Skip to content

ישראפוד 2012 – בנימה אופטימית

בשבוע שעבר נסגרה תערוכת ישראפוד השנתית, והפעם כיאה לתערוכת המזון היחידה בישראל - בביתן מספר אחת בגני התערוכה בתל-אביב. למרות מבצע "עמוד ענן" ופיגוע בתל-אביב, הכל היה מלא עד אפס מקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך 29 השנים האחרונות, בכל חודש נובמבר, נערכת תערוכת "ישראפוד" בשילוב עם "הוטקס", המיועדות לקהל המקצועי בתחום המזון ומשקאות, אירוח מסעדנות וכדומה.

השנה עברה התערוכה למתקן הראוי לה – אולם מספר אחת בגני התערוכה, בו מוקמו יחדיו שני חלקי התערוכה, כך שגם יצרני אוכל ויבואני אוכל נחשפו לקהל בתחום הציוד המקצועי ולהיפך.

ענף המזון בישראל ואחראי לכרבע מהפדיון המקומי של התעשייה בישראל, ומעסיקה כ-17% מכוח העבודה בתעשייה הישראלית, וככזה אין ספק בחשיבות קיום תערוכת המזון.

תערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)
תערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)

.
היקף תעשיית המזון בישראל

בשנת 2011, עמד פדיון תעשיית המזון בישראל על 61.7 מיליארד שקל, שזו עלייה ריאלית של כ- 3.7% בפדיון הענף ביחס, לשנת 2010. ברבעון הראשון של 2012, חל גידול של 3.8% בפדיון (בהשוואה לתקופה הקודמת אשתקד). גם בתחום המכירות לשוק המקומי, ישנה עלייה ריאלית של כ-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ואלו הסתכמו בכ-58.2 מיליארד שקל. ייצוא מוצרי מזון ומשקאות לחו"ל היווה כ-5.5% מסך הפדיון הכללי בתעשיית המזון בשנת 2011 והסתכם ב-955.3 (מיליון דולר), גידול של כ-19.7% בשנת 2011, בהשוואה לשנה הקודמת אשתקד. היקף יצוא מזון ומשקאות ברבעון הראשון בשנת 2012 הסתכם ב-249.7 מיליוני דולר, עלייה של כ-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מבחר מן הפטיפורים בתערוכה (צילום: דן בר-דוב)
מבחר מן הפטיפורים בתערוכה (צילום: דן בר-דוב)

מזה שנים רבות, נוהגות חברות המזון הגדולות: תנובה, שטראוס, עלית, אוסם, יוניליבר ועוד, להדיר רגליהן מהתערוכה, עובדה המפנה מקום ודגש ליצרני מזון קטנים ובינוניים, שאינם זוכים להגיע ללקוחות חדשים ואינם בעלי תקציבי שיווק ופרסום גדולים. השנה, הפתיעו שלוש מהיצרניות הגדולות והופיעו בתערוכה עם נוכחות מכובדת.

"אוסם נסטלה" הציגה קו מכונות אספרסו מקצועיות המבוססות על נסקפה (קפה טחון מיובש) ולא על פולי קפה הנטחנים במקום, כיאה לתפיסת העולם של נסטלה. הביתן המכובד הציע לכל אורח כוס קפה עם קורסון של מותג אחר של החברה – "בונז'ור".

קפה עלית גם הוא זכה לנוכחות בולטת שתרמה לרמת התערוכה ולמקצועיות. חברת ענק אחרת היא "טרה", שנתנה חסות לאחת משתי התחרויות שנערכו במהלך התערוכה: "אליפות ישראל בקינוחים" של איגוד השפים.

ביומה האחרון של התערוכה נערכה תחרות בישול "המנה הישראלית החדשה" – תחרות בה התמודדו "ראש בראש" בשלנים חובבים מול בכירי השפים, כדי לקבוע מהי המנה הישראלית האולטימטיבית. התחרות נערכה בחסות שמן זית "ג'האשן" ובשר "בלאדי".

לאחר מספר דחיות וקצת אי סדר ובהירות לגבי מועד תחילת התחרות (שמשום מה לא פורסם בשום מקום), החלה התחרות בה התמודדו בשלנים ובשלניות, המוגדרים "חובבים" – אולם הפגינו עשייה מקצועית, בפני חבר השופטים שהיה מורכב מצוות של איגוד השפים (שתרם 50% מהניקוד) וצוות גדול של בלוגרים וכותבים על אוכל, שניקדו את התרשמותם מהמנות שהוצגו.

מציגים נבחרים מן התערוכה

"גרניני" – האחים אור ולירן עובדיה הציגו את GRANINI, משקה טבעי המציע טעמים אקזוטיים ומיוחדים. גרניני מוכל לכל מי שמטייל באירופה, שם כל חדר אוכל, מיניבר ומסעדה, מציעים את המשקה גרניני, שהוא המשקה הלא מוגז הנמכר ביותר בגרמניה, צרפת ועוד. לדברי אור עובדיה, מנכ"ל החברה, מטרתם בתצוגה בתערוכה היא "חשיפה לקהל מקצועי נוסף וכן איתור סיטונאים וחברות שיווק על מנת למנף את ההפצה של המותג".

נתי קומפני הציג שטרודל וינאי המופץ קפוא למסעדות ובתי מלון, וזאת כדי להציע במגוון המנות האחרונות גם את המעדן האוסטרי האולטימטיבי. קינוח אחר הוא צ'ורוס אוריגינל שגם הוא מוצע לשוק המקצועי קפוא על מנת להגיש מנה טריה וחמה עם מגוון תכני מילוי שונים.

דים-סם בשרי וצמחוני הוצגו גם כן, כפתרון מעניין ויחודי לענף הקייטרינג.

כריכים משולשים של עינת (צילום: איל קר)
כריכים משולשים של עינת (צילום: איל קר)

עינת תעשיות מזון הציגה את מוצריה שניתן למצוא אותם בעיקר בחנויות הנוחות של רשתות ילו, SO-GOOD, אלונית, מנטה ואחרים. החברה פונה כעת לשוק התיירות הישראלי עם פתרון לאוכל בטיול בצורת כריכים המוכנים מלחם מלא, טוסט בייגלה כפול במגשית חימום מיוחדת, כריכים עם חלה טרייה קלועה במספר טעמים, מוצרי מוזלי ומגשיות פירות טריים חתוכים.

יצרניות ותיקות שלא מוותרות על נוכחות בתערוכה, הן גלידות פלדמן שהציגו קרחוני יוגורט וקרמבו, בית הבד ג'האשן עם שמן זית וזיתים כבושים בתהליך טבעי וללא חומר משמר, קפה אל נחלה, טחינה אלארז ועוד יצרני מזון רבים וטובים.

לא נפקד מקומם של יקבים ויבואני משקאות כהילים, אולם לרובם יש לא מעט תערוכות ותצוגות שבהם הם נחשפים לקהל הרחב הייחודי להם.

מציגה מתוקה של מתוקים בתערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)
מציגה מתוקה של מתוקים בתערוכת ישראפוד (צילום: דן בר-דוב)

ראוי לציין ביתן של "עמותת פורום מזון ומכולת", שאותה יזם ומארגן כבר שנים רבות, אלי סתוי. זו התארגנות של בעלי מכולת ומיני מרקטים המתמודדים עם כוח הרכישה והמיקוח של הרשתות הגדולות ובכל זאת נותנים גם מחיר הוגן לצרכן, במכולת השכונתית קרוב לבית. בדוכן יכלו בעלי מכולת ומינימרקט להצטרף לעמותה לקראת תחילת הפעילות האמורה להיות בשנת 2013.

ניכר כי הטרנד הבריאותי לא פסח על תערוכת "ישראפוד" גם השנה, אך אליו גם הצטרפו אינספור הצעות מפתות של עוגות, מגדניות, פטיפורים ואינספור קינוחים מזעריים אחרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן