Skip to content

עשרת משקאות הוודקה המוזרים בעולם

כבר כיום קיימים על המדף בארץ טעמי וודקה ייחודיים, כמו מסטיק בזוקה, וואסבי, מנטה ואפילו שוקולד. אבל זו רק ההתחלה, בקרוב נוחתים המשקאות המשכרים והחריפים, במלוא מובן המילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משקה וודקה בטעמים הוא לא דבר חדש. על מדפי הברים וחנויות המשקאות אפשר למצוא וודקה מעושרת בטעמי תפוז, אשכולית, לימון ועוד כמה פירות וירקות אקזוטיים. אבל באיזשהו שלב, מזקקי המשקאות מתעוררים בבוקר של יום יצירתי במיוחד, כנראה אחרי שתייה מרובה, ומתחילים לייצר וודקה בטעמי ביסקוויטים או אפילו וואסבי.

מן המשקה האלמותי חסר הצבע, ריח או טעם, להלן מבחר תיבולי טעם חדשים וייחודים שבוודאי יפתיעו את כולנו:

טרי אוליבס: סמור'ס

חברת טרי אוליבס (Three Olives) מיובאת לארץ על-ידי החברה הסקוטית, ומציעה למעלה מ-20 טעמים ייחודים. לאחרונה הושק המשקה "סמור'ס", שהוא בעצם וודקה בריטית מעושרת בשוקולד, מרשמלו וקרקרים של חברת גרהאם. טעמים ייחודיים נוספים של החברה: וודקה בירה שחורה, מסטיק, עוגת יומולדת, ענבים ומנדרינות.

ואן גוך: ריבה וחמאת בוטנים

לארץ מיובא מבחר המשקאות של וודקה ואן גוך דרך חברת ארודן. גם כאן, למותג 20 טעמים ייחודיים, ומן המנעד הרחב רק 9 מגיעים לישראל. עתה ואן גוך משיקה את הזיקוק האמריקני יותר מתמיד, ואידיאלי לאלו שאוהבים מתוק במיוחד: חמאת בוטנים וליקר ריבתי עז ונעים.

UV: עוגת שוקולד / קצפת מתוקה

למשפחת המשקאות של UV, שאינם מיובאים בשלב זה לארץ, מצטרפים טעמי עוגת השוקולד וכן הקצפת מתוקה. בין בני הדודים יוצאי הדופן נכלל גם וודקה תה ירוק. באתר מוזכר כי וודקה בטעם קצפת מתוקה היא רק 110 קלוריות ל-60 מ"ל. לא נורא בכלל.

פינקל: עוגת דלעת

בסימן חג ההודיה שחל השבוע בארצות הברית, דווקא מהיצרנית הצרפתית – פינקל (Pinnacle), הפיקו וודקה סתווית בטעם עוגת דלעת. באתר ממליצים על הממזג (קוקטייל) של "דלעת מתובלת": לערבב את הוודקה עם ליקר אייריש קרים, קינמון, סיידר תפוחים ומעט לימון, ולהגיש בכוס מרטיני. עוד מיני וודקה משונים במשפחה: בצק עוגיות, מלפפון, מלון וקינמון חריף.

אבסולוט: "טיון" – סוביניון בלאן

אבסולוט הוא אחד ממשקאות הוודקה הנמכרים בעולם, וכנראה הוודקה הנמכרת ביותר בארץ (ייבוא של חברת טמפו). במדינות מסויימות ברחבי תבל מופץ אבסולוט בטעם סוביניון בלאן תחת השם "טיון" (Tune). חברת האב של אבסולוט, פרנו ריקאר, מכנה זאת כ"אינפוזיה מבעבעת" של וודקה עם זן הענבים סוביניון בלאן המגיע מיקב ברנקוט שבאי מרלבורו בניו זילנד. למעשה, זו וודקה ולא יין, אם כי נושא ב-14% כוהל בלבד.

גניבאל: רום

זה באמת מבלבל, למה שמישהו ירצה לייצר וודקה בטעם רום?! אבל מסתבר שיש קונים, אחרת יצרן הוודקה – איאן בורל, לא היה מפיק זאת. לטענתו, כינה אותה "גאניבאל" (Gannibal) כדי ליצור באזז תקשורתי בלבד, עד שהשוק באמת ביקש לטעום אותה. באמצעות סיועה של חברת אינטרסקופ, הוא יצר ממסך של וודקה עם שלושה סוגי רום המגיעים מהאיים הקריביים.

נאגה: צ'ילי

כן, זו המלצה למטורפים באמת, שלא רק מחפשים וודקה מוזרה, אלא וודקה חריפה במלוא מובן המילה. משקה זה מגיע לעוצמת חריפות של 100,000 על סולם הסקוביל (מדד החריפות). לצורך השוואה, פלפל חלפינו חריף במיוחד הנקנה בסופרמרקט מגיע ל-5,000 בסולם סקוביל. המשקה מיוצר מהצ'ילי החריף בעולם, נאגה ג'ולוקיה, והבקבוק עצמו מגיע עם מדבקה המזהירה את הצרכנים לשתות זאת על אחריותם בלבד וברקע איורים של כמה שלדים.

מארי ג'יין: קנביס

האם זה חוקי? מסתבר שכן. החברה הקנדית של מארי ג'יין ייצרה את המוצר בארבעה טעמים: תפוזים, תפוחים, אפרסקים ופפאיה. המצב התחיקתי של המוצר בקנדה עדיין מוטל בספק, כיוון שעדיין אין חוק שטוען כי המשקה אינו חוקי. תיאור הטעם: "נקי, חלקלק ובהחלט עושה כיף"…

וודקה עקרב

לא צריך להשתתף בסדרת הטלוויזיה "הישרדות" כדי לאכול מאכלים מוזרים, כשלבטח אפשר לטעום בבית משקאות מעקצצים. טעם הוודקה בהשפעה אסייתית, מגיע בבקבוק כשבתוכו עקרב שהושרה בנוזל במשך שלושה חודשים בטרם שווק. תיאור הטעם: "נעים עם טעם עצי". מסתבר שבבר הארווי ניקולס, מגישים גם גרסה חיה של ממזג זה, ורמז לכך אף ניתן בסרט ג'יימס בונד האחרון, "סקייפול".

אלסקה: סלמון מעושן

המזקקה באלסקה ייצרה משקה יוצא דופן זה, במקביל לטעמים אחרים, כמו סירופ לבנה, ריבס או פרחי שוניות. כנראה, שזהו הטעם העוצמתי ביותר מן הרשימה לעיל, ואולי בין כל משקאות הוודקה בעולם. קשה לדמיין כיצד משתמשים בוודקה זו בממזג. עם זאת, באתר מוזכר, כי אם הולכים על "בלאדי מרי", החוויה טובה עוד יותר, אם משתמשים בסלמון של אלסקה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן