Skip to content

מתפוגג עמוד הענן מהאופק של חברת פרטנר

מנית פרטנר עלתה ב-3.41% לרמה של 23.31 שקל, ואילו מנית סקיילקס הגיבה בעליה דו-ספרתית של כמעט 25% לרמה של 5.646 שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת סקיילקס קורפריישן, בבעלות איש העסקים, אילן בן דב, הודיעה אתמול על המשך משא ומתן עם קבוצת סבן, בבעלות איש העסקים והפילנתרופ, חיים סבן, אודות שותפות עתידית על גרעין השליטה של חברת פרטנר. ההודעה לוותה בפרסום דוחות פיננסים מעודדים לרבעון השלישי השנה.

אילן בן דב
אילן בן דב

בהודעה לקונית למשקיעים, סקיילקס הודיעה, כי היא עדיין ממשיכה לקיים מגעים ומשא ומתן בינה לבין קבוצת סבן, לפיה תמכור סקיילקס לקבוצת סבן חלק מאחזקותיה בחברת פרטנר ותכנס עמה לשותפות על שליטת פרטנר. בתוך כך מנית פרטנר עלתה ב-3.41% לרמה של 23.31 שקל, ואילו מנית סקיילקס הגיבה בעליה דו-ספרתית של כמעט 25% לרמה של 5.646 שקל.

משב הרוח המרענן מהודעת סקיילקס על התקדמות המגעים עם קבוצת סבן, לווה בפרסום דוחות כספיים לרבעון השלישי על ידי פרטנר. בין הנתונים הפיננסים המעודדים, הכריזה פרטנר על שיפורים טכנולוגים שהיא לקחה על עצמה, אשר יביאו לעלייה בשביעות רצון הלקוחות. פרטנר דיווחה, כי היא הספיקה לשדרג את התשתיות הסלולאריות שלה, וזאת כדי לאפשר גלישה מהירה עבור לקוחותיה, בהשוואה לשאר השחקנים בשוק הסלולארי.

הנתונים הכספיים מעודדים

השקעה בטכנולוגיה סלולארית
השקעה בטכנולוגיה סלולארית

תזרים המזומנים של החברה, נתון חשוב ביותר עבור חברה המתעתדת להגשים הזדמנויות כלכליות נוספות, מתן דיבידנדים וניכוי חוב, עלה ב-20% יחסית לרבעון הקודם ל-375 מיליון שקל. הרווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות (EBITDA), הוא מדד פיננסי לבחינת הרווחיות של חברה או פעילות מסוימת. עבור חברה סלולארית אשר משקיעה בנכסים בני פחת כגון תשתיות סלולאריות, כמו שעושה פרטנר, מהווה ה-EBITDA מדד השוואתי בין חברות בשוק הסלולארי. ברבעון השלישי, עמד ה-EBITDA על 401 מיליון שקל, כאשר ה-EBIDTA השולי, שהוא ה-EBITDA חלקי ההכנסות – עמד על 30%. ה-EBITDA השולי, יכול לתת למשקיע סוג של תמונת מצב על הפעילות הכלכלית של החברה. ככל שה-EBIDTA השולי גבוה יותר, כך ה-EBITDA מכרסם פחות בשורה התחתונה של החברה, קרי הרווח הנקי. הרווח הנקי של פרטנר, אם כן, עמד נכון לרבעון השלישי על 110 מיליון שקל.

בהתייחס לנתונים הכספיים שפורסמו, מנכ"ל פרטנר, חיים רומנו, פרסם כי: “התוצאות הפיננסיות של הרבעון השלישי משקפות את החוסן הפיננסי והתפעולי של פרטנר. החברה דיווחה על תזרים מזומנים חופשי חזק לרבעון השלישי לאחר ההשקעות, שהסתכם ב-375 מיליון דולר, גידול של 20% בהשוואה לרבעון הקודם. במקביל, אנו ממשיכים באופן משמעותי להקטנת החוב הפיננסי שלנו, ובשנה האחרונה החברה צמצמה ופרעה חוב בסך של 700 מיליון שקל. יתר על כן, צעדי התייעלות התפעוליים מיושמים על ידי החברה בשנה האחרונה מניבים תוצאות טובות, ובין היתר, הובילו לירידה בהוצאות התפעוליות בכ-600 מיליון שקל השנה, תוך שיפור תהליכים ארגוניים והעלאת רמת השירות ללקוח".

רומנו מסכם את הדוחות הכספיים באומרו, כי: “האיתנות הפיננסית והתפעולית של החברה, החוזק שלה והיכולת שלה להתאים את עצמה למצבים משתנים, יחד עם השקעה במנועי צמיחה חדשים, מאשררים את העובדה שאנחנו מובילים בשוק הסלולר".

התמונה באדיבות: sippakorn, http://www.freedigitalphotos.net
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן