Skip to content

הרבנים הראשיים: גם לנשים מותר

הרבנים הראשיים יונה מצגר ועובדיה יוסף מחזיקים בדעה כי אין מניעה הלכתית בהעלאת נשים לשידור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבנים הראשיים יונה מצגר ועובדיה יוסף מחזיקים בדעה, כי אין מניעה הלכתית בהעלאת נשים לשידור

מאת אורה עריף כץ

בעקבות פנייה של האגודה לזכות הציבור לדעת אל לשכת הרב הראשי לישראל, התקבלה באגודה תגובת הרבנים הראשיים לסוגיית 'קול באישה' ולפיה:

"באופן עקרוני, עמדת הרה"ר לישראל, הגאון הרב יונה מצגר שליט"א זהה לעמדתו ההלכתית של מרן פוסק הדור, הגאון הגדול הראש"ל הרב עובדיה יוסף שליט"א ולפיה אין מניעה הלכתית כלשהי בהעלאת נשים לשידור.בשיחה שקיימנו עם רדיו "קול ברמה" עולה כי בימים אלו ממש הם מצויים בעיצומו של הליך הסדרת שעות שידור לנשים מול הרשות השניה אליה הם כפופים".

אגודת לדעת תבעה, כי הדרת הנשים בשידורי תחנות הרדיו הדתיות תיפסק, והתייחסה במיוחד ל'רדיו קול ברמה של תנועת ש"ס:

"לדעת" נאבקת למעלה משנה באפליה המגדרית בתחנת הרדיו האזורית "קול ברמה" (המזוהה עם ש"ס) שבה לנשים אסור לדבר בשידור. לא בעלות תפקידים, לא פוליטיקאיות, גם לא ילדות בתכניות ילדים, גם לא בתכניות המיועדות לנשים- לאף אחת אסור להשמיע את קולה, בכל נושא שהוא".

אפליה זו, לטענת האגודה, מנוגדת לחוק לכאורה ומהווה פגיעה אתית, תעסוקתית וחברתית.

הלחץ שהפעילה עד כה "האגודה לזכות הציבור לדעת" על הרשות השנייה הביא להצעת 'פשרה' מטעם התחנה, ולפיה החל מנובמבר 2011 ישנה שעה אחת בלבד בשבוע, בימי ראשון, רק בין 7.00 ל-8.00 בבוקר, ובה נשים יכולות ומורשות לדבר בשידור, אם ביקשו זאת…

פרופ' אלי פולק, יו"ר האגודה:  

"דווקא לאור הדרדרות המצב והתקפות לא הגונות על ציבור שומרי המצוות, ישנה חשיבות רבה להבהיר בקול רם ולהפריד בין הלכות השייכות לכלל הציבור, לבין החמרות שאין להם בסיס הלכתי ואולי ראויות למתי מעט הגוזרים על עצמם, אך בוודאי שלא בתחנת רדיו כללית ציבורית מטעם המדינה".

מלשכת הרב הראשי נמסר כי: אף שתחנת הרדיו "קול ברמה" איננה כפופה למועצת הרה"ר ולהחלטותיה, הועברה הפנייה לידי מזכיר מועצת הרה"ר לבחינת הבקשה.

3 Comments

  1. אני
    11 בפברואר 2012 @ 21:16

    זה כ"כ אבסורדי ומעוות כפול טריליוני טריליונים שבמקום שהאישה תדיר את הגבר מהמרחב הציבורי (בשל מעשיו הנוראיים, הנפשעים והפסיכופטים משחר האנושות), קורה בדיוק ההיפך. להקצות שעה לשידור וגם זה רק בגקלל לחץ חילוני?

    אתם לא מבינים שאין כאן איזון ואין תחנה אחרת שמעלה רק נשים ומדירה גברים? הרי אם האנשים האלה היו אחראיים על כל התחנות, לא היה לאישה קול כלל..
    במצב כזה, כל הגברים מרגישים דחף להכות נשים, כי ממיילא מדובר ביצורים בלי קול ובלי דעה ובלי שאיפות או תחושות או פנים..רק רחם לניצול.

    המגיב הראשון כם עלוב. "זכר ונקבה ברא אותם" – ראשית זה בגרסה הנסבלת יותר (ראה הגרסה השניה) ושנית "ברא" – כלומר הפקיעו מהאישה את הבריאה והפכו את הזכר לבורא..עד כדי כך קנאים וחולי נפש שאפילו על הלידה הם לוקחים קרדיט. וכמובן שהאישה נבראה עבור האדם (גבר) ולא בשביל עצמה ולעצמה. אין דרך להכיל את דרך החשיבה הגברית בשום צורה.

  2. חגי קמרט
    15 בינואר 2012 @ 21:47

    ואני שואל: מה פירוש "אין מניעה הלכתית בהעלאת נשים לשידור" שהרי מכאן אפשר להבין שלגבי גברים "קול בגבר ערווה" בודאי ובודאי שאין מניעה הלכתית להעלות לשידור.מה פירוש מניעה הלכתית. וכי האישה היא סמרטוט חסר בשר או דם או לב? והרי נאמר שם שם בבראשית: "זכר ונקבה ברא אותם ויקרא שמם אדם!" ושם לא נקבעו שום הלכות ספיצפיות לגבי נשים או גברים. הם שרו יחדיו את שירת הים, גם דבורה שרה, ואיש לא חשב ולא העלה בדעתו לומר את המשפט הבזוי הפרימיטיבי והמאוס ביותר בשפה העברית " קול באישה ערווה"
    מעניין ששני גדולי רבני ישראל צריכים לדון בזכויות הלגיטימיות של הנשים. נשים, שבעצם אם לא הן, הרי אלו שני הרבנים לא היו יכולים לדון בזכויותיהן, כי פשוט לא היו נולדים.
    עצוב או מצחיק לקרוא את המשפט": " הסדרת שעות שידור לנשים" מזכיר לי משום מה את העזרה בבית הכנסת שם יושבות להן עלמות החן המוקצות מחמת עין הבישא, העלולה חו"ח ללכוד קצה זרת אישה המציצה מן העזרה.
    אם שעה אחת מותר היה לנשים לדבר ברדיו מעניין כמה זמן מוקצב להן על ידי הגברים לדבר בחיי יומיום לרבות דיבור עם החנווני במכולת, עם הרופא שהיא לוקחת את הילד החולה אליו, עם מוכר הטיטולים, עם המעסיק שאצלו היא עובדת כדי לפרנס את הפרזיט היושב ולומד על חשבון גב האישה הקורס תחת עול אחזקת הבית טיפול בשמונה ילדים לרבות התינוק המגודל הנקרא אברך ישיבה.
    ולסיום משהו שכתבתי שיכול לסכם את דעתי על הנושא הזה:
    אתן בנות המקהלה
    אתם יושבי ישיבות על מלאת
    קוראי מקראות לקרעים
    וגוזרים ומערימים
    כְּשַׁמָאִים מחמירים בָּקַלוֹת,
    מועצת חכמים להרע
    מחריבי השתיקות היפות
    מכבי אורות בפנסי חשכה.
    מקלקלי השורה החרדית השותקת.

    אתם, יפי השער הגלוי והזקן המהודר
    התרים אחר עין נקבית גלויה
    להשפילה
    חייטי השמלות המדודות על ברך
    מנצחי הקולות הגבוהים בעזרה
    אתם הקוראים לעצמכם חרדים
    איך לא חרדתם מפני
    אלוהים ואדם.

    אתן הנחבאות אל הכלים
    עטופות טפח על טפחים
    דוחפות עגלות ילדים עמוסות צער
    ומזוודת חיי גלות כצל
    לידיכן הכנועות
    ועל שכמכן המחיצה
    ( מסך האופל להפרד ומשול)
    אטום ומסוגר באטימות סכל ובער

    אתן נשות ובנות "גיבורי הישיבה"
    צאנה ומחאנה
    כי היה הפרגוד לשטיח אדום
    ומטפחות שחורות לתלתלי זהב.
    מירכתיים אל קִדְמָה באנה שבנה
    ונכבד מקומכן תחת השמש,
    כי " זכר ונקבה ברא אותם
    ויקרא שמם אדם!"

    • ded
      24 בינואר 2012 @ 15:48

      אני מציע שלך פעם אחת לשיעור אצל "אברך מגודל " ותיראה איך היהדות תופסת באמת את כבוד האשה ולא סיסמאות שטחיות שמוכרים לך בתקשורת . [אם אתה באמת רוצה לדעת ולא סתם להתקיף בכל כתבה אפשרית ] .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן