Skip to content

גל מעצרים נרחב בגדה. נערכים לתגובה זועמת

צה"ל חזר לפעילות מונעת לאורך גדר המערכת. למעט במקרה של איום ישיר על חיילי צה"ל, כל מקרה של פצמ"ר ורקטה ייבחן לגופו. מצבו של קצין צה"ל שנפגע אמש עדיין קריטי. מפקד מחוז ת"א במשטרה סמוך ובטוח שבקרוב ייעצרו מבצעי הפיגוע בתל אביב ומתכנניו. צו איסור פרסום הוטל על החקירה בפרשה זו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל עצר הלילה (חמישי) 55 פלסטינים בגדה המערבית, רובם בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, וביניהם חברי פרלמנט מטעם החמאס. חלק מהעצורים הם פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעט מהם פעילי פתח. העצורים הובאו לחקירת שב"כ. מבצע המעצרים בא בעקבות העלייה בפיגועי הטרור והפרות הסדר האלימות בשטחי יו"ש.

55 נעצרו בגדה בחשד להפרות סדר (צילום: דו"צ)
55 נעצרו בגדה בחשד להפרות סדר (צילום: דו"צ)

בכוחות הביטחון צופים כי הדבר יגרור  אחריו גל זעם. ברחבי הגדה המערבית נערכו בארבעת הימים האחרונים הפגנות זעם כנגד ישראל ושני פלסטינים נהרגו מאש חיילי צה"ל. הערכת גורמי הביטחון גורסת, כי בעקבות מעצרים אלו צפויות תגובות של זעם ברחבי הגדה ובירושלים המזרחית. צה"ל והמשטרה נערכים גם לקראת אפשרות של מהומות שעלולות לפרוץ מחר, יום שישי, אחרי תפילות הצהריים במסגדים ובאל אקצה בירושלים.

כדי להבין את דריכות המשטרה, השב"כ וצה"ל, כדאי לדעת את כמות המעצרים ואת פריסתם ברחבי הגדה: שבעה נעצרו באזור ג'נין, שבעה מבוקשים נעצרו באזור שכם,  שמונה באזור רמאללה, מבוקש נעצר בקלקיליה, במהלך המעצר יודו אבנים לעבר הכוח. בביר זית נעצרו שני מבוקשים. בראס כרכר, צפונית מערבית לרמאללה, נעצרו חמישה מבוקשים נוספים. במהלך המעצר חשפו כוחות צה"ל רובה ציד בביתו של המבוקש. הנשק הוחרם והועבר לטיפול חבלנים. ליד בית לחם נעצרו ארבעה מבוקשים. בתקוע נעצרו חמישה מבוקשים. באבו-דיס – שניים. בחברון וסביבתה נעצרו 16 מבוקשים.

חקירה סמויה (צילום: משטרת ישראל)
חקירה סמויה בפרשת פיגוע האוטובוס (צילום: משטרת ישראל)

מפקד מחוז תל אביב: מבצעי פיגוע האטוטבוס בתל אביב יעצרו בקרוב

במצריים התראיין אמש חלאד משעל לרשת ה-CNN  ואמר כי החמאס לא עומד מאחורי הפיגוע באוטובוס "דן", בתל אביב ולא שלח אנשים לבצע אותו. השב"כ ומשטרת ישראל הוציאו הלילה צו איסור פרסום גורף על כל פרט מהחקירה. ניצב אהרון אקסל, מפקד מחוז  תל אביב במשטרת ישראל, אמר אמש, כי הוא סמוך ובטוח כי מבצעי הפיגוע ומתכנניו יעצרו במהרה. פקקי תנועה נרשמו אמש בעקבות מחסומים וסריקות שערכה המשטרה במבואות תל אביב ובאזורים אחרים כמו במודיעין.

בצה"ל חוזרים לפעילות לאורך הגדר

קצין צה"ל, שנפגע אמש בשטח המועצה האזורית אשכול, נותח הלילה ומצבו ממשיך להיות קריטי. מביה"ח סורוקה בבאר שבע נמסר, כי הקצין הובא עם פגיעת ראש קשה והם נאבקים לייצב את מצבו. הוא מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ. מצבם של ארבעת  חיילים הנוספים שנפצעו מוגדר קל ולא נשקפת להם סכנה.

צה"ל החל הבוקר לנוע לאורך גדר המערכת ברצועת עזה והמשיך מיידית בפעילות ביטחון שוטף, כפי שעשה עד פרוץ הלחימה. הוראות הפתיחה באש טרם ברורות.  לשאלת מגפון כיצד יגיבו במקרה של ירי לעבר ישראל, כמו פצמ"רים, אמר גורם צבאי: "בכל מקרה תבוצע הערכת מצב".

כוחות צה"ל נותרו דרוכים לפי שעה ועדיין לא החל שחרור כוחות המילואים שגויסו בצווי חירום. היום יתחילו ככל הנראה לשחרר באופן הדרגתי את כוחות המילואים. אך לאיש אין ספק כי נהיה עדים להמשך ה"טפטופים" של רקטות או פצמ"רים בימים הקרובים ותושבי עוטף עזה יאלצו לסבול מאזעקות "צבע אדום".

החשש בצה"ל הוא שארגונים "מתחרים" לחמאס, ובראשם הג'יהאד האסלאמי, ועדות ההתנגדות והפעילים הסלפיים שחדרו לרצועה, ינסו שוב להבעיר את האזור וישגרו רקטות לעבר ישראל. בעניין זה אמר אמש בכיר פלסטיני לסוכנות הידיעות AP, כי לפי ההסכם ישראל תחדל מכל פעילות צבאית בעזה נגד הארגונים הפלסטיניים, ואלה מצדם יחדלו משיגור רקטות. עוד דווח, כי חמאס ידאג להפסקת ירי הרקטות גם על-ידי הארגונים האחרים.

אחרי 24 שעות של שקט ייפתחו מעברי הגבול של עזה למעבר חופשי יותר של סחורות ולתנועה מוגברת של אנשים. בפיקוד העורף הודיעו, כי גם היום לא יתקיימו לימודים בטווח שבין 0-40 קילומטר מהרצועה. העבודה בטווח של עד שבעה ק"מ מגדר הרצועה עדיין אסורה, למעט מפעלים שקיבלו אישור מיוחד מפיקוד העורף.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן