Skip to content

פרס: "נגמר הפרק הצבאי, צריך להסתכל קדימה"

הנשיא הודה לנשיא מצרים מוחמד מורסי על מאמציו להביא להפסקת האש: "אני רוצה להביע הערכה לנשיא מצרים הנבחר מורסי. אני חושב שהפגין מדינאות ומנהיגות ותרם רבות בשיקול דעת להשגת הפסקת האש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"נגמר הפרק הצבאי, צריך להסתכל קדימה אל המצב המדיני החדש". כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בהתייחסות ראשונה להפסקת האש שהוכרזה אתמול.

שבחים למורסי. שמעון פרס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
שבחים למורסי. שמעון פרס (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא פרס קיים הערב פגישה עם ועידת נשיאי הארגונים היהודיים ובפגישה זו התייחס לראשונה להפסקת האש. "האש הופסקה כיוון שהחמאס הגיעו למסקנה כי אינה מביאה לשום פתרון", אמר הנשיא. "נגמר הפרק הצבאי, צריך להסתכל קדימה אל המצב המדיני החדש, אל הפרק המדיני".

הנשיא הביע הערכתו לאזרחי ישראל על ההתמודדות במהלך המערכה ואמר: "אני מסתכל קדימה במידה של גאווה על התמודדותם של האמהות וגבורת הילדים".

הנשיא הודה לנשיא מצרים, מוחמד מורסי, על מאמציו להביא להפסקת האש ואמר: "אני רוצה להביע הערכה לנשיא מצרים הנבחר מורסי. אני חושב שהפגין מדינאות ומנהיגות ותרם רבות בשיקול דעת להשגת הפסקת האש". הנשיא ביקש באמצעות המשלחת להביע תודה עמוקה גם לנשיא ארצות הברית ולעם האמריקני ואמר: "אני מודה לנשיא ארצות הברית על מאמציו לכיבוי הלהבות, ועל בניית הכלי שסיפק הגנה לאזרחי ישראל כיפת ברזל.  עבורנו, זה מרגש לראותכם פה היום. אנחנו גאים ומוקירי תודה לעם האמריקני, לא כל העולם היה נגדנו, הרבה עמים הראו אהדה לישראל, ואני רוצה מכאן להודות לכל ידידנו בעולם".

הנשיא הביע תנחומים למשפחת הקצין סגן בוריס יארמולניק ז"ל: "ברצוני להביע צער על הקצין בוריס יארמולניק ז"ל אשר נפצע אנושות מפגיעת טיל במהלך המערכה בדרום ומת היום מפצעיו, כולנו מחזקים ומחבקים את המשפחה באבלה הכבד".

ראשי משלחת ועידת נשיאי הארגונים היהודיים ביקשו להיפגש עם הנשיא פרס, להעביר מסר ולחזק דרכו את ידם של אזרחי מדינת ישראל. יו"ר המשלחת, ריצ'רד סטון, הציג את המשלחת ואמר: "אנו קבוצה שבאה לכאן להראות סולידריות, כשהחלה המערכה בדרום עשינו את הכל כדי להבהיר כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, וכי ישראל לא רצתה במצב הזה".

1 Comment

  1. הניה
    22 בנובמבר 2012 @ 19:46

    נמאס מהתבטאויותיו של פרס בענינים מדיניים ונמאס ממנו, בכלל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן