי מעריצים וחברים היוצרים יחד מופע אנרגטי וסוחף, מלא אהבה ומחויבות לצדק ושינוי חברתי. האמנים שיופיעו הם איזבו, אסף אבידן, כל החתיכים אצלי, מארינה מקסימיליאן, שי דיבו ודי.ג'יי מיכל שר. המנחה, לירון ויצמן (מהתכנית של גיא פינס) והאמנים משתתפים בהתנדבות ומתוך מחויבות לערכי העמותה. 

המופע יתקיים במועדון בארבי תל אביב (קיבוץ גלויות 52, ת"א) ביום ראשון, 3 במרץ 2013. פתיחת דלתות בשעה 20:00. עלות הכרטיס למופע תעמוד על 50 שקלים. ההכנסות מוקדשות כתרומה למען עמותת "קרן דולב לצדק רפואי", הפועלת לקידום הזכויות הרפואיות של כלל הציבור בישראל, ומעניקה ייצוג משפטי חינם לחולים הנאבקים במערכת הבריאות למימוש זכותם לטיפול רפואי.  

מופע רוק מסורתי לזכרה של קרן דולב ז"ל 

המסורת של מופע רוק שנתי נובעת מתוך נאמנות לאישיותה והליכה בדרכה של קרן דולב ז"ל, שעל שמה נקראת העמותה. קרן נפטרה בינואר 2007, כשהיתה רק בת 26, לאחר שנתיים וחצי של מאבק עיקש במחלת הסרטן. נחישותה, אומץ ליבה, האופטימיות ואהבת החיים, שכל כך אפיינו אותה, מהווים עבור חברי העמותה מקור השראה. 

האירוע נושא את השם "קחו אותי למהומות", סלנג שבאמצעותו ביטאה קרן את התלהבותה ממסיבות והופעות רוק שוות במיוחד. 

המטרות העיקריות אותן מעוניינים להשיג פעילי העמותה הן העלאת המודעות הציבורית לזכויות רפואיות בישראל ולצורך במאבק התמידי להשיגן ולהרחיבן; חשיפת הציבור לפעילות העמותה, מתוך כוונה לעודד חולים נוספים לפנות ולקבל ייעוץ וייצוג משפטי חינם, בכל מקרה בו הם לא מקבלים את הטיפול הרפואי או את התרופות הנדרשות על מנת לשפר את מצבם הבריאותי ואף להציל את חייהם; וכמובן הנצחת השמחה, העשייה והרוח החיה של קרן. המופעים הקודמים זכו להצלחה רבה בשנים הקודמות ותרמו רבות לחשיפת העמותה לציבור הרחב.

בנוסף לייצוג משפטי חינם לחולים הנאבקים במערכת הבריאות על מנת להשיג את זכותם הבסיסית לטיפול רפואי, מגישה העמותה תביעות עקרוניות, הן באמצעות עתירות לבג"ץ והן באמצעות ייצוג חולים בבתי משפט. בזירה זו השיגה העמותה מספר תקדימים משפטיים שהשפיעו באופן מהותי על מערכת הבריאות בישראל ועל זכויות החולים. 

העמותה מעניקה את שירותיה בחינם לכלל החולים הזקוקים לה, באמצעות צוות עורכי דין ופעילים נוספים, התורמים מזמנם ומייצגים חולים בהתנדבות בבתי משפט ובוועדות חריגים לאורך כל השנה, ללא שכר, ללא משרדים וללא תקורה.

מכירת כרטיסים בערב המופע בלבד.

פורסם בקטגוריה בריאות, ג, חדשות בריאות | עם התגים , | סגור לתגובות