Skip to content

יחימוביץ': "לא יכול להיות שזה ייגמר ברגיעה זמנית ומפוקפקת"

יחימוביץ' מותחת ביקורת על מה שמסתמן כהפסקת האש המתגבשת: "תושבי הדרום זכאים באמת לשקט. לא יכול להיות שכל נקודת הפתיחה הזאת בסוף תתמסמס לכלל רגיעה ואני מאוד מקווה... שכשמדברים על רגיעה בשלב הראשון - זה באמת רק שלב ראשון. כי חייבת להיות הסדרה אמיתית בערבות בינלאומית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שהפגינה תמיכה במבצע "עמוד ענן" מאז תחילתו, מותחת יו"ר "העבודה", שלי יחימוביץ', ביקורת על נתניהו, בשל קווי המתאר של הפסקת האש המתגבשת.

יחימוביץ': "רגיעה זמנית, קלה ומפוקפקת". (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ': "רגיעה זמנית, קלה ומפוקפקת". (צילום: ציפי מנשה)

"גיבינו כאופוזיציה אחראית את המבצע הזה באופן כמעט מוחלט, עם סייגים מעטים אבל באמת בגיבוי אופוזיציוני נדיר אפילו", אמרה יחימוביץ' בתוכנית "פוליטיקה" בערוץ הראשון. "בממשלה נהנו מתנאים מקדימים באמת יוצאי דופן, מחוסן מדהים של העורף, עם עמידה מוצקה של ראשי הרשויות, מהישגים צבאיים יוצאי דופן, באמת מעוררי התפעלות, של צה"ל, לרבות, דבר שהוא מאוד מאוד משמעותי שזה תמיכה של הקהילייה הבינלאומית, שהיא דבר שאנחנו חייבים אותו כאוויר לנשימה, הרי אי אפשר לנהל מבצעים כאלה לבד.

 "לא יכול להיות שכל הדברים האלה יתכנסו בסוף לכלל איזו רגיעה זמנית, קלה ומפוקפקת", אמרה יחימוביץ'. "תושבי הדרום זכאים באמת לשקט. לא יכול להיות שכל נקודת הפתיחה הזאת בסוף תתמסמס לכלל רגיעה ואני מאוד מקווה, אני לא יודעת עוד איך יראה ההסכם, אני מאוד מקווה שכשמדברים על רגיעה בשלב הראשון – זה באמת רק שלב ראשון. כי חייבת להיות הסדרה אמיתית בערבות בינלאומית. החמאס צריך להיות לחלוטין נתון לפיקוחה של מצרים, עם מעורבות גבוהה מאוד של הקהילייה הבינלאומית".

גם במפלגתו של נתניהו, הליכוד וגם בימין – נשמעים קולות של חוסר שביעות רצון מההסדר ההולך ומתגבש. כך למשל פרסמה ח"כ מירי רגב, בעמוד הפייסבוק שלה: "יש לברך את ראש הממשלה על ניהול המערכה הצבאית עד כה, עם זאת אסור לנו להחמיץ את השעה ההיסטורית ויש להמשיך את המבצע הצבאי ולהביא שקט לתושבי הדרום. כל עוד ארגון החמאס ממשיך לירות יש לגבות ממנו מחיר יקר ולא ללכת עימו להסדרים שעלולים עוד לבנות ולחזק את הארגון". ח"כ כרמל שאמה הכהן כתב: "על השולחן לא מונחת הפסקת אש אלא דחיית אש למועד אחר שיהיה נוח לחמאס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן