Skip to content

שתי נשים שהציתו דירת עמידר נידונו לעבודות שירות

השתיים הן אמהות חד הוריות שהציתו דירת עמידר כחלק ממאבקן לדיור ציבורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עונשי מאסר שירוצו בעבודות שירות הוטלו היום (ראשון), בבית המשפט המחוזי בירושלים, על שתי פעילות חברתיות שהציתו דירת עמידר בירושלים כחלק ממאבקן לזכותן לדיור ציבורי.  גזר דינה של פעילה שלישית, שבדירתה נפגשו אך לא הייתה עמן בעת ביצוע העברות, יינתן במועד מאוחר יותר, אחרי שיתקבל תסקיר שירות מבחן בעניינה. השתיים הורשעו בסעיפי עבירה של הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע. בית המשפט נמנע מלהשית עליהן קנס כספי.

מכתב האישום עולה כי השלוש, איילה סבג, רוויטל איש שלום ומאיה ז'גוב, נפגשו באמצע נובמבר בביתה של ז'גוב בירושלים ושוחחו על מאבקן לדיור ציבורי. לפי כתב האישום העלו הנשים גם את האפשרות לשרוף את דירת עמידר ברחוב בר יוחאי בעיר. ז'גוב הציעה לרסס גרפיטי שחור עם הכתובת: "הפנתרות השחורות". לקראת הצהריים יצאו שתי הנאשמות מביתה של ז'גוב, מילאו בנזין בבקבוק פלסטיק בתחנת דלק הסמוכה לצומת פת, וכשהגיעו לדירה ברחוב בר יוחאי, הכינו בקבוק תבערה, הציתו והשליכו לתוך הדירה. "כתוצאה מכך נוצרה שריפה בדירה בשני מוקדים".    

משה יועד הכהן, שופט בית המשפט, התחשב בקשיי הנשים החד הוריות כפי שהוצגו בפניו, בחרטתן על המעשה וגם בעובדה שהנזק שנגרם לדירה לא היה חמור. הוא גזר על איילה סבג 6 חודשי מאסר שיומרו לעבודות שירות בבית האבות "סן סימון נווה הורים" בירושלים, ועל רוויטל איש שלום 4 חודשי מאסר שהומרו לעבודות שירות  ב"מעון נכים גילה", בבירה. נוסף לכך הוטל על שתיהן 12 חודשים מאסר על תנאי.  

.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן