Skip to content

פתרונות מיגון מצילי חיים לבתים, משרדים ושטחים חשופים

חברת מפרם מתכננת, מייצרת ומתקינה אמצעי מיגון כנגד איומי נשק תלול מסלול דוגמת קסאם, רקטות, נשק בליסטי והדף. החברה מספקת ממ"ד ומרחב מוגן בהתאמה אישית וקרונות שליטה ובקרה ניידים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמונת הממ"ד, שהציל חיים בפגיעה הישירה של רקטת גראד בדירה בראשון לציון, ממחישה יותר מכל את חשיבותו. למרות שהדירה סביבו נהרסה כליל הוא נשאר שלם, האנשים שהיו בתוכו ניצלו ושום רהיט שהוצב לא זז ממקומו, או נפל – מדהים. בתחום זה ובתחומים נוספים פועלת חברת מפרם, שהציגה בכנס הגנת המולדת ממקצת מיכולתיה.

פתרונות מיגון
מגיע עם אחריות. פתרונות מיגון

בישראל, שבה איומי רקטות וטילים מרחפים מעל ראשינו חדשות לבקרים, חוקי הבניה מחייבים בניית ממ"ד בכל בית. מרבית הרקטות ונשק הטרור תלול מסלול מופעלים בנקודת הפגיעה שנמצאת בקיר או גג המבנה. הסיכונים בתוך מבנה שנפגע מפגיעה ישירה הנם בדרך כלל תוצר של חדירת רסס מלווה במנוע הרקטה ודליפת הדף שיורי. הממ"ד נועד להגן עלינו מפני מפגעים אלה.

עד שנכנס חוק בניית ממ"ד בדירות מגורים, נבנו מאות אלפי דירות בישראל ללא ממ"ד ונותרו שטחים ציבוריים, מפעלים, מרכזי קניות ואזורים חשופים נוספים ללא מיגון. לריק הזה נכנסה חברת מפרם, המתמחה זה זמן רב בייצור, תכנון והתקנה של ממ"ד ומרחב מוגן ומספקת פתרונות מיגון כוללים ביניהם: ממ"ד, מיגון תשתיות, מיגון גגות, חמ"ל, מקלט נייד, רב ממ"ד ועוד. כל המוצרים עומדים בתקנים מחמירים של ISO 9002 ופיקוד העורף, מגיעים עם אחריות ומתאימים לבתי עסק, בתי מגורים, בנייני משרדים ומוסדות.

הכל נפגע חוץ מהממ"ד. פגיעת הטיל בבניין ברשל"צ (צילום: יולה זובריצקי)
הכל נפגע חוץ מהממ"ד. פגיעת הטיל בבניין ברשל"צ (צילום: יולה זובריצקי)

מפרם פועלת זה זמן רב בענפי התעשייה במשק : בתעשייה הביטחונית, כמו למשל קרונות הפיקוד של מערכות מל"טים והגנה נגד טילים, במישור הציבורי בקרב רשויות, עם צבא ארה"ב, כוחות או"ם והיא מתאימה פתרונות מיגון אופטימליים לכל גוף ומוסד. צוותי ההקמה של החברה פועלים בכל תנאי שטח ומעניקים שירות כולל, מהיר ומקצועי מסביב לשעון ובזמן אמת. החברה מבצעת מגוון רב של פרויקטים בדרום הארץ הכוללים מיגון מבנים, מוסדות ומפעלים ביישובי עוטף עזה וכן אחראים על מיגון מבנה כנסת ישראל.

החברה מייצרת קשת רבת היקף של מוצרי מיגון ומתאימה לכל לקוח את פתרון המיגון הטוב ביותר עבורו. בין היתר מייצרת החברה את הדברים הבאים:

רב ממ"ד –פתרון אופטימלי למיגון פנים חדרי למבנים נטולי ממ"ד, המשתלב בפנים החדר באמצעות לוחות פלדה מודולריים הקלים להרכבה. רב ממד מאפשר חיפוי כולל לחדר הן עבור הקירות והן עבור התקרה, ובאמצעות פנלים פלדה המתחברים זה לזה מייצר שכבת מגן היעילה כנגד הדף, רסס ורגמות. הרכבת רב ממ"ד מסתיימת בתוך פחות מיממה והיא מעניקה מעטפת מרחב מוגן, שנוכחותה אינה מורגשת אך מספקת ביטחון ושקט נפשי.

מקלט נייד – קל לאחסון ולהרכבה ועמיד בפני פגיעות ישירות, שניתן להתקינו ולהזיז אותו בלי בעיה. כל שנדרש לצורך העברה של מקלט נייד ממקום למקום זה מלגזה או מנוף אשר יוכל להרים ולהזיז אותו. אופן הרכבתו והתקנתו הנו פשוט, והוא מתאים לאנשים אשר אין להם די מקום בתוך הבית על מנת להתקין בו ממ"ד.

מיגון גגות – הגג והקירות של המבנה הם הנקודות הבעייתיות, משום שפגיעה של רקטה או טיל ממוקדת בדרך כלל לאזורים אלה, כך שניתן יהיה לחדור לתוך פנים הבית באמצעות פגיעה באזורים אלה. לכן מיגון גגות הוא חשוב ביותר, בייחוד כאשר מדובר על בתים פרטיים או בניינים משותפים. המיגון העילי והמודולרי, מבטיח הגנה מפני חדירה עילית של נשק תלול מסלול. על אותו העיקרון של מיגון גגות, עובד גם הליך של מיגון תשתיות.

קרון שליטה גבריאל– קרון ממוגן נייד רב שימושי לפיקוד, שליטה ובקרה, טיפול בנפגעים, אירועים משולבים ועוד. הקרון הנו יביל, נייד , ממוגן ירי והדף , ממוגן חל"כ ונשק ביולוגי ומותאם לצורכי הגורמים העוסקים בטיפול באירועי חירום וביטחון. הובלת הגבריאל ושינועו קלים והוא מתאים להצבה ללא הכנות מוקדמות באזורי לחימה, מפעלים כימיים, בית חולים שדה, תחנות חשמל ועוד.

הגבריאל יכול לתפקד כמערכת אוטונומית הודות להתקנה בו של המערכות הבאות: גנרטור, מערכת טיהור אויר היוצרת על לחץ בקרון, מיכל 400 ליטר מי שתייה, מקלחות טיהור, שירותים ומיזוג אויר.
בתנאי חומרי לחימה כימיים (חל"כ) תתבצע הכניסה לגבריאל דרך מבואה הכוללת חדר הרחצה וחדר טיהור. שני החדרים מכילים מערכת שטיפה וסינון, מערכת תקשורת, ובעלי כושר הגנה בפני ירי והדף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן