Skip to content

נתניהו: "אנו ערוכים גם לאפשרות שהפסקת האש לא תפעל"

"המטרות שהצבנו למבצע הושגו", אמר ראש הממשלה נתניהו בביקור שערך במטה הארצי של המשטרה. "אני יודע שיש אזרחים המצפים לתגובה חריפה עוד יותר. אנו ערוכים גם לזה. אנחנו בוחרים, כפי שעשינו במבצע הזה, להחליט מתי לפעול, נגד מי לפעול וכיצד לפעול. עכשיו אנחנו נותנים הזדמנות להפסקת אש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי ישראל נותנת הזדמנות להפסקת האש, אך היא ערוכה לפעול גם לאפשרות שהפסקת האש לא תפעל.

בביקור שערך במטה הארצי של המשטרה, כדי להודות לה על חלקה במבצע "עמוד ענן", אמר ראש הממשלה: "המטרות שהצבנו במבצע הושגו. עכשיו אנחנו נותנים הזדמנות להפסקת האש. זה הצעד הנכון בעת הזו למדינת ישראל. אבל אנו ערוכים גם לאפשרות שהפסקת האש לא תפעל".

הודה באיחור למשטרת ישראל. בנימין נתניהו (צילום - קובי גדעון/לע"מ)
הודה באיחור למשטרת ישראל. בנימין נתניהו (צילום - קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה הוסיף: "יש לנו הישגים גדולים מאוד במבצע הזה. צה"ל הכה קשה מאוד בחמאס ובשאר ארגוני הטרור. רבים מראשי הטרור נהרגו. חיסלנו אלפי טילים שכוונו לדרום הארץ וכמעט את כל הטילים שכוונו למרכז הארץ. פעלנו על יעדי תשתיות של ארגוני הטרור ודברים שנבנו במשך שנים רבות הושמדו.

"אנחנו ערוכים לפעול במידה שהשקט יופר", אמר נתניהו. "המטרות שהצבנו למבצע הושגו. אני יודע שיש אזרחים המצפים לתגובה חריפה עוד יותר. אנו ערוכים גם לזה. אנחנו בוחרים, כפי שעשינו במבצע הזה, להחליט מתי לפעול, נגד מי לפעול וכיצד לפעול. עכשיו אנחנו נותנים הזדמנות להפסקת אש. זה הצעד הנכון בעת הזאת למדינת ישראל אבל אנחנו ערוכים גם לאפשרות שהפסקת האש לא תקוים ואנחנו נדע ונדאג לפעול לפי הצורך".

ביקורו של ראש הממשלה במטה הארצי של המשטרה היה לאחר המבוכה הקשה שנגרמה כאשר הוא שכח אמש – בהופעתו המשותפת עם שר הביטחון ברק ועם שר החוץ ליברמן – להזכיר את חלקה של המשטרה במבצע "עמוד ענן" ושכח להודות לה, למרות שהודה לכל שאר הגופים והארגונים העוסקים בביטחון. ראש הממשלה שכח גם להודות לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. בדבריו היום במטה הארצי הודה ראש הממשלה למפכ"ל, למפקדי המחוזות, למפקדים, השוטרים והמתנדבים על עבודתם במהלך ימי המבצע הצבאי נגד ארגוני הטרור בעזה.

"ערוכים גם לאפשרות שהפסקת האש לא תפעל". בנימין נתניהו (צילום - קובי גדעון/לע"מ)
"ערוכים לפעול אם השקט יופר". בנימין נתניהו (צילום - קובי גדעון/לע"מ)

"באתי קודם כל לומר לכם ולאנשי, מפקדי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל תודה", אמר נתניהו. "אתם השדרה המרכזית של העבודה בעורף, עשיתם את זה היטב במיומנות, במסירות, בנאמנות. ואני רוצה להודות לכם בשם כל אזרחי ישראל. השקענו בעורף השקעות גדולות, מיליארדים. עשינו תרגולות, הכנו הכנות, במשטרת ישראל, בפיקוד העורף, בארגונים השונים, בערים, במועצות המקומיות, והמערכת הזו תפקדה היטב. היא יישמה הרבה מאוד לקחים, ופעלה בניגוד גמור לציפייה של אויבנו. לא רק שהעורף לא התמוטט, הוא עמד איתן ונשען על קור הרוח, האיפוק וכוחות הנפש של אזרחי ישראל. מיניתי את הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לעמוד בראש צוות מנכ"לים כדי לטפל בבעיות שבאות אחרי הלחימה. לטפל ללא ביורוקרטיה ובמהירות האפשרית בבעיות של מימון ושל סיוע וסעד".

בפגישה שקיים נתניהו עם סגל הפיקוד הבכיר, אמר מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, כי התרגול של רעידת האדמה שבוצע בחודש שעבר (נקודת מפנה) עזר מאוד למוכנות המשטרה, וכי הטיפול בעורף מעולם לא פעל טוב במערכה כפי שפעל במערכה הזאת.

"לאורך כל ימי המבצע חווינו ירי מסיבי, חסר תקדים בהיקפו על אוכלוסיה אזרחית לצד אירועי פח"ע והפרות סדר במספר גזרות במקביל", אמר המפכ"ל. "משטרת ישראל נערכה מבעוד מועד בכוחות גדולים, במאמץ כלל-ארגוני, מוכנה להתמודד עם כל תרחיש וכל אירוע. השוטרים, הקצינים, הלוחמים והמתנדבים של משטרת ישראל הגיעו ראשונים לכל זירה, ריכזו את כלל הטיפול בזירות הרגיעו את הרוחות ופעלו להשבת הסדר על כנו. זאת, יש לומר מבלי להזניח, ולו במעט, את התפקידים הקלאסיים של המשטרה באכיפת החוק – במלחמה בפשיעה ובתאונות הדרכים".

המפכ"ל הוסיף: "החל מיומו הראשון של המבצע סיירתי בין השוטרים והמפקדים במחוז הדרומי ובזירות השונות במחוזות מרכז, תל-אביב וירושלים, וקיימתי שורה של הערכות מצב יחד עם גופי החירום וההצלה וראשי הרשויות שהפגינו מנהיגות אזרחית של ממש. בכל מקום ובכל שעה היה ברור לכל כי מדובר במערכה לאומית בה משטרת ישראל נושאת תפקיד מכריע בהבטחת ביטחונָם ושלומָם של אזרחי ישראל. היה ברור לכל כי משטרת ישראל משמשת למעשה עמוד שדרה לעורף הישראלי ומבטיחה את חוסנו.

"לאורך כל ימי המבצע ניהלה משטרת ישראל מערכה אזרחית לצדה של המערכה הצבאית, ועשתה זאת בנחישות, בהתמדה, בעוצמה ובקור רוח, לטובת השגת יעדי המבצע במקסימום הישגים, במינימום נפגעים", אמר רב-ניצב דנינו. "ראויים להערכה מיוחדת הם אזרחי המדינה שהיו תחת מתקפה רצופה של טילים. במהלך המבצע ראינו כיצד למרות המצב המורכב, למרות הקשיים, האזרחים התנהלו בסבלנות, באחריות, בגדלות נפש ממש. שוב ושוב, מזירה לזירה, ראינו כי המשמעת האזרחית הצילה חיים, פשוטו כמשמעו.

"הייתה זו תקופה לא פשוטה אבל גם שעתה היפה של משטרת ישראל", אמר המפכ"ל. "השוטרים גילו בעֶת חירום את מה שהם מגלים בעבודתם היומיומית: מסירות אין קץ למדינה ולציבור, איכויות אישיות ומקצועיות ועמידה איתנה. אני גאה להיות מפקד של משטרה כזו".

הצוות בראשות הראל לוקר, שמונה ע"י ראש הממשלה, יטפל ביישובים ובתושבים שנפגעו וידאג להשבה מהירה של החיים למסלולם. בצוות חברים מנכ״לי משרד האוצר, הגנת העורף, תמ״ת, תיירות, פנים, רווחה, נגב גליל וחקלאות. עבודת הצוות תיעשה במקביל לטיפול השוטף שמתבצע במשרד ראש הממשלה, המועצה לביטחון לאומי והמשרד להגנת העורף, בהכנת העורף לאירועים ביטחוניים מסוג זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן