Skip to content

בירה להפיג את הקור בלילות החורף

מבשלת הגולן יצאה עם בירה עונתית חדשה: "עוג חיטה דאבל בוק". בירה חורפית בסגנון בלגי ובמהדורה מוגבלת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבשלת הגולן יוצאת עם בירה עונתית חדשה: "עוג חיטה דאבל בוק". בירה חורפית בסגנון בלגי ובמהדורה מוגבלת

מאת: דני בר

מבשלת הגולן החליטה להפתיע ולחדש את קהל שותי הבירה בארץ, ולצאת עם בירה מיוחדת לחורף, וכמו שאמר פעם הבירולוג המפורסם, מייקל ג'קסון: "בירות חורף מסמלות מצב רוח יותר מסגנון – אלה בירות שיעזרו להפיג את הקור בלילות החורף".

עמרי זילברמן - ברומייסטר מבשלת הגולן. צילום: רפי מיכאלי
עמרי זילברמן - ברומייסטר מבשלת הגולן. צילום: רפי מיכאלי

עמרי זילברמן, הברומסטר של המבשלה, מספר: "החלטנו לשלב שני דברים שאנחנו יודעים לעשות במבשלה – סגנון החיטה ושיטת הדאבל בוק", ומסביר על דרך הכנת הבירה העונתית של המבשלה. "תערובת המורכבת מ-70% לתת חיטה, המעניקים לבירה את צבעה ואת הסמיכות המורגשת כל כך ומתאימה לעונה", מוסיף עמרי, וכמובן בטעימה ניתן היה להרגיש ולהבין על מה הוא מדבר.

התסיסה הראשונה של המַש, אותה תערובת של לתת, כשות מים ושמרי אייל, נעשית מספר ימים במיכל פתוח. לאחר מכן, עוברת הבירה למיכל תסיסה סגור לעוד 4 שבועות ורק אז ממלאים את הבירה בבקבוק ושם מסתיים תהליך היישון וההתייצבות של המשקה.

גם בירה זו, כמו שאר מוצרי מבשלת הגולן, יהיו בתוקף ל-4 חודשים בלבד, כי כל מוצרי המבשלה הם ללא פיסטור, ועל כן יש מחיר לתוקף המוצר עבור קבלת בירה טרייה ורעננה בבקבוק ולא רק בחבית.

עוג חיטה דאבל בוק
עוג חיטה דאבל בוק

צבעה של הבירה הוא זהוב אדמדם עם עכירות נעימה. ריח חזק ומתוק אופף את הכוסית כבר עם ניסיון ההרחה הראשון ובלגימת המשקה מורגשת המתיקות העדינה המלווה במעט מרירות טבעית של בירה, אולם המתיקות גוברת ומשאירה שובל טעם ארוך. למרות שזו בירת חיטה, לא מורגשת החמיצות האופיינית כל כך לבירות חיטה ישראליות – וטוב שכך.

7.5% כוהל, ומומלץ לשתות בטמפרטורות גבוהות יותר מהרגיל: בין 8 ל-12 מעלות. לדברי מנכ"לית המבשלה, טלי לוין, רק 6,000 בקבוקים יצאו לשיווק וכן יהיו גם חביות של "עוג חיטה דאבל בוק" במסעדה של המבשלה ברמת הגולן. בחנויות מובחרות – 16 שקל.

.
צילומים באדיבות: רפי מיכאלי, סטודיו לעיצוב בלנד-איט
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן