Skip to content

רקטות נורו לאשדוד ושדרות. פגיעה ישירה בבית בבאר טוביה

על רקע דיווחי דחיית הפסקת האש, הגביר צה"ל את תקיפותיו מצפון הרצועה וסביבתה למרכזה ולדרומה. הבוקר פגיעות ישירות בבתים במועצה האזורית באר טוביה ללא נפגעים בנפש. שוגרו רקטות לעבר אשקלון, חוף אשקלון, שער הנגב ושדרות , ואזעקות נשמעו בגן יבנה וגדרה. עד כה תקף צה"ל 1,500 מטרות שונות. מבני ממשל הושמדו, מנהרות ואתרי יצור אמל"ח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפסקת האש אולי בפתח אך הירי לדרום נמשך. בפתח היום השמיני למבצע "עמוד ענן" שוגרה רקטת  גראד סמוך ל-07:30 הבוקר (רביעי) לעבר אשקלון ויורטה על ידי כיפת ברזל. ארבע רקטות נוספות, ששוגרו לכיוון חבל אשכול, נפלו בשטחים פתוחים בלי לגרום נזק. במהלך הלילה נורו שש רקטות גראד לעבר אשדוד, שתיים מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים.

במהלך הבוקר פגעה רקטה ישירות בבית במועצה האזורית באר טוביה ושריפה פרצה במבנה. צוותי מד"א העניקו טיפול למספר נפגעי חרדה. בבית שהתה קשישה בחדר פנימי והיא חולצה בשלום וללא פגע. ראש מועצת באר טוביה, דרור שור, אמר כי "מדובר בנס שאיש לא נפגע. הבית חטף פגיעה ישירה על בלוני הגז שהתפוצצו. זו פגיעה שלישית בבתים ביישוב". דווח על פגיעה נוספת בבית במושב סמוך במועצה ואשה אחת נפצעה קל. 

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה על שלושה הרוגים פלסטיניים הלילה. עוד נטען, כי ישראל תקפה תחנת משטרה בחאן יונס ופגעה שם גם במרכז מסחרי. 

רקטת גראד בדרך לאשקלון (ציום: טל ים)
רקטת גראד בדרך לאשקלון (ציום: טל ים)
הריסות הבניין של מפקדת החמאס בג'בלייה בצפון הרצועה (צילום: אל ג'זירה)
הריסות הבניין של מפקדת החמאס בג'בלייה בצפון הרצועה (צילום: אל ג'זירה)

במהלך הלילה תקף צה"ל את בניין הממשלה של החמאס והרס אותו. מטוסי חיל האוויר הפציצו בניין הנמצא בשימוש של סוכנויות הידיעות AFP, AP ואל ג'אזירה בעזה. דובר צה"ל מסר, כי הותקפה קומת המודיעין הצבאי של החמאס בבניין הזה.

לפנות בוקר הותקפו בניין המשרד לביטחון פנים ודירת מסתור בדרום הרצועה, שהיוותה לדברי דובר צה"ל מרכז קשר ומקום כינוס לפעילי טרור. עוד נמסר כי "כלי טיס של חיל-האוויר תקפו בכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס, מחבל שזוהה בנקודה ממנה בוצע השיגור לעבר ירושלים אתמול בצהריים וכן מספר חוליות מחבלים נוספות אשר עסקו בפעילות טרור. במהלך הלילה תקפו לוחמי חיל הים אתר שיגורים, מוצב ומבנה המשמשים לפעילות טרור של חמאס". [related-posts] 

עזה המופצצת (צילום: אל גז'ירה)
עזה המופצצת (צילום: אל גז'ירה)

מטוסי חיל האוויר תקפו בנוסף כחמישים משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, מערך של מנהרות בהן מועבר דלק המיועד לפעילות החמאס, שלושה מחסני אמצעי לחימה ואתר ייצור אמצעי לחימה. רשת  CNN שידרה הלילה צילומים של ענני עשן גדולים המיתמרים מעל העיר עזה, ולפי דיווחים בשטח, מדובר בקולות נפץ שכמותם לא נשמעו עד כה.

"לא הושג הלילה הסכם הפסקת האש", הודיע אמש בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק. לדבריו, "כל האפשרויות פתוחות. העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שיבוא". אל רישאק הסביר כי מסיבת העיתונאים, שבה אמור היה הארגון להכריז על הפסקת האש, מעוכבת בשלב זה בשל אי תגובה מהצד הישראלי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן