עו"ד בן גביר מציג: התרגיל שתרגל את התביעה

זיהוי לקוי בעדותו של העד העיקרי בתביעה על תקיפת חייל הביאה לביטול כתב אישום. כך חשף היום עו"ד איתמר בן גביר בפרשה שבמרכזה עמד קטין יהודי, תושב חברון.  הקטין הואשם על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בכך שיחד עם חשודים נוספים תקף אדם ערבי בחברון, ולאחר מכן תקף חייל צה"ל ועזר לחברו, שנלכד בידי החייל, להשתחרר ולהימלט לבית הדסה הסמוך.

עו"ד איתמר בן גביר

"הסיפור מריח לא טוב". עו"ד איתמר בן גביר

בן גביר ביקש משופט בית המשפט לנוער בירושלים, השופט אביטל חן, לאפשר לו להעלות איתו נער אחר במקום הנער הנאשם, כדי שיישב לידו וישתוק. בתום חקירת החייל, שהעיד על הפרשה וסיפר על המקרה וכיצד הותקף, כיצד נפל ושכתוצאה מכך השתחרר הנער מידיו, שאל בן גביר את החייל האם הוא מזהה את הנער בוודאות. החייל הצביע על ה"נאשם" שישב ליד בן גביר וזיהה אותו כחשוד במעשה.

"אתה משוכנע שזהו החשוד בוודאות? אולי רק בסבירות של שבעים אחוז או שמונים אחוז? שאל בן גביר את החייל והעד השיב שהוא מזהה אותו בוודאות.

"זה דיני נפשות", הקשה בן גביר, "אתה בטוח בוודאות בזיהוי, זה הנער שפגע בך?", והחייל השיב בחיוב. רק אז חשף בן גביר את התרגיל לפני עו"ד שמואל ברזילאי מפרקליטות ירושלים והסביר כי ה"חשוד" שלצידו איננו כלל ועיקר החשוד ואיננו מואשם בדבר. המשך הדברים היה מהיר ובהסכמת שני הצדדים בוטל כתב האישום.  

אולם זהו איננו הפרט המעניין היחיד בבפרשה הזאת. עוד עולה, כי במהלך הדיון סיפר החייל ר. – עד התביעה – שבעת האירוע היה סמל ועמד לפני שחרור. לאחר המקרה הוא מסר פרטים במשטרה והורו לו להגיש תלונה. למחרת האירוע הגיש תלונה במשטרה. ר. סיפר כי יומיים לאחר הגשת התלונה במשטרת איו"ש נגד תוקפיו, זימן אותו מפקד פלוגת הנח"ל בגדוד 50 בה שירת והורה לו בפקודה לחזור למשטרה ולהודיע על ביטול התלונה.

העד אמר עוד, כי לאחר מתן ההוראה חזר למשטרה וביטל את תלונתו. לשאלה מדוע עשה כך העיד כי המ"פ זימן אותו אליו לשיחה ישירה והורה לו לעשות כך. עוד אמר, כי המ"פ אמר לו שההוראה לביטול התלונה הגיעה ממח"ט חברון. כשנשאל העד על ידי בן גביר, האם לשון הפקודה נשמעה לו תמוהה והאם שאל מדוע היא ניתנה. ר. השיב בחיוב והעיד שאמרו לו כי מועצת העיר חברון פנתה למח"ט בבקשה לבטל את התלונה וזה הורה למ"פ להורות לו לבטלה.

"אני טוען כי ישנה התנכלות פוליטית לישוב היהודי בחברון", אמר בן גביר למגפון, "אני מניח שהם (הפרקליטות א.מ) ידעו שאין מאחורי הסיפור ולא כלום. כל הסיפור הזה מריח לי ממש לא טוב".
מפרקליטות מחוז ירושלים נמסר כי "מאחר שהתגלה כאן קושי ראייתי, הסכימו שני הצדדים לבטל את כתב האישום".

גורמים בצה"ל אמרו כי מוזר שמשטרת ישראל מורה לחייל בשירות סדיר  להתלונן. "על הצבא לחקור ויש צינורות מקובלים לכך", ציינו  הגורמים.

פורסם בקטגוריה אקטואליה, בארץ, בטחוני, חדשות בארץ, פליליים | עם התגים , , , , , , | תגובה אחת

מחר צפויים שיבושים בטיסות בצרפת

ממחר ועד יום שישי השבוע צפויים שיבושים בתנועה האווירית במרחב התעופה של צרפת, בגלל שביתה שהכריזו רשויות התעופה במדינה זו.

בעקבות השביתה והשיבושים הצפויים התבקשו חברות תעופה בעולם לצמצם ב-50% את מספר טיסותיהן לנמלי תעופה בצרפת.

לאור זאת ממליצה רשות שדות התעופה בישראל לנוסעים המיועדים לטוס לצרפת בימים הקרובים, לבדוק מוקדם ככל הניתן את טיסותיהם.

פורסם בקטגוריה ב, תעופה | עם התגים , , , | סגור לתגובות

הרצח בברנוער: המשטרה חשפה, בית המשפט אסר על הפרסום

בתדרוך כתבים שנערך היום (שני) במחוז תל אביב, חשפו מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, וסנ"צ ניסים דאודי, ראש מחלקת תשאול בימ"ר תל אביב, את נסיבות הרצח והדרך לחשיפת המבצעים. 

(צילום: ויקימדיה)

(צילום: ויקימדיה)

בכירי המשטרה התייצבו בשעה חמש אחר הצהריים מול המצלמות ומסרו את הפרטים בשידור, למעט שמות החשודים עצמם. כשעה לאחר מכן הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו איסור פרסום גורף על כל פרטי הפרשה.

צריך לזכור שבעת הוצאת צו איסור הפרסום שודרו כבר כול פרטי הפרשה, למעט שמות חשודים, בכל רשתות הטלוויזיה, הרדיו, אולפני שידור באינטרנט ובאתרי החדשות. בחלק מאולפני הטלוויזיה, כמו ערב חדש בערוץ החינוכית, חדשות ערוץ 2, כבר פורסמו שני שמות חשודים מתוך ארבעת העצורים.

למעשה שופט בית המשפט השלום, עדו דרויאן, לא התנגד לפרסום שמות החשודים ופרטי הפרשה, אבל נענה לבקשת פרקליטי החשודים לעכב את הפרסום עד מחר, יום שלישי בצהריים, מועד בו יגישו ערעור לבית המשפט על החלטתו להתיר את הפרסום. אם כך, מחר ככל הנראה יאושר פרסום שמות החשודים.

החלטה זו יצרה מצב יוצא דופן: לא רק שפרסום שמות החשודים יעוכב עד מחר, אלא שכל צו איסור הפרסום נותר על כנו ולא הוסר – וזאת בסתירה להחלטה קודמת של השופט להיענות לבקשת המשטרה. במשטרה כבר יש מי שתוקף את מערכת המשפט על ההחלטה וטוענים כי ההחלטה מנותקת מהמציאות. ובמציאות – אין כל דרך למחוק לחלוטין מהרשת את מה שכבר פורסם, בוודאי לא מהתודעה של הקוראים.

פורסם בקטגוריה אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, פליליים | עם התגים , , , , | 3 תגובות

המחזמר Kinky Boot הוא המנצח הגדול של פרסי הטוני בברודוויי

אתמול, יום ראשון, התכנסו מיטב שחקני ברודוויי ב-Radio City Music Hall שבמנהטן לטקס פרסי הטוני ה-67 – טקס פרסי התיאטרון הכי נוצץ שיש. את הטקס פתח המנחה זו הפעם הרביעית, ניל פטריק האריס, כוכב טלוויזיה בהווה וכוכב ברודוויי בעבר, בנאמבר מוזיקלי מרהיב שהותיר את הפיות באולם פעורים.

קטע הפתיחה בכיכובו של ניל פטריק האריס. צילום מסך

האריס הבריק בקטעי קישור לאורך כל הערב, כשליצידו רשימת כוכבים מכובדת של פרזנטורים ומופיעים, רובם גם פנים מוכרות בהוליווד, וביניהם: טום האנקס, ג'ייק ג'ילינהל, מת'יו מוריסון ("גלי"), סיגורני וויבר, אנה קנדריק, סאלי פילד, אנדרו רנלס ("הנורמלים החדשים"), מייגן הילטי ("סמאש"), ולורה בננטי ("תתקדם"). השלושה האחרונים, כוכבי ברודוויי שעברו למסך הקטן, ביטאו את את תסכולם בשירה, לאחר שהסדרות בהן כיכבו בוטלו העונה.

בטקס השנה, הפרסים התחלקו בצורה מאוזנת יחסית בין מחזות הזמר והצגות התיאטרון הבולטות, ולא היה מנצח אחד שגרף כמעט את כל הפרסים, כפי שקרה בשנים עברו (למשל בשנת 2001, כש"המפיקים" זכה בלא פחות מ-12 קטגוריות). עם זאת, רבים הכריזו על Kinky Boot, מחזמר המבוסס על שיריה של סינדי לאופר, כמנצח הגדול של הערב, לאחר שזכה בשישה פרסים בקטגוריות הגדולות, לרבות "המחזמר הטוב ביותר".

הזוכים:

המחזה הטוב ביותר:  Vanya and Sonia and Masha and Spike של כריסטופר דורנג

הפקה מחודשת של מחזה: Who's Afraid of Virginia Woolf? של אדוארד אלבי

המחזמר הטוב ביותר: Kinky Boots

הפקה מחודשת של מחזמר: Pippin

השחקן הטוב ביותר במחזה: טרייסי לטס- Who's Afraid of Virginia Woolf

השחקנית הטובה ביותר במחזה: סיסילי טייסון- The Trip to Bountiful

השחקן הטוב ביותר במחזמר: בילי פורטר- Kinky Boots

השחקנית הטובה ביותר במחזמר: פטינה מילר – Pippin

שחקן המשנה הטוב ביותר במחזה: קורטני ב. ואנס- Lucky Guy

שחקנית המשנה הטובה ביותר במחזה: ג'ודית' לייט –  The Assembled Parties

שחקן המשנה הטוב ביותר המחזמר:גבריאל אברט – Matilda the Musical

שחקנית המשנה הטובה ביותר במחזמר:אנדריאה מרטין – Pippin

הבימוי הטוב ביותר של מחזה: פאם מקינון – Who's Afraid of Virginia Woolf?

הבימוי הטוב ביותר של מחזמר: דיאן פאולוס – Pippin

הספר הטוב ביותר למחזמר: Matilda the Musical – דניס קלי

פס הקול המקורי: Kinky Boots, מילים ולחן: סינדי לאופר.

עיצוב תפאורה למחזה: ג'ון לי ביטי – The Nance

עיצוב תפאורה למחזמר: אוב האוול – Matilda: The Musical

עיצוב תלבושות למחזה: אן רות' – The Nance

עיצוב תלבושות למחזמר: וויליאם איבי לונג – Rodgers & Hammerstein's Cinderella

עיצוב תאורה למחזה: ג'ואל פישר ופגי אייזנהאור – Lucky Guy

עיצוב תאורה למחזמר: יו ואנסטון – Matilda the Musical

עיצוב סאונד למחזה: לאון רות'נברג – The Nance

עיצוב סאונד למחזמר: ג'ון שיברס – Kinky Boots

כוריאוגרפיה הטובה ביותר: ג'רי מיטשל – Kinky Boots

הניצוח הטוב ביותר: סטפן אורמוס – Kinky Boots

פרס על מפעל חיים: Bernard Gersten, Paul Libin, Ming Cho Lee

פורסם בקטגוריה אירוע, ד, הצגות, מוזיקה, תרבות | עם התגים , , , | סגור לתגובות

"הפיגוע" יוקרן בירושלים

הסרט "הפיגוע" של הבמאי הלבנוני זיאד דואיירי יגיע לישראל להקרנה בפסטיבל הקולנוע בירושלים, אבל מנודה מבתי הקולנוע בלבנון ומגונה על-ידי הליגה הערבית בקהיר. הסיבה קשורה לכך, שהסרט צולם ברובו בתל אביב.

רופא ערבי ישראלי, שברגע אחד עולמו מתהפך. "הפיגוע"

"הפיגוע" (The Attack) עוסק ברופא ערבי ישראלי העובד בישראל, ומטפל בפצועים המגיעים לבית החולים לאחר פיגוע בתל אביב. עולמו מתהפך עליו כשהוא מגלה שהמחבלת שביצעה את הפיגוע ונהרגה היא לא אחרת מאשר אשתו.

זיאד דואיירי הוא קולנוען לבנוני, שקיבל את השכלתו הקולנועית בארצות הברית, ונחשב לאחד הקולות המרתקים ביותר של הקולנוע הערבי בעשור וחצי האחרונים. בארץ לא זכינו לצפות ב"מערב ביירות" וב"לילה אמרה" שלו. סרטו הארוך השלישי, "הפיגוע", הכניס אותו לצרה צרורה. הסרט צולם בישראל בשיתוף חברת הפקה ישראלית ("למה") וצוות טכנאים ושחקנים מקומיים, ועובדה זו המטירה עליו שלל חרמות וגינויים ובסופו של עניין גם איסור הקרנה מוחלט בלבנון.

פסטיבל הקולנוע בירושלים ייפתח השנה ב-4 ביולי.

פורסם בקטגוריה ד, סרטים, תרבות, תרבות קצר | עם התגים , | סגור לתגובות

סמאש, הסוף: לפעמים חלומות נגמרים

השבוע, ביום שלישי, ישודר בישראל (HOT3) הפרק האחרון בהחלט של סדרת הדרמה המוזיקלית "סמאש", מבית רשת NBC, כמעט חודש אחרי שידורו בארצות-הברית. הסדרה ירדה מהמסכים אחרי שתי עונות, לקול התנגדות המעריצים, שמאבקם העיקש הגיע לתקשורת, אך לא הניא את הרשת מלגזור את דינה של הסדרה המוזיקלית המיוחדת, שהחלה כלהיט וסיימה עם הזנב בין הרגליים.

החלה כלהיט וסיימה עם הזנב בין הרגליים

איך נולד מחזמר

אז נכון, סדרות באות וסדרות הולכות, אבל "סמאש", היה בה משהו מיוחד. לראשונה, קיבל צופה הטלוויזיה גישה אל מאחורי הקלעים של אחת התעשיות הפחות מדוברות ומתועדות – ברודוויי. במשך שתי עונות נחשפנו אל עולם התככים, הקשיים והלחצים של תעשיית התיאטרון המוזיקלי הגדולה בעולם, ונוכחנו לדעת, לראשונה, איך נולד לו מיוזיקל. מדובר בבשורה של ממש לכל חובבי ברודוויי, אך העלילה המתפתחת, ההפקה הגרנדיוזית והמפיק הראשי המפורסם (סטיבן שפילברג) הצליחו למשוך גם צופים, שאינם נמנים על חברי קהילת חובבי המיוזיקלס.

מעבר להיותה מקורית, "סמאש" הביאה איתה למסך מוזיקה מקורית, הפקה בקנה מידה לא נורמלי, וקאסט לא קטן. כל אלה הפכו אותה לעוד יותר מוצלחת, אבל גם ליקרה, ועם הזמן, העלות כבר לא היתה כדאית עבור הרשת. הסדרה נפתחה עם נתוני צפייה מרשימים של 11.5 מיליון צופים, אך הרייטינג הלך וצנח, ולמרות ששמר על ממוצע לא רע בכלל, לא הצליח כנראה לכסות את העלות הגבוהה של הסדרה, והרשת נפרדה ממנה לשלום והתפנתה להפיק עוד ריאליטי ועוד דרמות ירודות.

כל אלה הופכים את "סמאש" לסמל המאבק של סדרות איכות להשתחל בלוח השידורים של הרשתות הגדולות בארצות-הברית, בעידן של ריאליטי ורווחים קלים. סקירה מהירה של הסדרות הטובות באמת כיום – "הומלנד", "מאד מן", "משחקי הכס" ו-"האמריקנים" תראה שאף אחת מהן לא שייכת לאחת מארבע הרשתות הגדולות בארצות-הברית: NBC, ABC, CBS, FOX. "סמאש" ניסתה, והציתה באוהבי הטלוויזיה שמץ של תקווה מבעד לעננה השחורה של הריאליטי והשעשועונים, אך הסוף הבלתי נמנע הגיע במהרה, וגדע את החלום. על כל אלה, מגיעה ל"סמאש" כתבת פרידה והצדעה.

אז איך נולד לו מחזמר גדול בברודווי? כשהעוזר האישי של מלחין מוכר בתעשייה זורק לאוויר את המשפט "מרילין, המחזמר". ברגע הראשון, כולם צוחקים, כי מחזמר על חייה של מרילין מונרו נשמע כמו רעיון דבילי לחלוטין. אבל אחרי סיעור מוחין קצר, כל העסק מתחיל להשמע לא רע בכלל, וההפקה יוצאת לדרך.

מה קורה כשהבמאי שוכב עם השחקנית הראשית

העונה הראשונה של "סמאש" עקבה אחר תהליך ההתהוות של מחזמר על חייה של מרילין מונרו: החל מבחירת הקאסט, דרך גיוס הכספים, הלחנת השירים, כתיבת העלילה, מחיקה, פיטורין, שינויים, כתיבה מחדש, העסקה מחדש, תהפוכות, סיבובים, קשיים והצלחות. אנחנו, הצופים, הינו עדים לשאלות מהותיות בשלב הפקת מחזמר, כמו למשל: האם הכוכבת הראשית צריכה להיות חדשה בתעשייה או כוכבת קולנוע מוכרת? האם עדיף שמחזמר יהיה "עליז", או אולי דווקא מודרני וביקורתי? ומה קורה כשהעוזר מהפרק הראשון פתאום דורש זכויות על הרעיון? ומה קורה כשהבמאי שוכב עם השחקנית הראשית, וכשהכותבת הראשית מנהלת רומן עם אחד השחקנים?

קו העלילה הזה נמשך, בעניין רב, במשך עונה שלמה בת 15 פרקים. בעונה השנייה הכל התהפך מחדש, בתוספת מחזמר חדש ונשכני בסגנון "רנט", שהיה מיועד למשוך פלח נוסף באוכלוסייה אל הסדרה. בפועל, הרעיון החדש גרע מן הסדרה. הקהל הקיים של התוכנית סלד מן הרוק שהחליף את צלילי המיוזיקלס העליזים, והתקשה להתחבר אל הדמויות החדשות ואל קווי העלילה שנוספו לסדרה ודחקו את מרילין לפינה.

אחרי עונה ראשונה וסוחפת, פתאום הכל התחיל מההתחלה, עם עודף דרמטיות ועם שעמום קל. למעשה, פרט לארבעת הפרקים הראשונים ולארבעת הפרקים האחרונים בעונה השנייה, העלילה דשדשה במקום ופשוט לא יצרה עניין.

עם זאת, הרשת לא היטיבה לזכור שתקופות "עייפות" הן נחלתן של כל הסדרות, והשעמום הרגעי התפוגג כליל לקראת הסוף, ברצף פרקים יוצא מן הכלל, שהפך את הפרידה לקשה עוד יותר. כל אלה, הגיעו לשיאם בפרק אחרון גדול מהחיים, מרגש מאד, ומלא כבוד אל הצופים, שזכו לסגירת מעגל מלאה עבור כל הדמויות.

מוזיקה שחודרת פנימה ומרעידה את הלב

נכון שהעלילה היתה מעניינת, ונכון שההפקה היתה יקרה ומרשימה בהתאם, ונכון שהמשחק היה מצוין, אבל מה שעשה את הסדרה הוא הפסקול. "סמאש" עלתה אחרי שתי עונות וחצי של של  Glee- דרמת הנעורים המוזיקלית, שכללה ביצועים מחודשים ומלוטשים להפליא לשירים הפופולארים מכל התקופות.

"סמאש" לקחה את הרעיון, זרקה אותו לפח, ויצרה משהו מדהים וחדש לחלוטין. מארק שיינמן וסקוט וויטמן, שני מלחינים מברודווי,  כתבו שירים מקוריים, שהרכיבו את פסקול הסדרה, בליווי כמה עיבודים לשירים קיימים. השניים כתבו והלחינו את כל השירים עבור המיוזיקל שבמרכז העלילה, שבמשך רוב העונה הראשונה ענה לשם "Marilyn- the musical", ובהמשך נקרא: "Bombshell". בעונה השנייה, הצטרפו כותבים נוספים, שיצרו את פס הקול של המחזמר החדש והרוקיסטי: "Hit List".

פסקול הסדרה נמכר ב"איי-טיונס", והופיע במשך כמה וכמה שבועות במקומות הראשונים במצעד פסי הקול של "בילבורד" ולא בכדי. כותבי ומלחיני "סמאש" התייחסו אל "Bombshell" ואל "Hit List" כאל מחזות זמר לכל דבר והשקיעו מאמצים רבים ביצירת פסי קול יותר ממרשימים. התוצאה: מוזיקה מהסוג שגורם לפרפרים בבטן לרחף. מוזיקה שחודרת פנימה ומרעידה את הלב. מוזיקה שגרמה לי, בכל פעם מחדש, לתפוס את הראש ולנסות להבין למה מגיע לי כל הטוב הזה?!

דווקא בפן המוזיקלי, השילוב בין להיטי Show Tunes קלאסיים של ברודווי – "Public Relations" ו- "Let's Be Bad", ובין מוזיקת מיינסטרים מודרנית יותר – "Reach For Me",  ו-"Let Me Be Your Star" (שיר הנושא של הסדרה שגם זכה במועמדות לגראמי) הלך לא רע בכלל ורק שדרג את הפסקול המופלא.

לרוב, השירים בוצעו על ידי הדמויות בסדרה כחלק משלב החזרות על המיוזיקל, אבל לעתים, זכינו לראות את הנאמברים מבוצעים על במה, ממש כאילו אנחנו יושבים בקהל וצופים בהפקה. אלה היו רגעי השיא של הסדרה, ובראשם השיר החותם את העונה הראשונה, "Don't Forget Me", שלא השאיר עין יבשה מהצד השני של המרקע.

כוכבים מברודוויי

יוצרי הסדרה היטיבו לשלב פרצופים מוכרים לצופי הטלוויזיה: דברה מסינג ("וויל וגרייס"), ג'ק דבנפורט ("זיווגים", "שודדי הקאריביים" ועוד), קת'רין מק'פי ("אמריקן איידול") ואנג'ליקה יוסטון, יחד עם שורת כוכבים מברודווי – מייגן הילטי ("Wicked"), כריסטיאן בורלה ("Legally Blonde- the musical"), וויל צ'ייס ("Rent") וכריסטה רודריגז ("The Addams Family").

מי שהקפיד לבצע את השירים היו בעיקר הזמרים בחבורה (אם כי גם מסינג, יוסטון ודבנפורט לא הצליחו להתחמק מרגע או שניים של זמרה), שהרעידו את המסך עם קולות גדולים מהחיים. השתיים שניצחו על המקהלה היו מק'פי והילטי, הכוכבות הגדולות של הסדרה, וזמרות מופלאות.

עוד הברקה של יוצרי הסדרה היתה בגזרת השחקנים האורחים לסדרה. שורה של כוכבי ברודוויי והוליווד בעבר ובהווה הבליחו לנו על המסך כמעט בכל פרק. הרשימה המכובדת כללה פנים שמוכרות בעיקר לחובבי ברודווי הארד קור, אבל גם ג'ס ל. מרטין ("חוק וסדר", "Rent"), ניקי בלונסקי (הסרט "היירספריי"), ג'ניפר האדסון, אומה תורמן והאחת והיחידה- לייזה מינלי.

המעריצים לא אמרו את המילה האחרונה

"סמאש" ירדה מהמסך אחרי שתי עונות, בפרק סיום מכובד ומכבד, אבל הפרידה לא היתה קלה. העונה הראשונה נפתחה, בפברואר 2012, בקול תרועה רמה, עם 11.5 מיליון צופים, אחרי באזז היסטרי וציפייה רבה. משם, הרייטינג רק ירד, אבל שמר על ממוצע סביר של כמה מיליוני צופים, ועל שליטה במשבצת הזמן של יום שני בעשר בלילה. המבקרים היו חלוקים בדעותיהם, אבל הגדירו את הסדרה כאיכותית וכ"בעלת פוטנציאל".

העונה השנייה של הסדרה שובצה בימי שלישי באותה השעה, הרייטינג ירד, אבל היה סביר. בסוף חודש אפריל ערך ערוץ הבידור האמריקאי, E!, את התחרות השנתית- Save One Show, במסגרתה, מעריצים של סדרות טלוויזיה מצביעים עבור הסדרה שהם רוצים לראות חיה במשך עונה נוספת, מתוך רשימה של "סדרות בועה" (סדרות שגורלן לא ברור). התחרות היתה לא קלה בכלל, אבל "סמאש" ניצחה. המשמעות היתה ש- E! פתח בקמפיין לחידוש הסדרה לעונה נוספת, תוך ציון העובדה שכמעט כל סדרה שניצחה בתחרות הזו, חודשה לעונה נוספת. הניצחון הקטן הזה עורר תקווה בקרב המעריצים, שלראשונה מזה חודש, הרשו לעצמם לחייך.

אבל החיוך הזה לא נמשך זמן רב. בעשרה במאי, 2013, הודיעה רשת NBC על ביטול הסדרה, ביחד עם רשימה מכובדת וארוכה של סדרות נוספות. חיצים רבים הופנו כלפי הרשת, שביטלה כמעט כל תוכן ראוי שהיה בתוכה, והפכה מהרשת המובילה בארצות הברית, לרשת מדשדשת של ריאליטי ודרמות זולות. קבוצות פייסבוק כ-"Don't Cancel Smash" איחדו מעריצים למאבקים מול הרשת, שכללו מכתבים אישיים, פניות המוניות, זעקות מלאות זעם, וגם פניות אל רשתות אחרות, בתקווה אחרונה להציל את הסדרה.

נכון להיום, המעריצים עוד לא אמרו את המילה האחרונה, והם ממשיכים, מלאי תקווה, לנסות להציל את הסדרה. אבל בינתיים, השחקנים מתבייתים על פרוייקטים חדשים, שכוללים הופעות בברודוויי, אלבומי מוזיקה, הפקות טלוויזיה וגם קולנוע, ועם הזמן, האפשרות לעונה שלישית הולכת ומתעמעמת.

לכן, בשלב זה, כל שנותר הוא להיפרד, ולהודות על הריענון הקצר הזה, שזכינו לו בלוח השידורים של המאה ה-21.

פורסם בקטגוריה ד, טלוויזיה, תרבות | עם התגים , , , | סגור לתגובות

השר כץ חתם על ההסכם השמיים הפתוחים

שר התחבורה, ישראל כץ, השתתף היום בטקס חגיגי בלוקסמבורג בו חתם על הסכם התעופה שמים פתוחים עם נציגי האיחוד האירופי. במעמד החתימה נכחו שר התחבורה האירי ונשיא מועצת התחבורה, התקשורת והאנרגיה של האיחוד האירופי, ליאו ורדקאר, סגן נשיא האיחוד האירופי והאחראי על תחום התחבורה, סיים קאלאס, ו-27 שרי התחבורה של מדינות האיחוד האירופי. בטקס נכח גם גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית.

השר ישראל כץ ונשיא מועצת התחבורה, התקשורת והאנרגיה של האיחוד האירופי, ליאו ורדקאר, לאחר החתימה על ההסכם

השר כץ ונשיא מועצת התחבורה, התקשורת והאנרגיה של האיחוד האירופי, ליאו ורדקאר, לאחר החתימה על ההסכם

שר התחבורה כץ אמר בטקס: "החל מהיום הפכנו להיות חלק מאירופה בכל הנוגע לטיסות לישראל וממנה. ההסכם יגדיל באופן מיידי את היצע היעדים ויוביל באופן שילך ויגדל להנחות משמעותיות במחירי הטיסות. אני מאמין אמונה עמוקה בקשר עם האיחוד האירופי ובפוטנציאל הטמון בו. זהו הסכם שהובלתי בצורה נמרצת אל מול התנגדויות רבות ולא נכנעתי כיוון שטובת הציבור הרחב הייתה לנגד עיני".

בשיחה מלוקסמבורג הוסיף השר כץ למגפון: "בימים אלה זה דבר מובן מאליו שישראל מתקבלת לחבר מדינות כה רחב וחשוב. ההסכם הזה יקדם את חברות התעופה הישראליות, יאפשר להן לחבור לחברות תעופה אירופיות ולהצטרף לבריתות התעופה הגדולות. בחתימה על הסכם השמים הפתוחים רשמנו היום עוד פרק בקידום התעופה הישראלית, לאחר שחזרנו לקטגוריה 1 והתחלנו בבניית נמל התעופה אסף בתמנע. עכשיו אני מקווה להסיר את התנגדות צה"ל לבניית נמל תעופה משלים לנתב"ג. בכל העשייה הזאת נטל חלק נכבד גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית".

סגן נשיא נציבות האיחוד האירופי סיים קאלאס אמר בטקס: "ישראל היא שותפת מפתח עבור האיחוד האירופי, וההסכם של היום חשוב מאוד להמשך חיזוק קשרי הכלכלה, הסחר והתיירות הכוללים בין ישראל לאיחוד האירופי. אנחנו מצפים לראות יותר טיסות ישירות אל ישראל וממנה, מחירים נמוכים יותר, יותר מקומות עבודה ותועלות כלכליות בשני הצדדים. הסכם זה מייצג עוד צעד משמעותי לפנים ביישום מדיניות התעופה החיצונית המחודשת והמחוזקת של האיחוד האירופי, שאומצה ב-2012".

שר התחבורה כ"ץ צפוי להמריא הערב בחזרה לישראל.

מהות ההסכם

במסגרת הסכם זה, יתאפשר לכל חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות לישראל מכל מקום באיחוד האירופי, וחברות תעופה ישראליות תוכלנה מצדן להפעיל טיסות לשדות תעופה בכל רחבי האיחוד האירופי. שוק התחבורה האווירית של האיחוד האירופי וישראל ייפתח בהדרגה במהלך חמש השנים הקרובות במגמה להגיע לפתיחה מלאה של השוק עד 2018, ללא כל הגבלה על מספר הטיסות.

על סמך התנסויות עבר דומות עם מדינות אחרות, הפתיחה ההדרגתית של השוק צפויה לעודד מספר רב יותר של טיסות ישירות. יישומו ההדרגתי של ההסכם יותיר לחברות התעופה בשני הצדדים מספיק זמן כדי להתכונן לקראת תחרות מוגברת.

במקביל לפתיחה הדרגתית של השווקים, שואף ההסכם בנוסף לשלב את ישראל במרחב תעופה משותף רחב יותר עם האיחוד האירופי, שיתבסס על כללים משותפים. ישראל תיישם דרישות וסטנדרטים רגולטוריים התואמים את כללי התעופה של האיחוד האירופי בתחומים כגון בטיחות תעופה, איכות סביבה, הגנת הצרכן, לרבות זכויות נוסעים, ניהול תעבורה אווירית, רגולציה כלכלית, סוגיות תחרות, והיבטים חברתיים.

האיחוד האירופי הוא שוק התעופה החשוב ביותר של ישראל, עם 57% מטיסות הנוסעים הבינלאומית הסדירות לישראל וממנה החוצה. בדומה לכך, ישראל היא אחד משוקי התעופה החשובים ביותר עבור האיחוד האירופי במזרח התיכון, שוק בעל פוטנציאל גידול חזק. בשנת 2011, עמד היקף התעבורה האווירית בין האיחוד האירופי וישראל על סך 7.2 מיליון נוסעים. מדובר בגידול של 6.8% לעומת 2010. כיום פועלות באופן סדיר טיסות נוסעים ישירות בין ישראל ו-18 מן המדינות החברות באיחוד האירופי (אוסטריה, איטליה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יוון, לטביה, ספרד, פולין, צרפת, קפריסין, רומניה, הרפובליקה הצ'כית ושבדיה).

מחקר שנערך לאחרונה מטעם הנציבות האירופית העריך את סך התועלות הכלכליות של הסכם תחבורה אווירית בין האיחוד האירופי לישראל בכ-350 מיליון אירו לשנה מרגע השלמת פתיחת השוק. ההסכם יחליף הסכמי שירותי אוויר דו-צדדיים בין מדינות-חברות מן האיחוד האירופי ובין ישראל. ההסכם הוא צעד נוסף בכינון מרחב תעופה משותף רחב יותר בין האיחוד האירופי ושכנותיו עד 2015. הסכמי תעופה מקיפים דומים כבר נחתמו עם מדינות מערב הבלקן, מרוקו, ירדן, גאורגיה ומולדובה; שיחות לקראת הסכמים מתקיימות בימים אלה עם אוקראינה, אזרבייג'ן ולבנון, ומתוכננות להיפתח בקרוב עם תוניסיה.

פורסם בקטגוריה ב, תעופה | עם התגים , , , , , | סגור לתגובות

"אי הכללת חיזבאללה ברשימת הטרור, צביעות זועקת לשמיים"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אביגדור ליברמן, שיגר היום מכתב לקתרין אשטון, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי – ובו הוא תובע להכליל את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. מכתבו של ליברמן נשלח זמן קצר לאחר שהוא הכריז בישיבת ועדת החוץ והביטחון, כי אי הכללת החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, תהפוך את האיחוד האירופי "לבלתי רלוונטי" מבחינתה של ישראל.

ליברמן ואשטון בימים טובים יותר. "בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל" (צילום: גבי פרקס)

ליברמן ואשטון בימים טובים יותר. "בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל" (צילום: גבי פרקס)

"בעקבות ההחלטה של האיחוד האירופי, מיום 4 ביוני 2013, שלא להכליל לעת עתה את ארגון הטרור חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, מצאתי לנכון לפנות אליך במכתב זה על מנת להביא לתשומת ליבך עובדות חשובות באשר לדחיפות שבצירופו לרשימה", כותב ליברמן במכתבו לאשטון. "החלטה כזו לא רק תשלח מסר חזק של 'אפס סובלנות' כלפי פעילות הארגון, אלא גם תמנע ממנו את היכולת לאסוף תרומות ולצבור תמיכה ברחבי אירופה. אי הכללת ארגון טרור הפועל ומטיף לרצח ושנאה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד, הינה צביעות הזועקת לשמים. השאלה הנשאלת היא מה נדרש על מנת להיכנס לרשימה מעבר לעובדות הידועות",  כותב ליברמן.

במכתבו מפרט ליברמן חלק מהפיגועים ומניסיונות הפיגוע שמאחוריהם עומד החיזבאללה – ובהן הפיגוע בבורגס, בולגריה בקיץ שעבר והניסיון לבצע פיגוע נגד יעדים ישראליים בקפריסין שבמהלכו נלכד והורשע פעיל חיזבאללה, חוסאם ואלה יעקוב, בבית משפט בקפריסין. במכתבו מזכיר ליברמן גם את קביעת בית הדין המיוחד של האו"ם, לפיה ארגון חיזבאללה עומד מאחורי רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק חרירי ומזכיר גם כי בינואר 2011 הוגשה טיוטת כתבי אישום בגין רצח חרירי לבית הדין הבינלאומי בהאג. צווי מעצר הוצאו נגד ארבעה בכירים בחיזבאללה, בהם גיסו של עימאד מורנייה.

"בכל שנה האיום של חיזבאללה על מדינות אירופה הולך וגדל", כותב ליברמן. "מאז חשיפת תא הטרור והמעצר של חבריו בשנת 1989 בוולנסיה, כוחו של חיזבאללה ומעמדו באירופה גדלו. גרמניה משמשת כיום כאחד מהמרכזים לאיסוף תרומות לחיזבאללה. הרשויות במדינה מדווחות על כ-900 פעילים רק בגרמניה המוכרים סמים על מנת לממן את פעילויות הארגון. במאי 2008 תפסה המשטרה הגרמנית 13 מיליון דולר שנאספו לחיזבאללה באמצאות מכירת קוקאין ברחבי אירופה. כמו כן, משתמש הארגון בארגוני צדקה על מנת להוציא אל הפועל את הפעולות הרצחניות שלו.

"במזרח התיכון, חיזבאללה ממשיך לשחק תפקיד מסוכן. הסיוע לנשיא אסד בסוריה בטבח עמו, הסיוע למשטר האיראני לדכא את ההפגנות בין השנים 2009-10 והפעילות בסיני ובתימן. רצח חרירי, ומזימות נוספות במזרח התיכון, הובילו את בחריין ומצרים לסווג את חיזבאללה כארגון טרור.

"בישראל, אנו מודעים לכוונות הרצחניות של חיזבאללה", כותב ליברמן. "אזרחי ישראל החיים בצפון סבלו שנים רבות מהתקפות הטרור של הארגון, דבר שהוביל לעשרות הרוגים. הפנטגון מעריך כי לחיזבאללה ארסנל של כ-30,000 טילים ומרגמות המאיימים על מרכזי אוכלוסייה בישראל".

ליברמן תוקף במילים חריפות את ההצעה של מדינות מסוימות באירופה, להפריד בין הזרוע הצבאית לזרוע הפוליטית של חיזבאללה. "ההצעה הזאת הינה פאתטית ואין לה כל אחיזה במציאות. גם ההחלטות על הוצאה לפועל של פיגועי טרור וגם ההחלטות הפוליטיות, קרי מי יהיו ברשימת המועמדים לפרלמנט הלבנוני, מגיעות מאותו מקור ומאותו רב מרצחים – חסן נסראללה".

ליברמן מסיים את מכתבו באמרו כי ההחלטה מה-4 לחודש, שלא לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור, "מעוררת שאלות רבות, כשהחשובה מביניהן היא עד כמה מוכן האיחוד האירופי להילחם בטרור ועד כמה מדינת ישראל יכולה לסמוך על הבטחות האיחוד לערוב לביטחונה.

"לאור הדברים האמורים לעיל אני סבור כי יש סיבות רבות וברורות שהאיחוד האירופי יכלול את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור ואין אף הסבר מניח את הדעת לא לעשות כן", כותב ליברמן. "זוהי חובתה של כל מדינה שמעוניינת באמת להילחם בטרור המסכן את אירופה ואת העולם כולו. אי הכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור זו כניעה לטרור עם כל המשתמע מכך".

פורסם בקטגוריה אקטואליה, בארץ, חדשות בארץ, מדיני-פוליטי | עם התגים , , | סגור לתגובות

פישר: הפקת הגז לוחצת לייסף את שער החליפין

סטנלי פישר. משק חזק עם מטבע חזק

סטנלי פישר. משק חזק עם ריבית חזקה

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, המסיים את תפקידו בעוד כשלושה שבועות ממשיך במסע הפרידה שלו מצמתי כלכלה חשובים במדינה. היום הוא הגיע בפעם האחרונה לוועדת הכלכלה של הכנסת שם נפרד מחברי הוועדה. הנגיד זכה לדברי שבח מחברי הוועדה ויו"ר הוועדה ח"כ אבישי ברוורמן אף ציין, כי "סטנלי זה סטנלי וזה לא ליגת-העל אלא ליגת סופר-על".

"המחלה ההולנדית"

"ממצאי הגז צפויים להוזיל את עלויות הייצור בתעשייה הישראלית ולהגדיל את הוודאות לגבי מחירי האנרגיה עבור התעשייה, היות וחוזי הגז לתעשייה הם ארוכי טווח. להפקת הגז יש השפעה על החשבון השוטף של מאזן התשלומים: היא מביאה לירידה ביבוא חומרי האנרגיה, מה שמביא ללחץ לייסוף על שער החליפין. תופעה זו מוכרת כ'מחלה ההולנדית', המתייחסת לנזק שנגרם בדרך כלל לתעשייה בעקבות גילוי משאבי טבע והייסוף שנגרם כתוצאה מכך למטבע המקומי. הפתרון המקובל הוא הקמת 'קרן עושר', או 'קרן העתיד'. הרעיון הוא פשוט – משקיעים את תקבולי הגז בחו"ל, משתמשים בתשואת ההשקעה לצרכים מקומיים, אבל מונעים את ההשפעה של עודף חד בשוק המט"ח וייסוף חד בשער החליפין", הסביר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לוועדת הכלכלה, שדנה בנושא עתיד התעשייה הישראלית.

עוד ציין הנגיד, כי "מבחינת האזרחים, השפעת הגז לא תורגש באופן ישיר בטווח המידי. זאת, משום שהממשלה החליקה את השינוי במחירי החשמל, כך שעליית המחירים תימשך עד שיכוסו הפסדי חברת החשמל מהשנים האחרונות, הפסדים שנגרמו כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז ממצרים, והתייקרות מחירי הדלקים שבהם משתמשת חברת החשמל".

מעבר לתעשייה מבוססת גז

הנגיד הסביר לוועדת הכלכלה, כי "מוכרת גם התופעה, על פיה גילוי הגז מביא להתפתחות מואצת של תעשייה מבוססת גז, אולם תעשייה זו עשויה להיתקל בקשיים בהמשך כאשר מאגרי הגז מתכלים. לכן, במידה ומחיר הגז הטבעי יעודד התפתחות תעשייה מבוססת גז טבעי – יהיה מקום לשקול להטיל מס על שימוש בגז".

להשתמש בגז באופן מושכל

פישר הסביר, כי חשוב מאוד להשתמש בגז באופן מושכל. "חשוב מאוד להיות שמרניים לגבי היקפי הגז שעומדים לרשותנו, ולא להשתמש בגז בקצב מהיר מדי, על מנת לוודא שנוכל ליהנות ממנו גם בעתיד. בנק ישראל איננו מתנגד ליצוא גז. אם ישראל מעוניינת בחברות עם טכנולוגיה מתקדמת שיסייעו לנו לחפש גז, עלינו לאפשר להן ליהנות מתוצאות החיפושים, וחברות אלו אינן מעוניינות להמתין חמישים שנה כדי לראות פרי מההשקעה שלהן. עלינו לתכנן כך שהגז יספיק למשק לכ-25 – 30 שנה, ולהערכתנו, כמות הגז בכלל המאגרים עומדת על 900 BCM. אנו סבורים שניתן למצוא פתרון שמצד אחד יביא את החברות המתקדמות מארה"ב, אוסטרליה וכו' כדי לעסוק בחיפושי הגז, ומצד שני לוודא שנשאיר מספיק גז לצרכי המשק לשנים הבאות כפי שציינתי".

צפוי גידול צמיחה נמוך בסחר העולמי

הנגיד צופה צמיחה בסחר העולמי בשיעור נמוך של כ-3.6% השנה. לדבריו, "הסחר העולמי חשוב מאוד לצמיחת המשק הישראלי, והשפעתו גבוהה: ניתן לראות שהיצוא הישראלי מתואם מאוד עם הסחר העולמי. אנו עדים לשינוי ביעדי היצוא. היצוא לאיחוד האירופי ירד מ-41% בשנת 1995 ל-31% ב-2012, וירידה קטנה יותר נרשמה גם בחלק היצוא לארה"ב. במקביל, חל גידול של חלקה של אסיה ביצוא הישראלי (מ-13% ל-21%), וזהו שינוי חשוב מאוד, היות ואסיה צפויה להמשיך לצמוח בקצב מהיר וחשיבותה במשק העולמי הולכת וגדלה".

המשק והמטבע

באשר לבעייתיות בשער החליפין בישראל אמר הנגיד, כי "הבעיה העיקרית בהקשר זה היא שרבים מאתנו היו רוצים משק חזק עם מטבע חלש. אלו שני דברים שבדרך כלל לא הולכים ביחד. יש לנו משק יחסית חזק, וגם הריבית אצלנו גבוהה מאשר באירופה ובארה"ב, למרות שאנו מפחיתים את הפער בין הריביות. בנק ישראל התערב כדי להחליש את קצב הייסוף", ציין פישר.

המגזר העסקי בישראל מהווה כ-72% מהתמ"ג, והתעשייה מהווה כ-20% ממנו. בהקשר זה טען פישר, כי "למעשה, באף משק מודרני, אפילו בגרמניה, התעשייה היא לא הענף הכי גדול במשק. אנו עדים למגמת ירידה עולמית, המתקיימת גם בישראל, בחלקה של התעשייה בתמ"ג ובחלקם של המועסקים בתעשייה בכלל המועסקים במשק. הירידה בחלקה של התעשייה בתעסוקה בישראל מהירה מהירידה בחלקה של התעשייה בתוצר, והדבר מצביע על כך שהפריון בתעשייה גדל מהר יותר מאשר בשאר המשק".

בין השנים 1995 ל-2012 גדל משקלו של יצוא ההיי-טק בסך היצוא, וחלקה של התעשייה העילית והמעורבת עילית מהווה קרוב ל-90% מהיצוא התעשייתי, תוך שחלקה של התעשייה המסורתית הולך ופוחת. עם זאת, התעשייה המסורתית מעסיקה כמעט 35% מהמועסקים בתעשייה, למרות שהיא מהווה רק 19% מתוצר התעשייה ורק 5% מהיצוא התעשייתי. "המשמעות היא, שאם ברצוננו לעודד תעסוקה בתעשייה, עלינו לקחת בחשבון גם את התעשייה המסורתית, ולא רק את תעשיית ההיי-טק", הדגיש פישר.

פורסם בקטגוריה ג, כלכלה | עם התגים , , , , , , , | סגור לתגובות

חדש: סוברו אימפרזה 2013

אורן חסון מנכ"ל יפנאוטו יבואנית סובארו הודיע היום על השקת אמפרזה 2013, ספינת הדגל של סובארו, המציבה רף חדש בקטגוריית המשפחתיות עם: תצרוכת הדלק הטובה ביותר בסגמנט המשפחתיות 1.6 ליטר, טכנולוגיה מתקדמת, מערכת Stop & Start, דרגת זיהום נמוכה ביותר וחמש שנות אחריות. לדברי חסון: " אחרי תקופה של ציפייה, אני שמח ונרגש להכריז על הדור הבא של הרכב המשפחתי בישראל ולהשיק את האמפרזה 2013, תוך הובלת ערכים שעומדים במרכז הווייתה ובבסיס פעילותנו: חסכונית יותר, טכנולוגית יותר, בטיחותית יותר, מעוצבת יותר ובעלת חווית נהיגה".

האימפרזה החדשה (צילום:דן בר-דב)


בדומה לכל דגמי סובארו בארץ , גם האמפרזה תימכר עם 5 שנות אחריות .
אורן חסון ממשיך ואומר כי: "האמפרזה מהווה את העוגן המרכזי של החברה בישראל והיא גולת הכותרת לכל הידע שסובארו צברה במהלך השנים מבחינת ייצור וטכנולוגיה של מכלול המערכות ובראשם מנוע בוקסר דור 3 ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה דור 2 הייחודית רק לסובארו, צריכת דלק נמוכה 17.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופליטת מזהמים נמוכה ביותר, בטיחות מקסימאלית, עיצוב חיצוני ועיצוב פנימי עשיר לצד 5 שנות אחריות בדומה לכל הרכבים של סובארו בישראל ."

האמפרזה החדשה מציבה בקטגוריית המשפחתיות 1600 סמ"ק רף חדש של :
• חסכון בדלק (17.2 ק"מ/ליטר בנסיעה משולבת ע"פ נתוני היצרן)
• דרגת זיהום אוויר ( דרגת זיהום אויר 3 )
• טכנולוגיה מתקדמת( מנוע בוקסר מתקדם בשילוב גיר רציף ) מבית FHI יצרנית רכבי סובארו
• אחריות מקיפה ל – 5 שנים
• תאוצה 0-100 קמ"ש (12.6 שנ')

סוברו אימפרזה 2013 (צילום:דן בר-דב)


האימפרזה החדשה מצויידת בדור מנועי BOXER FB החדש. לצד היתרונות הידועים של מנוע ה BOXER בדמות מרכז כובד נמוך וסימטרי, מתקבלת נסיעה חלקה ומאוזנת, נתוני תצרוכת הדלק ופליטות המזהמים הנמוכים במיוחד.
תיבת הילוכים Lineartronic CVT בה מצוידת האימפרזה החדשה, היא תיבת הילוכים אוטומטית רציפה הכוללת :
• שרשרת חדשנית ומתקדמת במיוחד
• תיבה קומפקטית וקלה המשפרת את תצרוכת הדלק
• בעלת יחסי העברה רבים התורמים להפחתת פליטת המזהמים ומבטיחים נסיעה חלקה ונעימה

כמו כן מצויידת האימפרזה במערכת : stop & start בעת עצירה, מלאה, המערכת מדוממת את המנוע . המנוע מתחיל לפעול בעת הורדת הרגל מדוושת הברקס. מערכת ה -stop & start כוללת מערכת CHANGE OF MIND המאפשרת הנעה חלקה ומיידית ביחס למערכות האחרות. המערכת ניתנת לביטול ע"י כפתור יעודי

מפרט הבטיחות של הסוברו אימפרזה החדשה מציג ציון של TOP SAFETY במבחני הריסוק של הארגון הבטיחות המחמיר בארה"ב IIHS והרכב מצוייד ב:
• 6 כריות אוויר (זוג כריות אוויר קדמיות, צידיות, ווילון)
• שדה ראייה רחב בזכות שטח חלונות גדול, הפחתת "שטחים מתים", קורת A במיקום חדש התורם להגדלת שדה הראייה.
• בקרת יציבות VDC
• 4 בלמי דיסק וסייען בלימה BA
• התראה על אי-חגירה של הנהג

תא מטען:
תכנון מחדש של אזור תא המטען אפשר את הגדלת נפח תא המטען. התומכות מוקמו מחדש לטובת שיפור נפח ההעמסה. מפתח העמסה רחב במיוחד אידיאלי לטובת נוחות הכנסת / הוצאת הכבודה של הנוסעים

פנים הרכב (צילום:דן בר דב)


מושבים:
המושבים תוכננו במטרה לספק נוחות ישיבה מפנקת ותומכת. תנוחת הישיבה הוגבהה ומקנה תחושת ביטחון ושדה ראיה משופר
האימפרזה תוצע לצרכן הישראלי בשתי רמות גימור.

• Impreza Style Plus : חישוקי סגסוגת קלה 16", תאורת יום, בקרת אקלים, בקרת רדיו בשליטה מגלגל ההגה, כוונון זווית משענות ראש קדמיות, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, התראת אי חגירה לנהג, 2 שקעי כוח V12, משענת יד קדמית, מערכת עצור וסע, מראות צד בצבע הרכב. מחיר החל מ- 126,900 ש'.
• Impreza Style: חישוקי פלדה עם חיפויים 15", תאורת יום, בקרת אקלים, כוונון זווית משענות ראש קדמיות, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, התראת אי חגירה לנהג, 2 שקעי כוח V12, משענת יד קדמית, מערכת עצור וסע, מראות צד בצבע הרכב. מחיר החל מ- 128,900 ש'.

מנכ"ל יפנאוטו מסר כי יעד המכירות לשנת 2013 הוא 1500 יח' עד סוף השנה (לדבריו, זו הכמות שהקצה לישראל היצרן היפני לשנת 2013 ) ואילו משנת 2014 והלאה יש הקצאה של 3000-5000 מכוניות לשנה.

פורסם בקטגוריה מה חדש, רכב | עם התגים , , | סגור לתגובות