Skip to content

הקלות נוספות בחישוב מס מאוחד או נפרד לבני זוג

תבוצע החלת סעיף 66 (ה) הקובע כי שני בני זוג העובדים יחדיו בעסק משותף יהיו זכאים, בתנאים מסויימים, לחישוב מס הכנסה נפרד, במקום חישוב מאוחד, לגבי הכנסתם מאותו עסק עד לסכום שנתי של 48,960 ש"ח (לשנת 2012) ולגבי תיקים "פתוחים" עם סוגיית חישוב מאוחד או נפרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות המסים הרחיבה את ההקלות הניתנות לבני זוג העובדים בעסק בבעלותם המשותפת, או בבעלות אחד מהם, שדרשו חישוב נפרד. בהתאם לכך תתאפשר החלת סעיף 66 (ה) לפקודת מס הכנסה ביחס לשנים הקודמות לשנת המס 2012 וכן לגבי תיקים "פתוחים", בהם עלתה סוגיית חישוב מאוחד או נפרד, לרבות תיקים התלויים ועומדים בבית המשפט.

לאחרונה קבע בית המשפט העליון בבקשה לדיון נוסף בסוגיית חישוב מס נפרד או מאוחד לבני זוג, כי בהתאם ללשון החוק ולתכליתו, חזקת התלות לגבי בני זוג העובדים בעסק בבעלותם המשותפת, או בבעלות של אחד מבני הזוג, היא חזקה חלוטה, ובשל כך אינם רשאים לערוך חישוב נפרד על הכנסותיהם מהעסק.

לאור אי הבהירות ששררה בנושא זה, עד הכרעת בית המשפט העליון, ועקב פניית ועדת הכספים ופניות רבות נוספות להקלות בעקבות החלטת בית המשפט העליון, החליטה רשות המסים להרחיב את ההקלות עליהן הוחלט בתחילת יולי השנה לנישומים שדרשו חישוב נפרד.

ההקלות לחישוב נפרד

א. תתאפשר החלת סעיף 66(ה) לפקודת מס הכנסה, המאפשר חישוב נפרד בתנאים מסוימים ועד לסכום של 48,960 שקל (בשנת 2012) ביחס לשנים קודמות עד לשנת המס 2012 (כולל). הקלה זו תחול לגבי כל התיקים "הפתוחים" בהם עולה סוגיית חישוב מאוחד/ נפרד, לרבות תיקים התלויים ועומדים בבית המשפט, לנישומים העומדים בתנאי הסעיף, גם אם לא הודיעו על בקשתם במועד.

ב. יבוטלו קנסות וריבית בגין המס הנובע מסוגיית חישוב נפרד /מאוחד.

ג. תינתן פריסת חוב המס הנובע מסוגיית חישוב מאוחד/נפרד עד ל- 12 תשלומים.

חשוב לציין, כי כל ההקלות הללו, מותנות בהגשת בקשה לפקיד השומה לתיקון הדוחות השנתיים לשנים הרלוונטיות עד ליום 1.3.2013.

בינתיים הקים מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, צוות, הבוחן בימים אלה פתרון בסוגיית החישוב מאוחד/נפרד לשנים 2013 ואילך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן