Skip to content

יעלון: "ללא הברחות ממצרים – לא היו נורים טילים"

"יכול להיות שחמאס חשב שיש לו גיבוי ממשטר מצרי חדש, או שסבר אנחנו בתקופה רגישה כתוצאה ממערכת הבחירות", אמר יעלון. "לגבינו בטוח שהם טעו, אני מקווה שהם גם טעו לגבי המצרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, אומר הבוקר כי "אם המצרים היו פועלים כמו שצריך כדי למנוע את ההברחות הללו, לא היו נורים לא פאג'רים ולא גראדים על אזרחי ישראל". יעלון אמר זאת בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי, על רוסיה והמזרח התיכון.

ביקורת על מצרים. משה (בוגי) יעלון. (צילום: אתר הכנסת)
ביקורת על מצרים. משה (בוגי) יעלון. (צילום: אתר הכנסת)

"יש ממשלת טרור בעזה, ובתוך האזור הזה יש את הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, גורמים סלאפים וגורמי טרור עולמי", אמר יעלון. "המצב ברצועת עזה אינו מצביע על יציבות אפשרית בטווח הנראה לעין. לאזור הזה זרמו אמצעי לחימה מאיראן דרך סודן ומלוב, וכל זה דרך טריטוריה מצרית.

"זה נושא פתוח בינינו לבין המצרים, משום שאם הם היו פועלים כמו שצריך כדי למנוע את ההברחות הללו, לא היו נורים לא פאג'רים ולא גראדים על אזרחי ישראל, שזה הנשק האפקטיבי של ארגוני הטרור בעזה. זה נשק שהגיע לרצועה מאיראן דרך מצרים".

יעלון המשיך ואמר: "ברצועת עזה יש ממשלת טרור. הם יכולים לקרוא לעצמם ממשלה, ראש ממשלה, שרים, רמטכ"ל, אבל זו ממשלת טרור. כי מי שאחראי לירי רקטות בכוונה תחילה נגד אוכלוסיה אזרחית ומשתמש באזרחיו כמגן אנושי, הוא ממשלת טרור. לכן מבחינתנו דמו של כל אחד מהם בראשו.

"לצערנו ארגוני הטרור משתמשים בנשק רוסי. אחמד ג'עברי היה אחראי באופן אישי לתקיפת אוטובוס תלמידים ישראלי באמצעות נשק מסוג קורנט המיוצר על ידי רוסיה. ככל הידוע לנו, ואחרי בירור שעשינו, הטילים האלו לא נמכרו על ידי רוסיה ישירות לחמאס, אלא לסוריה ולאיראן, ומשם הועברו לארגוני הטרור. לכן דרשנו, ואנחנו דורשים, מכל מדינה המייצאת אמצעי לחימה, לא למכור נשק ותחמושת למדינות המייצאות נשק לארגוני טרור".

השר יעלון הדגיש כי ישראל אינה מתכוונת "להמליך מלכים" או להפיל משטרים, אלא להרתיע את החמאס. "היתה הסלמה מהרצועה שזוהתה עוד בחודש יוני", אמר יעלון. "יכול להיות שחמאס חשב שיש לו גיבוי ממשטר מצרי חדש, או שסבר אנחנו בתקופה רגישה כתוצאה ממערכת הבחירות. לגבינו בטוח שהם טעו, אני מקווה שהם גם טעו לגבי המצרים".

יעלון הוסיף ואמר כי האסלאם הקיצוני מהווה איום על יציבות העולם, כולל איום על רוסיה. "המשטר האיראני משקיע רבות כדי להביא לקעקוע הסדר העולמי ומשקיע בכל סכסוך באזור וגם מעבר לו. ממשלת ישראל רואה בעדיפות ראשונה מניעת נשק גרעיני מהמשטר באיראן. בירכנו את רוסיה על ביטול עסקת טילי 'אס 300' לאיראן, אך עדיין הדרך ארוכה להשגת היעד. כדי להשיג יעד זה, הקהילה הבין-לאומית צריכה להיות מאוחדת ונחושה, ועליה להפעיל לחץ על המשטר באיראן. האתגר הזה מונח לפתחנו בעתיד הקרוב מאוד, ובדרך זו או אחרת צריך למנוע מהמשטר האיראני נשק גרעיני-צבאי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן