Skip to content

היום שבו נצא מהמקלטים למציאות חדשה

"מקלט", יצירתה המונומנטלית של סיגלית לנדאו, עוברת ממוזיאון הנגב לאמנות בבאר שבע ותייצג את ישראל בתערוכה בינלאומית יוקרתית במרסיי. "אני מכוונת שהפסל הזה יסמל מעבר מניסיון בן מאה שנים להיאחז בחיים - להבנה שאין יותר טעם בסוג אחיזה כזה", אומרת האמנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האמנית ויצירתה, השבוע, רגע לפני הנסיעה. צילום: יותם פרום באדיבות סטודיו סיגלית לנדאו

"מקלט", עבודתה המונומנטלית של הפסלת סיגלית לנדאו, שהוצגה לראשונה בבאר שבע, בתערוכה "קריאטידה" שבמוזיאון הנגב לאמנות, עוברת כמתוכנן לתערוכה  שתעמוד במרכז הפתיחה של אירועי "מרסיי – פרובאנס 2013".

הפסל יוצג במסגרת התערוכה הבינלאומית "Here, Elsewhere"  (כאן, במקום אחר"), המוקדשת לדיאלוג תרבותי ים-תיכוני, אותה אוצרת ז'ולייט לאפון. התערוכה מציינת את פתיחת "פנורמה" – החלל החדש במרסיי, אשר מוקדש לאמנות עכשווית, ותוצג מ-12 בינואר עד 7 באפריל  2013.

מי שהזדמן לאחרונה  לחצר מוזיאון הנגב בעיר העתיקה של באר שבע יכול היה לראות את הפסל "מקלט" “Shelter”. הוא הוצב על דשא החצר במוזיאון, בין שני מבנים היסטוריים. זהו פסלה הגדול ביותר של סיגלית לנדאו עד היום. "מקלט" , העשוי ברונזה, הוא העתק של מקלט ישן, שיצא מכלל שימוש ברחוב לוינסקי בדרום תל אביב. ההעתק, גם של גרם המדרגות, הועלה כולו על פני האדמה בתפקיד חדש, ומטאפורי.

במהלך שיחת גלריה שערכה האמנית לאחרונה במוזיאון הנגב, טיפסה לנדאו על הפסל ומגובה ה"לוע" של המקלט (שבמקור משמש כניסה למקלט מגובה הרחוב) ישבה ושוחחה עם הקהל שעמד למרגלותיו. הקהל המקומי הגיב: " איך ידעת שזה בדיוק מה שאנחנו צריכים כאן בבאר שבע, המותקפת בטילים? איך את חשה ומבטאת בדיוק את מציאות האימה והחרדה שאנחנו חווים עם האזעקות?"

לנדאו: "מקלט הוא עניין סמלי וגם ממשי של כל סוגי הישראליות. משהו שקורא מתוך האדמה וכאן הוא מקבל משמעות מן המקום והזמן שהוא נמצא בו. אני מכוונת שהפסל הזה יסמל מעבר ממקום גשמי למקום נשגב יותר. מניסיון בן מאה שנים כמעט להיאחז בחיים, להבנה שאין יותר טעם בסוג אחיזה כזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן