Skip to content

שלושה ניצולים נמצאו על סיפון אוניית התענוגות השוקעת

ניצול שלישי נמצא בבטן ה"קוסטה קונקורדיה", הנוטה על צידה. צוותי החיפוש שוחחו עם האדם הלכוד, אך טרם הצליחו לחלצו. הקברניט נעצר לחקירה מאת גרשון גירון סוכנות איי.פי מדווחת מג'יגליו, איטליה, מפי כבאים כי אתמול, שבת, בלילה ניצלו זוג קוריאנים שבילו על האונייה את ירח הדבש שלהם, אחרי שכבאים שמעו בחלקה השקוע של ה"קוסטה קונקורדיה" את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניצול שלישי נמצא בבטן ה"קוסטה קונקורדיה", הנוטה על צידה. צוותי החיפוש שוחחו עם האדם הלכוד, אך טרם הצליחו לחלצו. הקברניט נעצר לחקירה

מאת גרשון גירון

טיטאניק איטלקית? ה"קוסטה קונקורדייה" הטבועה סמוך לחופי איטליה

סוכנות איי.פי מדווחת מג'יגליו, איטליה, מפי כבאים כי אתמול, שבת, בלילה ניצלו זוג קוריאנים שבילו על האונייה את ירח הדבש שלהם, אחרי שכבאים שמעו בחלקה השקוע של ה"קוסטה קונקורדיה" את צרחותיהם.

לפי שעה, ידוע בוודאות על שלושה בני אדם איבדו את חייהם בעקבות עליית האונייה הענקית על שרטון בליל יום שישי, מהם שני צרפתים ואחד פרואני. ארבעים נוסעים נחשבים עדיין כנעדרים. משרד החוץ הישראלי מסר כי ככל הידוע שבעה ישראלים היו עליה, שלושה זוגות וילדה – וכולם ניצלו.

צוללני משטרה וצוותי חילוץ סובבים את שרידי האונייה הטרופה סמוך לחוף האי ג'יגליו, ואף נגעו בידיהם בשולי הבקע בדופנה, כחמישים מטרים אורכו, אותו בקע דרכו חדרו המים לאוניה. הצוללנים מתכוונים  לחדור לבטן האונייה כדי לברר האם נותרו בה ניצולים.

רבים מהנוסעים התלוננו כי אנשי הצוות לא הנחו אותם כהלכה כיצד לנטוש את האונייה, והתעכבו בהורדת סירות ההצלה עד שנטיית האונייה לא אפשרה להשיק רבות מהן. נוסעים טענו כי במהלך ההפלגה שהחלה ב-7 בינואר, לא השתתפו בתרגיל פינוי, אף שתרגיל כזה תוכנן להתקיים בשבת בבוקר.

מפעילת האונייה, חברת "קוסטה קרוסיירה", שבבעלות חברת "קרניבל קרוז" של משפחת אריסון, הגנה על פעולות אנשי הצוות והודיעה שהיא משתפת פעולה בחקירה. קברניט הקוסטה קונקורדיה, פרנצ'סקו סכטינו, נעצר לחקירה, בחשד להריגה, נטישת אונייה לפני כל האחרים והטבעת אונייה. לדברי התובע בחקירה, הקברניט בחר לשוט בנתיב קרוב מדי לחוף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן