Skip to content

מכ"ם כיפת ברזל מאפשר אחוזי יירוט גבוהים

בכנס "תעשיות תעופה וחלל" הציג אבי לשם מ"אלתא" את המכ"ם המשמש את כיפת ברזל ליירוט הטילים מעזה וסיפר כי המכ"ם זוכה להתעניינות רבה בחו"ל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכ"ם (MMR) המסוגל לבצע משימות הרבות, מתוצרת "אלתא", חברה-בת של התעשייה האווירית, סורק את הגיזרה המאיימת 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לצורך גילוי מוקדם של ירי. עד כה נרשמו אחוזי הצלחה ניכרים ביירוט הרקטות שנורו בגזרת המכ"ם, כך אמר אבי לשם, סגן ראש מינהל מערכות גילוי ויירוט ב"אלתא מערכות" בכנס "תעשיות תעופה וחלל" בירושלים והוסיף: "למכ"ם תכונות ייחודיות בהשוואה למכ"מים מקבילים בעולם".

מכ"ם MMR לכיפת ברזל

עם גילוי ראשוני של רקטה או פגז מרגמה, מבצע המכ"ם שיערוך של אזור הנפילה, לצורך מתן התרעה לתושבים באזור הנפילה והעברת הנתונים למערכת כיפת ברזל, ואז משתמש במידע כדי להחליט אם יש לשלוח שיגור טיל מיירט. אם על פי החישוב ייפול הטיל באזור המוגדר במערכת כלא-מיושב, אזי לא יישלח טיל יירוט.

המכ"ם תוכנן לספק מידע מדויק מאוד על מיקום המטרה לאורך מסלולה באוויר, וכך אפשר לכוון את המיירט בצורה מדויקת למטרה, דבר שאיפשר פיתוח מיירט זול יחסית, ה"לוקח פיקוד" רק בשלבים הסופיים לקראת המפגש עם המטרה. המכ"ם אמין מאוד וזמינותו המבצעית גבוהה.

התעניינות בעולם

מכ"ם כיפת ברזל הוא אחת הנגזרות ממשפחת מכ"מי ממ"ר (MMR – Multi Mission Radar).
מכ"מים אלו מסוגלים לבצע משימות רבות כגון איכון, טיווח, הגנה אווירית ותמיכה ביירוט, כך שמשימות מגוונות מבוצעות על ידי מכ"ם אחד. בעבר הוקצו מכמ"ים ייעודיים לכל משימה. היתרונות הטכנולוגיים הבולטים של המכ"ם שהוכיח גם את הצלחתו המבצעית גורמים להתעניינות רבה בצה"ל ומצד לקוחות מחו"ל.

התעניינות בחו"ל. המכ"ם

"עובדי התעשייה האווירית ו'אלתא' תומכים במערכת הביטחון ובצה"ל ועושים ימים כלילות כדי להבטיח את כשירותה הטכנולוגית והמבצעית של מערכת 'כיפת ברזל'. זאת מתוך תחושה עמוקה של הצורך בתרומתנו להגנת העורף ושמירה על הבית", ציין לשם.

פרט למכ"ם של כיפת ברזל, "אלתא" מפתחת גם מכ"מים למערכת ההגנה הרב-שכבתית של משרד הביטחון הכוללת את מערכות הנשק "חץ" ו"שרביט קסמים", שנוסף על מכ"ם ייחודי ומתקדם מהווה מרכיב מרכזי של מערכת ההגנה האקטיבית לטנקים מעיל רוח.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן