Skip to content

ארץ נהדרת: טעם של טלוויזיה טובה

אחרי שישה ימים של טלוויזיה מונוטונית ומשעממת, קיבלנו הערב (שני) הבלחה של הומור - ספיישל "ארץ נהדרת" בערוץ 2. הבעיה היחידה, שהסאטירה בתוכנית ספגה פגיעה ישירה וחוסלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שוברים שיגרה. "ארץ נהדרת", צילום מהמסך

הרבה קונספירציות נוסחו סביב המלחמה הזו: מלחמת שלום הביבי אמרו, ניסיון של החמאס להפיל ממשלה ועוד תאוריות שונות ומשונות. אבל אם שואלים אותי, הייתה זו "קשת", ערוץ 2, שהתחילה את הסבב הזה, הכול רק בשביל להזכיר לנו את תוכנית הסאטירה שלה, "ארץ נהדרת", שחזרה הערב (שני) לספיישל לרגל המצב.

אחרי שישה ימים של טלוויזיה מונוטונית ומשעממת (בלי להתייחס כרגע לדרמות, לאירועים ולטרגדיות בשטח), שחוזרת על עצמה שוב ושוב, שוב נפילה פה, שוב תקיפה שם, שוב השר הזה והפרשן ההוא והמומחה התורן, ושוב כיפת ברזל – קיבלנו פתאום הבלחה טעימה וקטנה של הומור, של שבירת שיגרה, קצת טעם של טלוויזיה טובה.

"ארץ נהדרת", שידעה עליות ונפילות, הצליחה הערב לעלות חיוך על פנינו עם כמה מערכונים על המצב – על ימי השידור המיוחדים, על שרים שמתראיינים פעם אחר פעם, על העימותים הטלוויזיוניים המאוסים והמגוחכים, בין הימין לשמאל ולזהבה גלאון, מערכון על הישראלים המתחבאים בחדר המדרגות וכו'.

הדבר היחיד שבאמת היה חסר בתוכנית הסאטירה הזו הוא סאטירה. "ארץ נהדרת", שהתחילה בתור תוכנית סאטירה קלה והומוריסטית, הוכיחה הפעם באופן סופי, שהיא הפכה לתוכנית הומוריסטית, ואילו הסאטירה ספגה פגיעה ישירה וחוסלה. לא שיש בזה משהו רע בהכרח. אין משהו רע בתוכנית ישראלית בסגנון  סטרדיי נייט לייב ולא יקרה דבר אם "ארץ נהדרת" תחליט באופן מודע להפוך לכזו. "ארץ נהדרת", בבקשה תחליטי אם תהיי התוכנית שמנסה לעלות לנו חיוך בזמנים קשים, או שתנסי לנשוך. אל תלכי על דרך הביניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן